مستند خبر فوری درباره یک باور فرهنگی؛

آیا ما ایرانیان نژاد پرست هستیم؟/ عابران خیابان ولیعصر پاسخ دادند+ ویدیو


6 آبان 1397 - 17:01
یک روز معمولی میان مردم عادی در خیابان ولیعصر تهران رفتیم و از آنها درباره نژادپرستی پرسیدیم.

 جالب است که بیشتر مردم اعتقاد داشتند که خودشان نژاد پرست نیستند اما اطرافیانشان و به طور کلی بیشتر ایرانیان نگاه ریسیستی دارند.

به عقیده افرادی که با آن‌ها مصاحبه کردیم نگاه نژاد پرستی ما بیشتر شامل حال افغان‌ها و عرب‌ها می‌شود.

در پایان پرسیدم که چرا ایرانیان از عرب‌ها بدشان می‌آید پاسخ‌های جالبی شنیدیم شما هم ببینید.

 

یک روز معمولی میان مردم عادی در خیابان ولیعصر تهران رفتیم و از آنها درباره نژادپرستی پرسیدیم.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

6 آبان 1397 - 17:01

 جالب است که بیشتر مردم اعتقاد داشتند که خودشان نژاد پرست نیستند اما اطرافیانشان و به طور کلی بیشتر ایرانیان نگاه ریسیستی دارند.

به عقیده افرادی که با آن‌ها مصاحبه کردیم نگاه نژاد پرستی ما بیشتر شامل حال افغان‌ها و عرب‌ها می‌شود.

در پایان پرسیدم که چرا ایرانیان از عرب‌ها بدشان می‌آید پاسخ‌های جالبی شنیدیم شما هم ببینید.

 

آدرس خبرفوری در پیام‌رسان گپgap.im/akhbarefori


33

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks
;
نظرات 9
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
نگین 0 0 پاسخ 1397/8/10 -17:00

نژاد پرستی وقتی شکل می گیرد که مورد ظلم قرار می گیرند زمینه را برای نفرت و انزجار پدید می اورد در واقع رفتار انسانها و طرز تفکر ا نهازمینه را به سوی نژاد پرستی سوق می دهد تا خود را بر تر و سر تر فرض کنند انسانها همه با هم برابرند در نا عدالتی بر هم می شوزند

علی سالی 0 0 پاسخ 1397/8/8 -22:15

تو ایران نژادپرستی در معنای و مفهومی که در غرب بوده نداریم ولی نوعی خاصی که بیشتر تعبیض قومیتی هست داریم مثلا این موضوع در خصوص لر ها و ترک ها در ایران شدیده بطوری که بیشترین توهین و تبعیض ضد فرهنگ و زبان مردم این دو قوم اتفاق میفتد و متاسفانه این توهین ها بصورت کلی در بین مردم مرکز ایران قرون معاصر جا افتاده و این موضوع از طرف دولت نیست بلکه از فرهنگ مردم مرکز گرا که خودشون رو ایرانی آریایی میدونن اتفاق میفته.. و بنده این موضوع رو دیدم بین مردم این کشور.

مجید 1 0 پاسخ 1397/8/8 -21:59

یکبار برا همیشه معلوم کنید نژادپرست هستید یا نه! مهاجرینی که تو ایران هستن رو از بلاتکلیفی در بیارین! با رفراندوم یا هرچی... که خودتون هم ببینین چقدر نژادپرست تو همین ایران و دور و برمون وجود داره!!! ۳میلیون مهاجر تو ایران بلاتکلیفن!!! خیلیاشون بالای ۲۰-۳۰ سال تو ایران ساکنن...خیلیا خودشون و حتی بچه هاشون تو ایران بدنیا اومدن ولی هنوز تو کشور و تو احاد مردم جا و جایگاهی ندارن متاسفانه! حالا اسمش هرچی میخواین بزارین ملی گرا یا نژاد پرست یا بهتر از همه ظالم که ظلم میکنه به پایین دستی خودش مثل مهاجرین عزیز که مورد ظلم ما واقع شده اند و همچنان میشن! یا مهاجرین رو بپذیرین یا اب پاکی رو بریزین رو دستشون و از این برزخ نجاتشون بدین! تا چهره خودتون رو که زیر نقاب اسلام پنهون کردین بر همگان اشکار بشه!

سیروس معلم 1 1 پاسخ 1397/8/8 -19:01

اگر به نژادپرستی بخواییم نمره بدیم ازصد نود میشه مخصوصا قوم فارس که کارشون جوک گویی به اقوام ایرانی مانند ترکها عربها لرها رشتیها و...است وقتی طرف داره بادقت به یک جوک قومیتی گوش میده وبعدش میخنده این خودش نشانه ای از نزادپرستی است ولی چون هدف خندیدنه ازنگاه خودش ،متوجه نیست وقتی طرف حاضرنیست بچه اش زبان اقوام غیرفارس رو یاد بگیره مگر چیزی جز نژادپرستیه؟ الان شما کامتت منو پخش نمیکنین چون مغایرباباور وفکرویابرعلیه شماست اینهم یه نوع نژادپرستیه

بهرام ثقفی 0 1 پاسخ 1397/8/8 -18:53

آریایی بهترین قوم دنیا است.

دختر آریایی 1 3 پاسخ 1397/8/8 -15:52

اگر کسیم توی ایران نزاد پرست باشه( البته تاییدش نمیکنم)باید بگم این مختص ایران نیست همه جای دنیا اینطوره حتی اروپاییا یا آمریکاییا که متمدنن حتی اعراب که از ماها متنفرن و به ما عجم یعنی لال میگن در کل نزاد پرستی خوب نیست ولی در همه دنیا ودر هر ملتی هست