آماده باش تیم‌های عملیاتی و امدادی در استان خراسان جنوبی

در پی بارش‌های اخیر و وضعیت جوی استان خراسان جنوبی ۴۸ تیم عملیاتی امدادی در آماده باش کامل هستند و کارشناسان هواشناسی برای آخر هفته استان یخبندان پیش‌‎بینی می‌کنند.

آماده باش تیم‌های عملیاتی و امدادی در استان خراسان جنوبی

سیدابوالحسن میرجلیلی از آماده‌باش 48 تیم امدادی و عملیاتی در پی بارش‌های اخیر در استان خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: به دلیل خشکسالی‌ها پوشش گیاهی منطقه از بین رفته و احتمال جاری شدن رواناب با کوچک‌ترین بارندگی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی بارندگی تا پایان هفته ادامه داشته و احتمال یخبندان در روزهای جمعه و شنبه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با توصیه به کشاورزان، دامداران، گلخانه‌داران و مرغداران برای ایمن سازی و رعایت نکات مربوطه گفت: با توجه به ادامه بارندگی‌ها تا پایان هفته در استان تمامی تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال احمر، اورژانس 115، راهداری و واحدهای آتش‌نشانی آماده باش هستند.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی نیز در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند از اوج بارش‌ها برای فردا 8 آبان خبر داد و اظهار داشت: صبح فردا مناطق شمالی و غرب استان و عصر امروز بیشتر بارش‌ها در بخش مرکزی و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

علیرضا خندان‌رو با بیان اینکه برای روز سه شنبه 8 آبان بیشترین بارش‌ها در بیرجند، سربیشه، درمیان، نهبندان، خوسف و بخشی از سرایان خواهد بود افزود: برای روز چهارشنبه نیز هوای نهبندان، درمیان، زیرکوه و بیرجند بارانی خواهد بود و بیشترین بارش برای سربیشه پیش‌بینی می‌شود.

وی برای پایان هفته وقوع یخبندان پیش‌بینی کرد و افزود: روند کاهش دما تا اوایل هفته آینده در استان ادامه دارد و برای پایان این هفته وقوع و تشدید یخبندان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی رگبار، رعد و برق، افزایش ابر و در مناطق مستعد بارش تگرگ، تشکیل مه و جاری شدن روان آب را از امروز تا پایان هفته در استان پیش‌بینی کرد.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها