تولد پسرها در استان بوشهر ۹ درصد بیشتر از دخترها بوده است

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در هفت ماهه نخست امسال تولد پسرها در استان بوشهر ۹ درصد بیشتر از دخترها بوده است.

تولد پسرها در استان بوشهر ۹ درصد بیشتر از دخترها بوده است

اسکندر پاسالار با اشاره به ثبت ۱۱ هزار و ۷۰۷ تولد در استان بوشهر طی هفت ماه نخست امسال اظهار داشت: این نوزادها شامل شش هزار و ۱۰۵ پسر و پنج هزار و ۶۰۲ دختر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین موالید مربوط به مادران ۲۷ ساله و پدران ۳۲ ساله بوده است افزود: به ازای هر هزار نفر جمعیت استان بوشهر ۱۷ تولد طی هفت ماه نخست امسال ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به اینکه سال گذشته طی هفت ماه اول ۱۲ هزار و ۸۱۸ نوزاد در استان متولد شدند، خاطرنشان کرد: طی هفت ماه نخست امسال میزان ولادت‌ها ۸.۶ درصد نسبت به پارسال کمتر شده است.

وی با بیان اینکه محمد، حسین، علی، امیرعلی و امیرحسین بیشترین فراوانی انتخاب نام را در بین پسرها داشته‌اند، اضافه کرد: در بین دخترها نیز فاطمه، زهرا، زینب، رقیه و فاطمه زهرا بیشترین فراوانی را داشته‌اند.

پاسالار با اشاره به ثبت دو هزار و ۱۳۵ فوتی در استان بوشهر طی هفت ماه نخست سال، ادامه داد: نرخ عمومی مرگ و میر در استان طی این مدت ۳.۲ در هر هزار نفر بوده است.

وی از کاهش ۶.۳۶ درصدی مرگ و میرها در استان بوشهر نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: مهمترین دلایل مرگ و میر در استان بوشهر بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث غیرعمد، سرطان ها و تومورها بوده است.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها