قانون جدید آمریکا برای محدود کردن پناهندگی مهاجران غیرقانونی

دولت ترامپ در قوانین جدید خود برای محدود کردن پناهندگی مهاجران، از طریق ممانعت از پناهندگی افرادی که به طور غیرقانونی از مرز جنوبی این کشور وارد آن می‌شوند، اقدام می‌کند.

قانون جدید آمریکا برای محدود کردن پناهندگی مهاجران غیرقانونی

مدافعان مهاجران از این اقدام انتقاد کرده و آن را ناقض قوانین آمریکا مبنی بر مجاز بودن افراد به خروج از کشور خود برای پناهندگی در آمریکا، فارق از ورود قانونی یا غیرقانونی آنان به این کشور می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این قوانین جدید که پیش‌بینی‌می‌شود دستور اجرای آن از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا امضا شود، افرادی را که به طور غیرقانونی از مرز مکزیک وارد آمریکا شده‌اند فاقد شرایط لازم برای پناهندگی در این کشور می‌گرداند.

به گفته مقامات آمریکایی، به محض اجرای کامل این برنامه، مهاجرانی که از مرز جنوبی آمریکا به آن وارد شده‌اند تنها در صورتی می‌توانند پناهنده این کشور شوند که به ورودی‌های رسمی گزارش دهند.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا در کنفرانسی خبری اظهار کرد، این قانون برای مدیریت درخواست‌های پناهندگی از طریق ورودی‌هایی وضع شده است که برای رسیدگی به این درخواست‌ها ظرفیت‌ بیشتری دارند و می‌توانند روند رسیدگی به آن‌ها را سریع‌تر و موثرتر انجام ‌دهند.

دولت ترامپ هم‌اکنون نیز شرایط پناهندگی در آمریکا را دشوارتر کرده است. به گفته مقامات دولت آمریکا، قوانین پناهندگی فعلی در آمریکا مهاجرت غیرقانونی را رواج می‌دهد و سر راه پناهندگی‌های قانونی موانع زیادی ایجاد می‌کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها