عضو کمیسیون صنایع در گفت و گو با خبرفوری:

تاثیرگذاری تحریم ها در صنعت خودرو را نمی توان کتمان کرد/ فعلا کمبودی نداریم

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: تاثیرگذاری تحریم ها در حوزه صنعت خودرو‌ را نمی توان کتمان کرد از این رو باید برنامه جدی را در این راستا اتخاذ کرد.

تاثیرگذاری تحریم ها در صنعت خودرو را نمی توان کتمان کرد/ فعلا کمبودی نداریم

غلامعلی سبحانی فر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره تاثیر تحریم ها در صنعت خودرو اظهار کرد: اینکه بخواهیم صراحتا اعلام کنیم که تحریم ها هیچگونه تاثیری در صنعت خودروسازی ما ندارد روندی منطقی نیست و مردم نیز این موضوع را از ما قبول نخواهند کرد.

وی افزود: شرکت های خودروسازی ایران در تامین برخی از قطعات که در صنعت خودرو مورد استفاده قرار می گیرند از طریق شرکت های خارجی اقدام می کنند از این رو‌ با توجه به اینکه تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران به تازگی اتخاذ شده است باید منتظر عملکرد شرکت هایی که با ایران در صنعت خودرو سازی تعامل و همکاری دارند باشیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه فعلا در زمینه تولید خودرو و تامین قطعات با هیچ مشکلی روبه رو نیستیم خاطرنشان کرد: بیشتر مراودات و مبادلات ایران در زمینه خودرو با کشورهای اروپایی و البته چین است از این رو قطعا نوع عملکرد آنها در موضوع تحریم های اعمال شده در وضعیت تولید خودرو در ایران تاثیرگذار خواهد بود.

سبحانی فر تاکید کرد: امیدواریم کشورهای اروپایی همانطور که مقامات آنها در اظهاراتشان مکررا بیان کردند همراه آمریکا در اجرای تحریم های جدید علیه ایران نباشند و بستر ایجاد شده بعد از توافق برجام با اروپایی ها دوباره ادامه داشته باشد.

وی گفت: در شرایط فعلی همچنین وزارت صنعت موظف است که برای مقابله با سودجویان و البته شرایطی که ممکن است در شرکت های خودروسازی درباره نحوه تحویل و فروش خودرو به مردم صورت گیرد پیش بینی ها لازم را اتخاذ کند تا ما به مانند ادوار گذشته شاهد وقوع مشکلاتی نباشیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • بانا
    0

    بحران اقتصاد ایران به مشکلات ساختاری آن برمي گردد اقتصاد در ايران وجود نداشته و اینکه حل این مشکلات خارج از قدرت دولت و مجلس و در دستان حاکمیت جمهوری اسلامی است که اراده ای هم برای حل آن ندارد. چرا كه پشت اين مشكلات تندروها و افراطيون قرار دارد . و اهميتي به نان شب ملت داده نمي شود غییر ساختار توزیع رانت، مبارزه با فساد، سالم سازی نظام مدیریتی و مالیاتی کشور یا خروج نهادهای نظامی از اقتصاد، اصولا خواست هایی هستند که اجرای آن اولا در حیطه اختیارات دولت نیست. و ثانیا طی چهل سال گذشته به دلایل متعدد قابل پیاده شدن نبوده و نیست. برخی از این طیف مسایل با کلیت و بعضا با ماهیت نظام جمهوری اسلامی گره خورده اند. گويي بخشي از نماز شداند.

    نظرات شما -
    • محمود
      0

      خوب با دو تا کلمه حاکمیت و تندرو همه تعهدات و مسئولیت های دولت و مجلس رو از رو دوششون بر می دارید ، این که نشد حرف ، دولت و مجلسی که اختیار ندارد و نمیتواند کار انجام دهد خیلی بیجا میکنند نامزد میشوند تا انتخاب شوند ، غلط کردند که وعده های پوچ و تو خالی میدهند در حالی که قدرت و اختیاری ندارند یا شفاف با مردم سخن بگویند یا پای خود را در گود نگذارند در غیر اینصورت فقط میتوان اسم آنان را خائن گذاشت / به لطف خدا همونجور که خداوند وعده داده خیانت کار رو به دست خودش رسوا میکنه که این مهم داره صورت میگیره ، فقط بعد از این مردم باید هوشیار باشند که امیدوارم مثل گذشته با وعده وعید و شعار و رسانه های رنگارنگ دوباره تصمیم اشتباه نگیرند / والسلام

  • می‌کنم نبوب
    0

    شرکت های خودرو ساز به تعهداتشان در قبال مردم عمل نمی کنند بنده در سال ۹۶ در ایران خودرو ،خودرو پیش خرید کردم با تحویل ۶ماه تاکنون خودرو را تحویل نداده دعوت نامه نفرستاده است لذا شرکت ایران خودرو پاسخگوی مشتریان نمی باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها