نامزد خاشقجی برای مراسم یادبود به لندن می‌رود

نامزد جمال خاشقجی برای شرکت در مراسم گرامیداشت یاد این روزنامه‌نگار سرشناس عربستانی به لندن می‌رود. او چند روز پیش دعوت رئیس‌جمهوری آمریکا برای حضور در کاخ سفید را رد کرد.

نامزد خاشقجی برای مراسم یادبود به لندن می‌رود

خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقجی برای شرکت در این مراسم با حضور روزنامه‌نگاران سرشناس، سیاستمداران و فعالان به انگلیس سفر می‌کند.

در مراسم این روزنامه‌نگار سرشناس عربستانی که دوم اکتبر وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و نهایتا سعودی‌ها به کشته شدن او اذعان کردند، برخی از چهره‌های رسانه‌ای سخنرانی می‌کنند.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نامزد خاشقجی را برای حضور در کاخ سفید دعوت کرد اما او نپذیرفت. ترامپ وعده می‌دهد که اگر مشخص شود عربستان عامل قتل خاشقجی بوده باشد، تبعات سنگینی برای ریاض در پی داشته باشد.

با این حال خدیجه چنگیز می‌گوید تنها در صورتی این دعوت را می‌پذیرد که ترامپ صادقانه برای روشن شدن ابعاد این پرونده تلاش کند. او شنبه در مصاحبه با هابرترک تاکید کرد رئیس‌جمهوری آمریکا در بحث انجام تحقیقات درباره خاشقجی چندان جدیت ندارد.

نامزد این روزنامه‌نگار عربستانی همچنین درخواست کرد تا عاملان این جنایت، از بزرگ تا کوچک، مجازات شده و عدالت برای همسرش اجرا شود. چنگیز گفت که مقام‌های سعودی با او تماسی نداشته‌اند و اگر بقای جسد خاشقجی یافت شود، در مراسم تدفین او در عربستان شرکت نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها