یک نماینده مجلس: مسوولان دانشگاه آزاد باید درباره عدم پذیرش دانشجویان با تراز و رتبه قابل قبول پاسخگو باشند

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولین دانشگاه آزاد باید درباره عدم پذیرش دانشجویان به مجلس توضیح دهند.

یک نماینده مجلس: مسوولان دانشگاه آزاد باید درباره عدم پذیرش دانشجویان با تراز و رتبه قابل قبول پاسخگو باشند

جنجال پذیرش بیشتر از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی برای رشته پزشکی همچنان ادامه دارد و پذیرفته شدگان خارج از ظرفیت اینبار شکایت به نمایندگان مجلس بردند. فاطمه ذوالقدر٬ نماینده مجلس شورای اسلامی درباره پذیرش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در ترم جدید به خبرنگار اجتماعی خبر فوری گفت: از صبح تماس‌های زیادی از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر عدم پذیرش آن‌ها داشتم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی اظهار کرد: دانشگاه آزاد ۱۸ هزار نفر را پذیرش کرده است٬ این‌ها ثبت نام انجام دادند. سر کلاس رفتند اما در نهایت اسمشان در لیست پذیرفته شدگان نهایی نبوده است.

وی تصریح کرد: مسوولین دانشگاه به ما گفتند که انتخاب مجدد برگزار می‌کنیم و آن‌هایی که رتبه و تراز قابل قبولی دارند پذیرفته می‌شوند اما در کمال ناباوری از هر ۱۰۰ نفر دو الی سه نفر پذیرفته شده است و حدود ۹۰ درصد مجدد از تحصیل بازماندند.

این نماینده مجلس درباره اقدامات و پیگیری‌های مجلس در اینباره گفت: من با معاون پارلمانی صحبت کردم او اعلام کرد که سایت هک شده است و آن‌هایی که تراز پایینی دارند هم پذیرفته شده‌اند و قرار است انتخاب رشته مجدد برگزار شود.

ذوالقدر در ادامه گفت: اما همانطور که گفتم در این انتخابات مجدد آن‌هایی که تراز بالا داشتند هم پیامک زدند و اعلام کردند که پذیرفته نشدند. مثلا سال گذشته با تراز ۵۰۰۰ می‌توانستند پرستاری بخوانند اما امسال با تراز ۶۰۰۰ هم دانشجویان پذیرفته نشدند.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: ما فردا روز شنبه از مسوولین دانشگاه آزاد می‌خواهیم که به ما درباره این انتخاب مجدد دانشجویان توضیح دهند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • مادربیچاره
    0

    من تراز دخترم 6058است تولارستان پرستاری ثبت نام کردیم پول شهریه دادم خوابگاه گرفتم الان پذیرفته نشده من بدبخت نمیدونم با دخترم چکار کنم روان آشفته شده داره دیوانه میشه تورا به خدا به من بگید چکار کنم آرامش زندگیم بهم خورده

    نظرات شما -
    • یه متعجب
      0

      دختر شما با تراز 6058 پرستاری قبول شده بوده و حتی ثبت نامش هم کرده بودن ؟واقعا جالب تر شد چه قدر بی عدالتی.اون وقت من با تراز نزدیک 6800 ثبت نامم نکردن و هیچ جا قبول نشدم...واقعا تراز های پایین رو هم ثبت نام کرده بودن؟این اصلا منصفانه نیست.باید حتما به تراز ها توجه کنند تا حقی از کسی ضایع نشه.با اختلاف بیشتر از 700 تایی تراز واقعا عدالت نیست.

  • کاربر ناشناس
    0

    وقتی کاخ نشین و متحجر ریس شود عاقبت آن همین خواهد بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها