در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

انتقاد عضو جامعه روحانیت مبارز از ایجاد اختلافات در حوزه/مردم را از مرجعیت جدا نکنید

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: حوزه و روحانیت دو‌ مرجع اصلی اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند از این رو‌ حفظ شان آنها لازم و‌ضروری است.

انتقاد عضو جامعه روحانیت مبارز از ایجاد اختلافات در حوزه/مردم را از مرجعیت جدا نکنید

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره انتشار نامه آیت الله یزدی خطاب به آیت الله شبیری و‌ تبعاتی که این نامه در فضای کشور دربرداشته است اظهار کرد: حوزه و مرجعیت دو رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند از این رو حفظ شان و‌ منزلت آنها امری اساسی و مهم است.

وی تصریح کرد: انتظار می رود برخی از مسئولین کشورمان به خصوص در جایگاه مهمی چون حوزه نسبت به حفظ شان و جایگاه مرجعیت دقت نظر بیشتری را به خرج دهند چرا که قطعا برای خود آنها نیز شان و جایگاه مرجعیت مشخص است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه دلیلی برای برخی از نامه نگاری ها آن هم برای افراد بزرگواری جون مراجع وجود ندارد خاطرنشان کرد: واقعا برای بنده قابل تامل است که چرا برخی به دنبال این هستند که برای مرجعیت نیز تعیین و تکلیف کنند روندی که سبب خواهد شد تا اعتماد مردم به مرجعیت کاهش پیدا کند.

اکرمی اظهار کرد: فضای عمومی کشور به دلیل وجود مشکلات اقتصادی برای مردم دشواری های بسیاری را رقم زده است از این رو قطعا علنی کردن برخی از اتفاقات که هیچگونه بار مثبت و منفی را برای مردم در پی ندارد در این شرایط قطعا هیچ دستاوردی را جز نگران کردن مردم در پی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: در شرایط امروز کشور لازم است که حوزه در کنار مردم باشد نه اینکه با انجام برخی از اقدامات رویکرد دیگری را برخلاف مصالح ملی رقم بزند.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: جایگاه و‌ منزلت حوزه و روحانیت در کشور ما و در بین مردم ارزشمند است از این رو بیان برخی از اظهارات آن هم در مقطعی که کشور به آرامش بیشتری احتیاج دارد فایده ای ندارد به جز اینکه سبب می شود اختلافات در ابعاد مختلف در کشور شکل گیرد که این روند جز ضربه زدن به انسجام داخلی قطعا هیچ دستاورد دیگری نخواهد داشت از این رو لازم است که از رویکردها و تصمیمات فاصله بگیریم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • بی نام
    0

    به نظر من مرجعیت پابه پای مردم پیش نمی رود چطور با گران شدن دلار اقتصاد دانان به فکر تشکیل کار گروه اقتصادی افتادند ولی با افزایش سکه مرجعیت برای حل مشکل مهریه و ازدواج جوانان هیچ تغییری در مواضع و فتواهای خود نداد..

  • ناشناس
    0

    نقش مرجعیت دینی و مذهبی چیست؟ --- متاسفانه این حقیقت تلخ انکار ناپذیر را باید پذیرفت که مرجعیت دین و مذهب ، با داشتن دیدی از بالا به پایین به مردم ، هیچگاه علی وار برای حل مشکلات و شبهات دینی اعتقادی مردم ، با ادعای این که اعتقادات جزو تقلید از مراجع نیستند ، تلاش نکرده با قدرت و حاکمیت شناختهای رسا و سرشت نشین فرهنگ دین داری اصیل قرآنی و اصول متین استدلال عقلی - علمی به میان مردم بیاید تا مردم را به حقایق این شناختهای روشنکر ساده ی آشکار آگاه سازد. همین وضعیت فاجعه بار قرنها است مردم را در منجلاب دین زدای من در آوردیهای روز افزون تخیلات ذهن ناتوان بشر ، که پیوسته با دخالت طاغوتان سلطه جو و دین فروشان دنیا پرست از خدا بی خبر و جاهلان و غافلان به دین و مذهب آمیخته می شوند ، تنها رها کرده تا با پیروی از این من در آوردیهای بشری خواب و خام کننده از صراط مستقیم دین خداوند جدا و منحرف شوند. حقیقت آشکار تلخ دین زدای مذکور در این نوشته آشکار نشان می دهد مرجعیت در زمینه حیاتی ترین و سرنوشت ساز ترین نیاز دینی و مذهبی مردم یعنی در زمینه ی تصحیح علمی روشمند و سازمان یافته ی اعتقادات منسوب به دین و مذهب از مردم جدا بوده و به نظر می رسد برای دفاع از علت تنها رها کردن مردم در این عرصه ی خطرناک هیچ عذر خدا پسندانه ای نداشته باشد.

    نظرات شما -
    • افق جو
      0

      آیا حرف شما در بر گیرنده ی این کنایه نیست که مرجعیت در در دفاع از اصول دین و تلاش قرآنی وعقلی برای مصون نگه داشتن این اصول الهی و سنت و سیرت معصومان از تحریف و دستبرد طاغوتان و دین فروشان و جاهلان و غافلان هیچ نقشی نداشته است؟؟؟!!! بسیار شایسته و زیبنده است که مرجعیت خدا شناس و خدا پرست رشید دینی و مذهبی ما با منطق متین علم ، و به دور از هر گونه تعصب و انفعال و غلو ، برای آگاه شدن مردم و افکار عمومی به حقیقت امر با برد باری و فروتنی و خویشتن داری پیامبر گونه در زمینه ی ادعاهای نوشته ی فوق از تاریخ خود در تلاش برای مصون نگه داشتن دین و مذهب و سنت و سیرت معصومان از تحریف ، در همه ی رسانه ها خدا پسندانه دفاع کند وحقیقت را در این زمینه با روش علمی رسا و گویا و بصورت مستند و مستدل برای پیروان مذهب و جهانیان بیان نماید.

  • ناشناس
    0

    متاسفانه شواهد روشن بسیار نشان می دهند اکثریت حوزه ها و مراجع دین و مذهب در تقویت نظام اسلامی در ایران چندان همفکری و هماهنگی و تلاش و جنب و جوش علمی روشن تخصصی فراگیر جدی خدا پسندانه ای از خود بجای نگذاشته اند و پیوسته تلاش شده این دو رکن که می توانسته اند در پیشبرد علمی و فقهی قوانین ، کار آمد باشند عملا از نظام جدا بمانند. جا داشت در چهل سال گذشته در هر حوزه ی علمیه دینی و مذهبی وابسته به هر مرجع حد اقل در ایران اسلامی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و برای تقویت نظام اسلامی و پیشبرد علمی و فقهی قوانین ج.ا.ا با صداقت و جدیت و وفاداری به اسلام ناب اتاق فکر و اندیشه ای ایجاد می گردید و صادقانه عصاره ی افکار و تلاش علمی دانشمندان دین شناس را در این زمینه محض رضای خدا در اختیار نظام قرار می داد.

  • نام شما
    0

    جناب آقای اکرمی!!! در زمینه پیروی از دستورات و قوانین نظام اسلامی که روی اصول عدالت محور اسلام پایه ریزی شده اند همه ی بشر غیر معصوم حد اقل در ایران اسلامی مکلف به پیروی هستند و مرجعیت از این تکلیف مستثنی نیست . لطفا بفرمایید درخواست شما مبنی بر ضرورت تفکیک و جدا کردن تکلیف مرجعیت بر چه اصل قانونی استوار است؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها