در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

واکنش رئیس کمیسیون عمران مجلس به افزایش قیمت مسکن/ رضایی: تحریم ها تاثیری نداشته مردم با پول هایشان خانه می خرند نه ارز

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از عدم تاثیرپذیری بازار مسکن از تحریم های آمریکا در شرایط فعلی خبر داد.

واکنش رئیس کمیسیون عمران مجلس به افزایش قیمت مسکن/ رضایی: تحریم ها تاثیری نداشته مردم با پول هایشان خانه می خرند نه ارز

محمدرضا رضایی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه آیا تحریم های آمریکا در افزایش قیمت مسکن تاثیری داشته است یا خیر اظهار کرد: طی ماه های اخیر ما شاهد افزایش قیمت مسکن در کشورمان بودیم که تنها بخش ناچیزی از این روند به تحریم ها وابستگی داشته است.

وی افزود: به طور کلی بعد از نوسانات ارزی که در کشور طی ماه های گذشته وجود داشته ما شاهد افزایش قیمت مسکن و همچنین معاملات مربوط به این حیطه بودیم چرا که مردم به دلیل بی ثبات بودن بازار ترجیح شان بر این بود که با خرید ملک در جهت سرمایه گذاری اقدام کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بازار معاملات مسکن این روزها به نسبت سایر حوزه ها از رونق بیشتری برخوردار است تصریح کرد: این روند به دلیل عدم اطمینان مردم به بازار ارز صورت گرفته است و اینکه عده ای بخواهند این شرایط را به تحریم های آمریکا نسبت دهند قابل قبول نیست.

رضایی درباره تاثیر تحریم ها بر قیمت مسکن خاطرنشان کرد: متاسفانه در روند نابسامانی های قیمت ارز معاملات صورت گرفته در حوزه مسکن نیز افزایش دوچندانی داشت از این رو بعید به نظر می رسد که ما بازهم شاهد افزایش قیمت ها باشیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر قیمت خانه در سراسر کشور به نسبت گذشته افزایش بیشتری داشته است از این رو قطعا تحریم های جدید آمریکا تاثیر آنچنانی را بر این وضعیت نخواهد داشت و اگر هم داشته باشد بسیار ناچیز خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش نقش دلالان در افزایش قیمت مسکن گفت: در حال حاضر سیاست های دولت در حوزه مسکن در جهت کنترل قیمت ها تا حدودی قابل قبول بوده است اما بدون شک برای اینکه ما در حوزه معاملات ملکی با افزایش قیمت روبه رو نشویم قطعا به تدبیر جدی نیاز داریم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • امیرعلی
    0

    یادش بخیر یادمه همین اقا دور اول که میخواست بشه نماینده. روستا به روستا میگشت و میگفت من بچه اینجام.چه زود گذشت ۱۲سال از ورودش به مجلس میگذره و دریغ از یک کار مثبت برا یه روستای تحت نمایندگیش...حالا میخواد مشکل مسکن رو حل کنه...زهی خیال باطل

  • نگین
    0

    بازار مسکن بر قشر اسیب پذیر ضربه زد افزایش دلار تاثیر زیادی بر بازار گذاشت متاسفم بر جوانان این مرز و بوم که همه چیز برایشان به یک رویا تبدیل شده یک جوان اگر ماهیانه یک میلیون تومان پس انداز کند در ده سال حدودا صد و خرده ای پس انداز داشته با این پول پول پیش خونه برای مستأجری هم کم می اورد یعنی برای هیچ جوانیشان را از دست داده اند سر مردم را با دلار مسکن رب تخم مرغ هر روز به بهانه ای گرم نگه می دارند

  • موسوی
    0

    بد بخت شدم تازه خونه ساخته بودم فروختم تا قرضها مو پرداخت کنم بعد یک خونه بخرم که نتونشتم الان هم با سه تا بچه مستاجرم آخه چرا این کشور صاحب نداره چرا باید اینهمه ما فشار بکشیم

  • مرسلين
    0

    چقدر اين نماينده فهم ان بالا است افرين به اين رئيس كمسيون كه دركش بالا است ٥ ماه پيش همه چيز را گران كردند مي گويند ديديدچيزي گران نشد اگه بري سر يورد مي فهمي كه ايشوم بار كرده است افرين به اين مردم كه چنين ادم فهمداري را نماينده خودشان كرده اند اففففففففففففففففففففرين

  • ایرانی
    0

    قیمت لبو و شلغم به خاطر افزایش نرخ ارز بالا رفته ....چطور میشه که روی قیمت مسکن تأثیر نداره؟؟؟!!!!! تأثیرش از هرجا که هست آقای یا اقایان محترم به خاطر بی لیاقتی و عدم مدیریت شما هاست!!!! کسانی که کاربلدن بهونه نمیارن کار انجام میدن کسانی که کار بلد نیستن فقط بهونه میارن !!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ssalam
    0

    عجیب!! مسائل به روشنی روز برای مردم آشکار است. آدم ساده میخواد با این سادگی ماله کشی کنه!! خدایا!! صدها هزار و میلیونها عضو از خانواده ایران در این "پولبازی" آقایان ورشکسته و نابود و افسرده و ... شده اند و آنوقت یک نفر با این وضع خبرگی رئیس کمیسیون عمران مجلس ماست. وقتی ارزش ریال را طی دو وارو جمع تمیز به یک سوم تنزل میدهند معلوم است که ریشه خانواده ها هم خواهد خشکید. میشود دلار 4 و 5 برابر شود و همه خانه ها را به همان قیمت قبلی بفروشند. حتی من بیخانمان هم چنین انتظاری ندارم. ادامه این مسیر چیست؟ میدانید؟ به نظر شما اگر در یک اقدام آرام همه دلار و ارز و سکه را از بازار جمع کنیم و بعد منتظر بنشینیم، رفتار بازار چیزی جز بالاگرفتن پرالتهاب تقاضا و اوجگیری سرسام آور قیمت دلار و سکه های کیسه شده در گاوصندوقهاست؟ خب. طرح خوبی بود. حالا گران شده. خلق الله هم که از نیاز و دلالان همقسم هم برای به دندان گرفتن تکه هاشان صف بسته اند . بازار هم که گیج است و چون بی صاحب فردایش معلوم نیست و می خرند تاگرانتر شود علی برکة الله. پس نم نم به عاملان بفرمایید در بازار آبشان کنند. وقتش است سرمان را بگیریم بالا و با پوزخندی بگوییم پولدارترین روزگار خود در تمام دوران را داریم. آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند!!

  • علی
    0

    وقتیکه ارزش ریال را به یک پنجم میرسانید وارزش کالا را ازهرنوع که حساب کنید به چندبرابر افزایش می دهید پرفسور.چطور مسکن میتواند به همان قیمت قبل از گرانی باشد.اگر کمسیونی ها اینطور کارشناس باشند.واقعا چه چیزی باید به آنها گفت .جزخسته نباشی .برای خودت اسفند دود کن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها