گوگل مپ در مقابل ویز؛ کدام برای اطلاع از ترافیک مسیر و تله‌های سرعت بهتر است

یکی از ویژگی‌های اپلیکیشن ویز، نمایش ترافیک در زمان واقعی و اطلاع‌رسانی در مورد تله‌های سرعت است. گوگل‌مپ در حال تست این ویژگی‌ها است.

گوگل مپ در مقابل ویز؛ کدام برای اطلاع از ترافیک مسیر و تله‌های سرعت بهتر است

دو برنامه‌ی ناوبری قدرتمند در سطح جهان یعنی گوگل مپ و ویز در تملک گوگل قرار دارند. ویز (Waze) اپلیکیشن موقعیت‌یاب جهانی است که بهترین مسیر را از مبدا تا مقصد در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ویز، ترافیک مسیر و جاده‌ها را بررسی می‌کند و اگر خیابان‌ها و جاده‌ها بسته باشد، به‌سرعت به کاربر اطلاع می‌دهد. همچنین گزارش‌های دقیق و خوبی در مورد تله‌های سرعت در اختیار رانندگان می‌گذارد. گوگل در سال ۲۰۱۳ میلادی، ویز را تصاحب کرد.

گوگل مپ نیز محصولی از گوگل است و می‌تواند نقشه‌های کامل و دقیقی از زمین در اختیار کاربر قرار دهد. هر دو برنامه‌ی ویز و گوگل مپ، جزو اپلیکیشن‌های قدرتمند ناوبری هستند؛ اما ویز نسبت به گوگل مپ مزایایی دارد. مثلا ویز اطلاعاتی در مورد ترافیک خیابان‌ها و جاده‌ها در زمان واقعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و مسیر بدون ترافیک را به رانندگان پیشنهاد می‌دهد. این اطلاعات ترافیکی می‌تواند برای رانندگان بسیار ارزشمند باشد.

اطلاعات ترافیکی می‌تواند شامل جزئیات تله‌های پلیس، تصادف،‌ ترافیک و هر وضعیت غیرعادی دیگری باشد که در لحظه و در زمان واقعی به کاربر گزارش می‌شود. به‌نظر می‌رسد گوگل درصدد است برخی از این ویژگی‌ها را به Google Maps اضافه کند. در حال حاضر گوگل در حال تست یک ویژگی‌ است که به کاربران اجازه می‌دهد گزارش‌های تصادفات و تله‌های سرعت را در اختیار داشته باشند. ماه‌ها قبل معلوم شد که گوگل در حال بررسی ویژگی جدیدی است که گزارش‌های تصادفات جاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ البته در حال حاضر گوگل در حال تست این ویژگی است و تنها برخی از کاربران گوگل مپ می‌توانند به این ویژگی در حال بررسی دسترسی داشته باشند.

کلیدهایی جدیدی برای گزارش‌دهی، در قسمت پایین نمایشگر به کاربر نشان داده می‌شود و کاربر متوجه می‌شود که در مسیر تصادف رخ داده و یا در حال نزدیک‌شدن به تله‌های سرعت است. براساس تایید Redditor، این ویژگی تنها در حالت ناوبری کار می‌کند و به‌همین دلیل می‌تواند تا حدی بی‌فایده باشد.

در Google Maps، کاربر تنها زمانی می‌تواند از تله‌های سرعت مطلع شود که برنامه در حال هدایت کاربر در مسیر باشد. در غیر این‌صورت گوگل مپ قادر به ارائه‌ی چنین اطلاعاتی نیست. اما مساله این است که وقتی کاربر در مسیرهای معمولی و همیشگی منزل تا محل کار رانندگی می‌کند، دیگر نیازی به مسیریابی ندارد و احتمالا حالت ناوبری برنامه غیرفعال است؛ در نتیجه در جریان تله‌های سرعت قرار نمی‌گیرد. این یکی از تفاوت‌های مهم بین اپلیکیشن ویز و گوگل‌مپ است. وقتی برنامه‌ی ویز، کاربر را در مسیر هدایت هم نمی‌کند، ولی تله‌ی سرعت را می‌بیند، می‌تواند به کاربر اطلاع‌رسانی کند. اما گوگل‌مپ تنها در حالت ناوبری چنین اطلاع‌رسانی را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

البته همان‌طور که گفته شد این ویژگی هنوز در مرحله‌ی تست و بررسی است و معلوم نیست چه زمانی در دسترس همه‌ی کاربران گوگل مپ قرار داده شود. آنچه مسلم است در حال حاضر اپلیکیشن ویز به‌روزرسانی‌های بیشتری در زمان واقعی از وضعیت مسیر در اختیار کاربر قرار می‌دهد. باید ببینیم آیا گوگل‌مپ می‌تواند راهکارهای بهتری در اختیار کاربران قرار دهد یا خیر.

منبع: زومیت

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • mohsen
    0

    جان هر کی دوست دارید فقط این دوتا نرم افزار رو سیاسیش نکنید فیلترش نکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها