پایان کار دختر تاریخ ساز در رقابت های شطرنج قهرمانی جهان/ ۸ هزار دلار جایزه علی نسب

مبینا علی نسب که توانسته بود با صعود به دور سوم رقابت های شطرنج قهرمانی بانوان جهان تاریخ سازی کند در دور سوم مقابل نماینده لهستان شکست خورد.

پایان کار دختر تاریخ ساز در رقابت های شطرنج قهرمانی جهان/ ۸ هزار دلار جایزه علی نسب

مبینا علی نسب با ریتینگ ۲۲۳۶ در بازی دوم دور سوم رقابت‌های ۲۰۱۸ قهرمانی بانوان جهان مقابل ماریا موزیچوک با ریتینگ ۲۵۴۵ شکست خورد تا با کسب تنها ۰.۵ امتیاز از دور سوم نتواند به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها برسد.

مبینا علی نسب در رقابت‌های قهرمانی جهان تاریخ ساز و شگفتی ساز شد. او توانست در دور نخست با کسب ۱.۵ امتیاز مقابل الیزابت پتز آلمانی به دور دوم راه یابد. این اولین صعود دختران ایران به دور دوم رقابت های قهرمانی بانوان جهان بود. همچنین مبینا در دور دوم با کسب امتیاز کامل مقابل مونیکو سوکو استاد بزرگ لهستان به دور سوم رسید و شگفتی ساز شد. علی نسب در دور سوم مقابل ماریا موزیچوک استاد بزرگ اوکراینی با کسب ۰.۵ امتیاز یعنی یک تساوی و یک شکست از رسیدن به دور چهارم بازماند.

علی نسب با صعود به دور سوم این رقابت ها جایزه خود را به ۸۰۰۰ دلار افزایش داد. جایزه حضور در دور نخست این رقابت‌ها (حتی در صورت حذف) ۳۷۵۰ دلار و جایزه حضور در دور دوم ۵۵۰۰ دلار بود.

مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان جهان ۲۰۱۸ از ۱۱ آبان ماه تا ۲ آذر به میزبانی روسیه در شهر خانتی مانسیسک در حال برگزاری است. ۶۴ شطرنج‌باز از کشورهای جهان به صورت تک حذفی در دور نخست رقابت کردند و ۳۲ ورزشکار به دور دوم راه یافتند. علی نسب تنها نماینده ایران در این مسابقات بود که تاریخ ساز و شگفتی ساز شد و تا دور سوم این مسابقات رقابت کرد.

منبع: ایسنا

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها