در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

انتقاد عضو هیئت رئیسه مجلس از عدم بررسی سفرهای خارجی نمایندگان در هیئت نظارت/ مردم دل خوشی از این ماجرا ندارند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از عدم بررسی سفرهای خارجی نمایندگان در هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان انتقاد کرد.

انتقاد عضو هیئت رئیسه مجلس از عدم بررسی سفرهای خارجی نمایندگان در هیئت نظارت/ مردم دل خوشی از این ماجرا ندارند

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره طرح هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای کاهش تعداد سفرهای خارجی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: در هیئت رئیسه مجلس مضوع تعداد سفرهای نمایندگان مجلس مورد بررسی دقیق قرار گرفت از این رو شاهد بودیم بعد از این اقدامات میزان سفر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نسبت گذشته دو سوم کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سفر نمایندگان مجلس در عناوین و اشکال مختلف صورت می‎گیرد افزود: یکسری از سفرهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی با شرکت‎های دولتی و برخی از وزرا صورت می‎گیرد که هزینه آن برعهده دولت است و در این راستا مجلس هیچ مسئولیتی ندارد و هزینه‎ای هم انجام نمی‎دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای تصریح کرد: سفرهای شخصی که بعضا از سوی برخی از نمایندگان و با پاسبورت شخصی و معمولی صورت می‎گیرد بعضا شاید هم مورد انتقاد مردم باشد ربطی به مجلس ندارد و در این راستا امکان ورود نیز برای قوه‎مقننه به این ماجرا فراهم نشده است.

امیرآبادی با بیان اینکه مجلس به دنبال کاهش سفرهای خارجی نمایندگان است خاطرنشان کرد: در کمیته سفر مجلس شورای اسلامی تمامی اقدامات لازم در جهت کاهش سفر نمایندگان صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم در این راستا به اهداف مدنظر دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه مجلس تنها در راستای سفر نمایندگان با پاسبورت سیاسی و با مجوز نمایندگانی امکان دخالت و بررسی موضوع را دارد گفت: ما معتقدیم که امکان بررسی سفر نمایندگان در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان وجود دارد اما این هیئت براین باور است که تا شکایتی صورت نگرفته است نمی‎توان وارد عمل شد و اقدامی انجام داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده رویکرد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در جریان بررسی سفرهای نمایندگان را قبول ندارم و معتقدم این هیئت باید بخشی نظارتی خود را در این ماجرا اتخاذ کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها