بازتاب تهدید رئیس جمهور به مرگ در رسانه‌ها

نتشار فیلمی از 'سعید قاسمی'، فعال اصولگرا که در آن رئیس جمهوری کشورمان را تهدید به مرگ می کند، از روز گذشته در فضای مجازی و رسانه ای کشور بازتاب گسترده ای داشته است.

بازتاب تهدید رئیس جمهور به مرگ در رسانه‌ها

بر اساس فیلم منتشر شده قاسمی در جریان سفر کربلا دکتر روحانی را با استفاده از استعاره 'استخر فرح'، و به طور تلویحی به سرنوشت شبیه مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی تهدید کرده است.
این در حالی است که به گفته 'نعمت احمدی' حقوق‌دان و وکیل دادگستری کمترین حکم برای 'سعید قاسمی' 6 ماه حبس و 74 ضربه شلاق است.
وی در گفت گو با مردمسالاری آنلاین تصریح کرد: رییس جمهور شخصیتی است که در قانون اساسی جایگاهی ویژه دارد و بر اساس اصل 113 قانون اساسی شخص دوم مملکت محسوب می‌شود. رای بیش از بیست میلیون نفر حامی او است. تنفیذ حکم ریاست جمهوری نیز به دست مقام معظم رهبری صورت گرفته است. لذا رییس جمهور یک شخص عادی نیست تا پیگیر این موضوع شویم که بار جملات بکار گرفته شده - از سوی سعید قاسمی نسبت به شخص رییس جمهور - مصداق جرم است یا خیر.
این حقوق‌دان افزود: چنین رویکردهایی مصداق جرایم خصوصی نیست که رییس جمهور یا معاون حقوقی رییس جمهور از این فرد شکایت کنند. هر چند که رییس جمهور و معاون حقوقی رییس جمهور برای مصون ماندن جایگاه ریاست جمهوری باید در مورد این تهدیدها و توهین‌ها عکس‌العمل از خود نشان دهند.
رسانه های اصلاح طلب از روز گذشته به بازتاب این فیلم و نیز انتشار تحلیل هایی پیرامون آن پرداختند. اما نکته قابل تامل این که رسانه های اصولگرا نسبت به این تهدید آشکار و صریح رئیس جمهوری کشورمان سکوت اختیار کرده اند.

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «وقتی تهدید جانی رئیس جمهوری راحت‌تر از آب خوردن است» نوشت: سعید قاسمی از فعالان تندرو مخالف دولت اخیراً در سخنانی با جملات تند رئیس جمهوری را تهدید به محاکمه توسط «حزب الله» و حذف در «لب استخر» کرده است. واژه «استخر» بعد از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و از قضا توسط همین جریان مخالف دولت در ادبیات سیاسی ایران تبدیل به رمز «مرگ غیر طبیعی» یا همان «قتل» شده است. مسأله این است که چگونه یک جریان به راحتی می‌تواند در آرامش و امنیت کامل اینگونه موضع‌گیری‌هایی علیه شخصیت‌های نظام انجام دهد و موضع‌گیری‌هایش مصداق توهین و تخریب نباشد؟ (خبرگزاری ایسنا این گزارش ایران را بازنشر کرده است.)

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان ' حسن روحانی دوباره تهدید به مرگ در استخر فرح شد' می نویسد: سعید قاسمی در فیلمی که از او در کربلا منتشر شده، خطاب به حسن روحانی می‌گوید: شما باید جواب‌گو باشید سر وقتش... باید جواب خدا را بدهید سر فرصت محاکمه‌تان می‌کنیم. دستمان هم نرسد «ان ربک لب الاستخر» آیه جدیدی داریم.
این روزنامه در ادامه اضافه کرد: اشاره به عبارت استعاره‌ای «استخر فرح» گویا از سوی چهره‌های تندرو اصولگرا تمامی ندارد. علی‌رغم انتقادات به ماجرای چند ماه قبل فیضیه به‌ویژه آن پلاکارد جنجالی، اما گویا برخی چهره‌ها اصرار دارند تا همچنان به حسن روحانی گوشزد کنند که مرگی شبیه هاشمی‌رفسنجانی در انتظارش است.
این گزارش روزنامه شرق امروز از سوی تارنمای فرارو، انتخاب، نامه نیوز، جماران و پارسینه نیز باز نشر شده است.

روزنامه آرمان در گزارشی با عنوان «تهدید دوباره رئیس جمهور به مرگ» می نویسد: «استخر» به کلیدواژه هجمه دلواپسان به مسئولان و شخصیت‌های سیاسی کشور تبدیل شده است. آنان که تا دیروز با برهم زدن تجمعات و پرتاب کفش و سنگ مخالفت و اعتراض خود را نشان می‌دادند اکنون تهدید را سرلوحه کار خود قرار داده و در این راستا از مرگ مخالفانشان در استخر می‌گویند. به نظر می‌رسد سعید قاسمی هرازگاهی درتلاش برای خودنمایی است و اظهاراتی دارد که کمی بعد سند بی‌ثباتی رفتاری او می‌شود.

روزنامه آفتاب یزد نیز در گزارشی با تیتر 'تداوم تهدید رئیس جمهور' نوشت: این اظهارات حاج سعید قاسمی است. همان بازنشسته معروف. اظهاراتی که می‌توان یک تهدید توصیف کرد، گفته‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد. اکنون اما بار دیگر سعید قاسمی، بازار تهدید حسن روحانی را داغ نگه داشته است. با این تفاوت که او آرزوی مرگ روحانی را نیز به جز تهدید در دستور کار قرار داده است و البته در این راستا از موضع سایر مردم نیز سخن گفته است. ظاهرا دیوار حسن روحانی این روزها در اوج بحران‌ها آنقدر کوتاه شده است که در شرایط فعلی نه تنها تمامی مشکلات را بر سر او می‌شکنند، بلکه لعن، نفرین و تهدید از سوی چهره‌های شناخته شده سیاسی نیز در جایگاه‌های علنی تبدیل به یک سنت نانوشته شود.

تارنمای خرداد در گزارشی باتیتر 'حسن روحانی تهدید به حذف شد'، نوشت: سعید قاسمی، فعال سیاسی اصلوگرا حسن روحانی را به «سرنوشت استخر» تهدید کرد.
بر اساس این گزارش کانال تلگرامی روزنامه قانون ویدئویی از سعید قاسمی، فعال سیاسی اصولگرا منتشر کرده است که در این ویدئو قاسمی جملات تندی را علیه رئیس جمهور به کار برده است.

منبع: ایرنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    کسانی که سران نظام اسلامی را به ترور تهدید می کنند باید مجازات سختی شوند تا جلو جنگ داخلی گرفته شود اگر امروز ریس جمهوری اسلامی امنیت نداشته باشد فردا هیچ عکس نخواهد داشت

  • محمود
    0

    مگر آیت الله هاشمی رفسنجانی را کسی در استخر غرق کرد که از سخن ایشان تهدید به مرگ تلقی کرده اید.

  • شضسط
    0

    جناب سپاه و ... ايشون دلش به اين جماعت گرمه 40 سال شده از انقلاب مي گذره و 20 سال از اتمام جنگ اين افراد خودشون رو صاحب دين و دنياي مردم ايران مي دونند هيچ كس هم حرفي به اين جماعت نخواهد زد شما زنده ما زنده اگر از برگ گل كمتر شنيد؟

  • ب ب
    0

    اين معني تمام و كمال امنيتي است كه شجاعانه براي استقرار آن در ايران در سوريه جنگ مي كنيم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها