عدم پیش‌بینی لازم مشکلاتی برای زائران اربعین در مهران ایجاد کرد

موج حضور زائران اربعین حسینی در شامگاه چهارشنبه و عدم پیش‌بینی اتوبوس به تعداد کافی برای انتقال زائران از مهران شب سخت و طاقت‌فرسایی را برای زائران به وجود آورد که تمتمه آن تا لحطانی پیش در مهران قابل مشاهده بود.

عدم پیش‌بینی لازم مشکلاتی برای زائران اربعین در مهران ایجاد کرد

موج حضور زائران اربعین حسینی در شامگاه چهارشنبه و عدم پیش‌بینی اتوبوس به تعداد کافی برای انتقال زائران از مهران شب سخت و طاقت‌فرسایی را برای زائران به وجود آورد که مابقی آن تا لحطانی پیش در مهران قابل مشاهده بود و این نابسامانی و نبود مدیریت در تامین اتوبوس به تعداد کافی موجب آن شد که برای برطرف کردن مشکل به تشکیل شورای تامین استان بپردازند و تصمیمات را به این شورای واگذارند.

ورود 200 دستگاه اتوبوس پلاک سپاه را برای جابه جایی زائران اربعین حسینی

بعد از اتمام جلسه شورای تامین استان سردار سید صادق حسینی شخصاَ در پایانه برکت مستقر و اجازه ورود 200 دستگاه اتوبوس پلاک سپاه را برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی به استان‌های همجوار داد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استفاده از اتوبوس‌های سپاه در امر جابه‌جایی برای سهولت در رسیدن زائران به استان‌های مقصد دانست و افزود: اقدام صورت گرفته در راستای تسهیل در جابه‌جایی زائران است و سپاه با کمال افتخار خادمی زائران را وظیفه خود دانسته و در این اقدام هیچ هزینه‌ای هم دریافت نمی‌شود.

اما این اقدام سپاه نیز نتوانست تامین کننده نیاز حجم ورودی زائران اربعین حسینی و جابه‌جایی آنان شود و قیمت بلیت مهران به تهران به نفری 500 هزار تومان رسید که صبح امروز در مهران از زائران توسط رانندگان گرفته می‌شد و از طرفی دیگر اتوبوسی نبود که آنان را با همین قیمت نیز جابه‌جا کند.

زائران اربعین صبر و حوصله داشته باشند

که در این ارتباط سردار تقی مهری در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها از کمبود اتوبوس جهت جابه‌جایی زائران خبر داد و اظهار داشت: کمبود اتوبوس در مهران مشهود است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: این کمبود اتوبوس به خاطر حجم ورودی زائران اربعین حسینی به مهران است.

وی افزود: زائران اربعین حسینی صبر و حوصله داشته باشند.

توصیه به صبر و اقدامات سپاه مبنی بر تقویت ناوگان جابه‌جایی زائران برطرف کننده مشکل نشد که برای برطرف کردن مشکل حادث شده که ناشی از ضعف و عدم پیش‌بینی لازم بود.

فراخوانی 100 دستگاه اتوبوس از سپاه اصفهان

سردار سید صادق حسینی اظهار داشت: برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی تعداد 100 دستگاه اتوبوس از سپاه اصفهان فراخوان شده‌اند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: علاوه بر 100 دستگاه اتوبوس اصفهان، 200 دستگاه دیگر که از سپاه ایلام و کرمانشاه امر جابه‌جایی زائران را تا استان‌های همجوار انجام می‌دهند به 300 دستگاه رسیده است.

وی اختصاص و اعزام 30 دستگاه خودرو سنگین لبه دار نظامی (تریلی) به داخل کشور عراق را نیز از اقدامات سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام دانست و خاطرنشان کرد: ترابری سپاه تا امر جابه‌جایی آخرین زائر در پایانه برکت مستقر و به خدمات‌دهی به زائران اربعین اقدام می‌کند.

اقدامات سپاه در این مرحله توانست بار ترافیک تردد زائران را کاهش و وضعیت را به حالت عادی در آورد که در این ارتباط نورالله دلخواه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام اظهار داشت: روند انتقال زائران اربعین حسینی به استان‌های مقصد به خوبی در حال انجام و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

مدیرکل پایانه و امور حمل و نقل استان ایلام گفت: به علت حجم سنگین ورودی زائران اربعین حسینی امر جابه‌جایی زائران با ترافیک سنگین روبه‌رو است که جهت برطرف کردن این مشکل 200 دستگاه اتوبوس به تعداد اتوبوس‌های مستقر در پایانه برکت اضافه شده است.

وی سوءاستفاده برخی رانندگان از تردد و ترافیک حضور زائران مبنی بر افزایش کرایه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: کرایه بلیت مهران به تهران 150 هزار تومان تعیین شده است.

دلخواه استقرار سیستم نظارتی و عوامل کنترل قیمت‌ها را در پایانه برکت مورد تاکید قرار داد و گفت: هر گونه تخلف در افزایش کرایه را زائران می‌توانند به دفتر مستقر در پایانه برکت گزارش کنند.

وی یادآور شد: امکان تهیه بلیت برگشت زائران در پایانه برکت فراهم شده است و زائران بلیت برگشت خود را از طریق دفاتر فروش بلیت هماهنگ کنند.

به گزارش تسنیم آن چه امر جابه‌جایی و شب و روز سختی را برای زائران اربعین به وجود آورد ضعف مدیریت در امر پیش‌بینی و تامین اتوبوس به تعداد کافی برای انتقال زائران بود که استقرار فرمانده ارشد سپاه در منطقه و اتوبوس‌های کمکی سپاه توانسته است تا این لحظه وضعیت را مدیریت و به سامان موضوع جابه‌جایی زائران اقدام کند.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها