اتفاق خوب، دیده شدن فیلم کوتاه روی پرده است/ روایت طنز یک خیانت

امین چادگانی کارگردان عرصه فیلم کوتاه عنوان کرد که «برف تابستان» را درباره خیانت عجیب یک پسر به نامزدش با همراهی یک جِن، ساخته است.

اتفاق خوب، دیده شدن فیلم کوتاه روی پرده است/ روایت طنز یک خیانت

امین چادگانی کارگردان درباره فیلم کوتاه «برف تابستان» که در بخش داستانی سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد، گفت: بهمن ماه سال گذشته اقدام به ساخت این فیلم کوتاه ۲۹ دقیقه‌ای کردم که اکثر پلان‌های آن در یک خانه با سه بازیگر فیلمبرداری شده است.

وی با اشاره به داستان این اثر عنوان کرد: «برف تابستان» درباره دختر و پسری است که با هم نامزد هستند اما دختر شک می‌کند که نامزدش در حال خیانت به اوست و در نهایت متوجه می‌شود که پسر با دختر دیگریی ارتباط دارد اما این نفر سوم یک جِن است.

چادگانی با اشاره به اینکه این اثر به صورت کمدی تولید شده و داستان آن به طور کامل در خانه پسر روایت می شود، اظهار کرد: این موضوع همیشه برای خودم بامزه بود و به این فکر می کردم که آیا می شود ارتباط واقعی با یک جن برقرار کرد یا نه ضمن اینکه ما در «برف تابستان» از همان ابتدا این جن را به صورت واقعی می‌بینیم اما دلیل اینکه من این فیلم را به صورت کمدی ساختم این بود که فکر می‌کردم بهترین ژانر روایت چنین موضوعی، کمدی می‌تواند باشد.

این کارگردان با بیان اینکه «برف تابستان» را به صورت شخصی ساخته است، عنوان کرد: ما در «برف تابستان» می‌بینیم که این پسر به صورت واقعی با این جنِ در ارتباط است و به این گونه نیست که مخاطب فکر کند که پسر توهم دارد در واقع از همان اول متوجه این موضوع می شود با این وجود مخاطب در ته ذهن خود به لحظات طنزی از این رابطه می رسد.

وی ادامه داد: «برف تابستان» سومین تجربه من در عرصه فیلمسازی است اما با توجه به اینکه خودم ۲ اثر قبلی ام را دوست نداشتم و نتوانسته بودم با آنها ارتباط برقرار کنم آن ۲ اثر را به جایی ارایه ندادم و شاید کمتر از ۱۰ نفر آن ۲ فیلم را دیده بودند.

چادگانی با اشاره به حضور فیلمش در سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: اتفاق خوب برای من این است که فیلمم در سالن سینما، روی پرده و توسط افراد زیادی دیده می‌شود. ضمن اینکه جشنواره اعتبار زیادی به یک فیلم می‌دهد اما نکته‌ای که وجود دارد این است که امسال آثار راه یافته به این جشنواره افزایش پیدا کرده و به نوعی کیفیت فدای کمیت شده است. به همین دلیل آنطور که باید رقابت شکل نمی‌گیرد. من شخصا ترجیح می‌دادم ۳۰ اثر به جشنواره راه پیدا می‌کرد حتی به قیمت اینکه فیلم من در میان آنها حضور پیدا نمی‌کرد.

این کارگردان در بخش دیگر از صحبت هایش درباره دیگر فعالیت‌های خود عنوان کرد: در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه یک فیلم کوتاه هستم که این فیلم بر خلاف «برف تابستان» به صورت جدی روایت می شود.

منبع: مهر

1920

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها