به نام امام حسین(ع) به کام شیعه انگلیسی

مجتبی محمودی

به نام امام حسین(ع) به کام شیعه انگلیسی

مرده‌شور شیعه انگلیسی را ببرند که شیوه‌های به روز رسانه ‌ای را از انگلیس و اعوانش می‌گیرد و با نام‌ مقدس سیدالشهدا(ع) به کام بریتانیای کبیر گام می‌نهد!
خوب بودن کار آن‌ها از یکسو و خواب و منفعل بودن ما از سوی دیگر، شده همین که هست!
وضع و وزن اعتمادی که کم داریم و روز به روز هم رو به افول می‌رود متاسفانه!
که از ماست که برماست!
به جای پرطرفدارترین برنامه سیما یعنی نود دوربینمان می‌رود سمت اربعین !!!
دفاع از این بدتر!!!؟
برفرض که حق با مدیران سازمان که بخواهند گوش مجری لوسشان را بپیچانند! آیا سزاست که برای جایگزینی آن‌ برنامه پرمخاطب ۹۰ از اربعین و سیدالشهدا مایه بگذارند!!؟
مگر این برنامه جای آن است و آن با این منافات دارد؟؟!
بگذریم ... این شبکه از پارسال تا امسال هم تبلیغش بیشتر شده در عراق و هم اینکه به مردم نزدیک‌تر!
یادم هست دقیقا اربعین سال گذشته در همین خیابان کربلا برنامه‌هایشان بیشتر در آکواریوم بالا بود همراه با موکب‌های پذیرایی از زائران و مکان نشست و جلسات در پایین!
اما حالا علاوه برای القای بیشتر آزادی ، تریبون مجری را در فضای آزاد گذاشتند و او را به نشانه احترام ایستاده‌اند! و دوربین آمده کنار مردم و از کف_خیابان و از منظر عابران و هم‌افق با عوام به وقایع می‌نگرد! تا بگوید نزدیک شماییم و میان شما و مانند شما می‌بینیم! ... عمرا ... موقع حمله داعش که تا بیخ گوش حرمین کربلا و نجف رسید کجا بودید که حتی از مجاهدت حشد_الشعبی و ایثار بدر و سپاه_قدس هم‌ دفاع نکردید؟!
لوکیشن شبکه گنبد زرین امام_حسین است و مردم زائر و عزادار و...در این صحنه‌سازی و شوی پوپولیستی ، کادر را حذف کردند تا حتی صدای سُرفه مجری و راه رفتن تماشاچی با هم همراه شده‌اند!
یعنی در عناصر ارتباطی که عبارتند از جهت، موقعیت، فضا و جاذبه دارای خلاقیت و ابداع هستند!
این را مقایسه کنید با تصاویر دوربین‌های مختلف شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی در مناسبت‌های مذهبی به خصوص ازمشهد و قم که مردم را از بالا کوچک(حقیر) نشان می‌دهد و گاهی در چند نمای مختلف و به‌عنوان موسیقی و افکت یک مداحی واحد صداوسیماپسند پخش می‌کنند!
علی برکت الله
معمولا حتی اجازه صدابرداری از نوای متنوع هیئت‌ها و تصویربرداری از پایین و سرصحنه هم داده نمی‌شود! و قرار نیست تصویر بردار و گزارشگر همگام‌ با مردم و با حس آنان گزارش کند!
خدا کند دیر نباشد و بیشتر دور نشویم از مردم که رسانه ملی سرمایه مغتنم و هویت‌ساز جامعه است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها