نکاتی جالب درباره ولی‌عهد جوان عربستان

بن‌سلمان صاحب گران‌ترین تابلو نقاشی جهان است/ ملک سلمان علاقه داشت که فرزندش تاریخ بخواند

بن سلمان به هنرهای زیبا علاقه دارد. او کلکسیونی از نقاشی‌های مهم و البته بسیار گران دارد.بن سلمان گران ترین تابلو نقاشی دنیا را خریده است.

بن‌سلمان صاحب گران‌ترین تابلو نقاشی جهان است/ ملک سلمان علاقه داشت که فرزندش تاریخ بخواند

به گزارش خبر فوری ، محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی و در حال حاضر قدرتمندترین فرد در خاندان ال سعود است. بن سلمان یکی از پرحاشیه‌ترین سیاستمداران جهان است و اقدامات او از قبیل مدرنیزاسیون عربستان، حبس و قتل بسیاری از مخالفان سیاسی، جنگ در یمن و مخصوصا قتل و مثله کردن روزنامه نگار عربستانی(جمال خاشقچی) او را در مرکز توجه رسانه ها قرار داده است.
به همین دلیل، توجه بسیاری از افراد به بن سلمان و زندگی او جلب شده است. در این گزارش به بیان هشت نکته در مورد زندگی خصوصی ولی‌عهد جوان عربستان می‌پردازیم.

بن سلمان کیست؟
محمد بن سلمان در ۳۱ اوت ۱۹۸۵، در جده متولد شد. نام مادرش فهدة بنت فلاح بن سلطان و پدرش ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی است. محمد بن سلمان بزرگترین پسر ملک سلمان از زن سوم او است.
محمد بن سلمان از سال ۲۰۰۹ فعالیت دولتی خود را در تشکیلات محلی ریاض آغاز کرد. در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲۲ به عنوان مشاور امور دولت مرکزی و مشاور پدرش شد. در ژانویه سال ۲۰۱۵، پس از این که پدرش به سلطنت رسید، او به سمت وزیر دفاع منصوب شد و مدتی بعد سمت نایب ولیعهد و نایب دوم نخست‌وزیر به وی داده شد.

هشت واقعیت مهم درباره بن‌سلمان
۱. بن سلمان اولین شاهزاده از خاندان آل سعود است که بر شرکت نفت ملی عربستان و شرکت نفت آرامکو ریاست می‌کند و هدایت آن را بر عهده دارد. آرامکو پردرآمد ترین شرکت نفتی جهان است که به طور میانگین 2 الی 10 تریلیون درآمد دارد.
۲. بن سلمان ازدواج کرده است. همسر او شاهزاده ساره بنت مشهور بن عبدالعزیز السعود است که در سال 2008 با هم ازدواج کردند. از ازدواج بن سلمان و ساره 4 فرزند به دنیا آمده است. که سه نفر از آنها پسر و یک تن هم دختر هستند.
۳. بن سلمان در دانشگاه ملک السعود تحصیل کرده است و شاگرد دوم در بین فارغ التحصیلان آن دانشگاه بوده است. جالب است بدانید برعکس بسیاری از شاهزادگان عربستانی، بن سلمان هرگز به کشورهای اروپایی و آمریکا جهت تحصیل سفر نکرده است و تمام دوران تحصیل خود را در عربستان به سر برده است.
۴. بن سلمان به هنر به خصوص هنرهای زیبا علاقه دارد. او کلکسیونی از نقاشی های مهم و البته بسیار گران دنیا دارد. نقل است که بن سلمان گران ترین تابلو نقاشی دنیا را خریده است. تابلو منجی جهان داوینچی به قیمت 450 میلیون دلار توسط بن سلمان خریداری گردید و به خاور میانه فرستاده شد. مشهور است که این تابلو اکنون در ابوظبی نگه داری می‌شود.
۵. بن سلمان به تفریح، بازی و تجملات مدرن علاقه بسیار دارد. عربستان تحت حاکمیت ولی عهد جدید محل تجمع سرگرمی ها، سیرک ها ، جشنواره ها و فستیوالها شده است. اولین سینمای عربستان توسط بن سلمان افتتاح شد. این شاهزاده در بسیاری از فیلمهای هالیوودی سرمایه گذاری کرده است و اخیرا سعی دارد از طریق همکاری با ریدلی اسکات یک فیلم بین المللی و مشهور و پرفروش بسازد. بن سلمان همچنین ابراز علاقه کرده است که باشگاه فوتبال منچستر یونایتد را خریداری کرده و اداره نماید.
۶. رابطه بن سلمان با پدرش هم بسیار جالب است. هر چند اطلاعات زیادی از کودکی و نوجوانی این شاهزاده سعودی منتشر نشده است اما اخیرا برخی مدعی شده اند که ملک سلمان در زمان کودکی محمد، به او یک کتاب می‌داده و شاهزاده هم یک هفته مهلت داشته است تا آن راحفظ کند. پس از آن ملک سلمان از پسر خردسالش امتحان می‌گرفته است تا بداند او آن کتاب را به خوبی فرا گرفته است یا نه. ملک سلمان تاکید فراوانی داشته است که پسرش تاریخ بخواند.
۷. بن سلمان جوان ترین وزیر دفاع جهان است. در سال 2015 زمانی که پدر بن سلمان به جای پدر بزرگش به قدرت رسید و زمانی که او فقط 30 سال داشت به پست وزارت دفاع پادشاهی عربستان سعودی رسید. طبق آمار، بن سلمان جوان ترین وزیر دفاع جهان تا این لحظه و در این دوران بوده است.
۸. خانه بن سلمان در پاریس شاید گران ترین و لوکس ترین ساختمان مسکونی در جهان باشد. این خانه یک قصر تاریخی متعلق به قرن 17 است که در غرب پاریس واقع شده است. هرچند نمای بیرونی ساختمان بسیار قدیمی است اما داخل آن بسیار لوکس و مجلل است. داخل ساختمان را دربهای بزرگ و دیوارهای گچ بری شده زینت می‌دهد. سینمای خصوصی، استخر شنا و یک اتاق زیر آب با دیوارهای شیشه ای که از طریق آن می‌توانید ماهی‌های مختلف را بالا و اطراف خود مشاهده کنید همگی از جمله زیبایی‌ها و تجملات این خانه است.

منبع: منبع: abouther . خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ز.س
    0

    بن سلمان یک جانی و قاتل کودکان است..‌این مهم ترین نکته ایه که جا انداختید

  • مهدی
    0

    مثل اینکه بن سلمان شما رو هم بی نصیب نگذاشته!

  • حسن حسینی
    0

    اگر این گاوهاشیرده نباشند. یک ماه دوام نمی یارند

  • نگین
    0

    چرا فکر می کنید بن سلمان فقط در حکومتش جرمو جنایت رخ داده تاریخ بعدا گواه همه چیز خواهد بود و ثبت می گردد تاریخ است که جنایت و بد رفتاری با ملت خودشان هک می شود و هرگز از بین نمی‌رود و ایندگان او را می خوانند گرچه چند صباحی از ان گذشته باشد بن سلمان در کشور ی سنتی زاده شده و تحول در ان بسیار سخت است و برایش سدهایی بوجود می اورند هم از درون هم از بیرون

  • کاربر ناشناس
    0

    کاش نقاشی مقتوله جمال خاشقجی درروبریش میداشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها