در جمع مدیران وزارت اقتصاد:

روحانی: رهبران 4 کشور بزرگ واسطه شدند با رییس جمهورآمریکا ملاقات کنم /نقدینگیِ امروز به خاطر خیانت برخی از موسسات مالی بود

رئیس جمهور گفت: من به بسیاری از رهبران دنیا گفتم که ما این بار با افتخار تحریم‌ها را می‌شکنیم.

روحانی: رهبران 4 کشور بزرگ واسطه شدند با رییس جمهورآمریکا ملاقات کنم /نقدینگیِ امروز به خاطر خیانت برخی از موسسات مالی بود

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست با مدیران ارشد وزارت امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: نظارت بانک مرکزی ما باید به مراتب افزایش یابد، نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها ضعیف است. دیدیم که یک موسسه غیرمجاز چه بلایی سر کشور و سر مردم آورد و چه هزینه سنگینی بر دوش ما گذاشت.

وی خاطر نشان کرد: 250 هزار میلیارد تومان نقدینگی امروز مربوط به موسسات غیرمجاز است. اینها باعث شدند که از پایه پولی بیش از 30 هزار میلیارد تومان پول پرداخت کنیم؛ چرا یک عده متخلف و یک عده افرادی که به مردم خیانت کردند باید باعث این کار شوند. معمولا این خائنین آدم‌هایی دور و برشان دارند.

رییس جمهور تصریح کرد: دکتر سیف یکی از کارهای بزرگی که انجام داد بستن این موسسات غیرمجاز بود و همیشه در تاریخ نامش به نیکی یاد خواهد شد.

روحانی با بیان این‌که مدیران بانک‌ها رسالت سنگینی بردوش دارند، اظهار کرد: این مدیران بهتر از ما می‌توانند کمک کنند و بهتر از ما راهش را می‌دانند، بیایید بانک‌هایمان را اصلاح کنیم و فعلا در شرایطی قرار داریم که فرصت خوبی برای اصلاح امور بانک‌ها است.

وی ادامه داد: در همین راستا اختیارات وسیعی به بانک مرکزی داده شده و در چند هفته گذشته دست بانک مرکزی را باز گذاشتیم تا امور بانک‌ها اصلاح شود، بعضی از بانک‌ها روزانه برای ما گرفتاری درست می‌کنند نه ماهانه و هر روز و هر ساعتی برای ما مشکل درست می‌کنند.

رییس جمهور تاکید کرد: بحث بانک‌ها بسیار مهم است. تولید ما بدون بانک راه نمی‌افتد باید امور بانک‌ها اصلاح شود و روابط ما با دنیا چه بانک به صورت تابلودار و چه به صورت غیرتابلودار؛ در شرایط تحریم که ما در آن قرار داریم بانک‌ها باید فعالیت کنند ان‌شاءالله به کمک مردم و اتحاد و وحدتی که در جامعه است این اتفاق می‌افتد.

روحانی ادامه داد: باید به آمریکایی‌ها تفهیم کنیم که با زبان زور، فشار، تهدید و تحریم با ملت بزرگ ایران حرف نزنند. باید برای همیشه تاریخ تنبیه شوند، باقلدرمآبی در برابر یک ملت بزرگ با سابقه کهن فرهنگی ایستاده‌اند و هر روز بهانه‌ای را درست می‌کنند که این برای ملت ما غیرقابل قبول است.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز کاری که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند فشار بر مردم است فشار به هیچ جایی نیست و امروز تنها ما نیستیم که از سیاست آمریکا عصبانی هستیم حتی دولت‌ها و شرکت‌های دیگر و اروپایی هم عصبانی هستند.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم در تاریخ آمریکا کسانی به کاخ سفید آمده باشند که تا این حد ضد قوانین و معاهدات بین‌المللی باشند. البته شاید من به یاد ندارم اما همه آنها تخلفات قانونی داشتند و اینهای دیگر سرآمد تخلفات هستند. ندیدم در کاخ سفید کسانی روی کار آیند که مثل این دوره نژادپرست بوده و توجهی به معاهدات بین‌المللی نداشته باشند. این ما نیستیم که می‌خواهیم این دوره حکومت آمریکا کوتاه‌تر شود بلکه متحدین اروپایی خودشان هم این مساله یکی از آرزوهایشان است.

روحانی همچنین بیان کرد: بعد مرتب برای ما پیغام می دهند که که بیایید مذاکره کنیم، مذاکره برای چه؟ شما به مذاکره‌ای که انجام دادیم و به نتیجه رسید احترام بگذارید تا زمینه برای مذاکره بعدی فراهم شود.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • شیخ
    0

    روحانی، دوست من ،کسانی هستند که نمیزارندجنابعالی موفق باشی.بله همان دولت درسایه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      روحانی بروجلو توکل بخدا بکن درست میشه شد شد .نشد قبول نکن

    • واي
      0

      آفرين . بهتر بود بفرمائيد . ما جمهوريت نداريم بلكه كشوري شبهه نظامي هستيم . فقط رفراندم مي تواند دهان تندروها و افراطيون را گل بگيرد

    • محرم شبانی
      0

      آقای روحانی سلام آنهایی مرگ بر آمریکا میگویند جیره خور هستند سرمایه حقوقشان را میگیرند پاداش سرجاشه خیالشان راحت کاسه چه کنم ندارند مردم درفشارند شما رئیس جمهور هستید به تو رای دادیم نه برای دیگران

  • کاربر ناشناس
    0

    اقای روحانی شما ودولت شما جانان برای برجام فعالیت کردید که روزنه ای برای رهائی ملت باز شود ولی انها که بضررشان بود قویتر بودن این نیز بگذرد

  • صالح
    0

    جزشعاردادن چیزدیگه ای ظاهربلدنیستیدکاش باشعارمی شدشکم زن وبچه روسیرکرد

  • واي
    0

    ممنون ؛ اين حرف ها براي ملت تنبون نمي شه شما . برادر روحاني يه سوال مردم ايران دارند . اولا اين كه امريكا اين كار را كرد بدستور ترامپ ما كه نفهميديم . سوال : چرا امريكا ترامپ كشورهايي مانند ژاپن يا كره جنوبي يا عربستان را تحريم نمي كنه ؟ جواب بدهيد . ثانياً اگر امريكا با ملت ايران دشمن هست لطفاً رفراندم بر گذار بشه مردم خودشان جواب بدهند هم امريكا بفهمه هم مسئولين . با يك رفراندم : سوال آيا ملت ايران خواهان رابط با امريكا هستند 1- بله 2- خير و يا آيا ملت ايران دست دارند در كشورهايي مانند سوريه دخالت كنند ؟ 1- بله 2- خير عدد مورد نظر را با ارسال كد ملي بفرستيد . در ضمن ما 250 كشور هستيم فقط به اندازه انگشتان يك دست با امريكا مشكل دارند يا 245 كشور عاقل نيستند يا 5 كشور .

  • کاربر ناشناس
    0

    در دروغگوبی هیچ مرزی نداری مردم را بدبخت ،خانواده خودت مالک برجهای آمریکا.

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام،آقای رییس جمهور محبوب،معلولین شدیدمددجوبهزیستی درمنزل باحقوق ماهیانه 100 وهشت تومن لازم به قسم نیست بیشتراز همه انسان ها زجر ورنج میکشند ،خبربا ما قضاوت وعنایت باجنابعالی.

  • یزدان
    0

    من یه مغازه خواستم بزنم ۳بارپلمبش کردن تا تونستم پروانه بگیرم چطور میشه طرف درکل کشور بانک یا موسسه میزند بدون مجوز ومردم بیچاره میکند وکسی هم نمیتونه بهش گیر بده.همه مشکلات کشور از بیتدبیری شما ودولتت هست خبراز وضعیت مردم ضعیف نداری مردم بسختی دارند زندگی میکنند قیمت یک قوطی رب شده پول یه پیکان سال۵۷

  • ناصراسماعیلی
    0

    سلام جناب روحانی بااین وضعیت اقتصادی که به وجودآمده من از زن وبچه ام خجالت می کشم آیا شما هم ازمن خجالت می کشید؟ من اگر جای شما بودم از این مردم خجالت می کشیدم

  • سید
    0

    اگه باهاش دیدار کنی هرچی سختی که مردم کشیدن رو زیر پا میگذارید???

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها