محمدرضا رزاقی:

ضمیمه شدن رشته‌های کاردانش به مدارس شاهد از سال آینده

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران در نشست خبری از ضمیمه شدن برخی رشته‌های کاردانش باهدف توسعه رشته‌های مهارتی به مدارس شاهد از سال آینده خبر داد.

ضمیمه شدن رشته‌های کاردانش به مدارس شاهد از سال آینده

محمدرضا رزاقی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد با تسلیت ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اظهار کرد: تقارن ۱۳آبان روز دانش‌آموز، ۸آبان روز شهادت حسین فهمیده و اربعین سالار شهیدان، فرصت خوبی است تا فرهنگ ایثار و شهادت را بهتر از قبل به تصویر بکشیم.

وی شهدای دانش‌آموز را تیزهوش‌ترین شاگردان مدرسه دانست که توانستند رتبه‌های اول رضوان الهی را به خود اختصاص دهند و افزود؛ شهدای دانش‌آموز در بسیاری از مواقع از معلمانشان جلوتر بودند و ۳۶هزار شهید دانش‌آموز، ۵هزار شهید فرهنگی، ۲۷۷۸۰، جانباز ۴۷۰۳آزاده و تعداد کثیری رزمنده دوره دفاع مقدس، حاکی از نقش مؤثر دانش آموزان و فرهنگیان در پاسداری از میهن اسلامی است.

وی از شاخص قرار گرفتن شهدای دانش‌آموز در اغلب شهرها خبر داد و عنوان کرد: دختران دانش‌آموز نیز در دفاع از انقلاب اسلامی فعال بودند به‌عنوان نمونه می‌توان به شهدای دانش‌آموزی همچون؛ شهیدِه سهام خیام از هویزه، شهیدِ ناهید فاتحی کرجو از سنندج و محبوبه به دانش آشتیانی از تهران اشاره کرد.

رزاقی از برگزاری یادبود شهدای دانش‌آموز در ۱۴آبان ماه در مدرسه هفتم تیر منطقه ۶تهران با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و تعدادی از خانواده‌های شهدا خبر داد و تصریح کرد؛ شرایط امروز به‌گونه‌ای است که باید در ترویج فرهنگ شهید و شهادت و ایثارگری بیشاپیش تلاش کنیم.

وی استان اصفهان را دارای بیشترین شهید دانش‌آموزی اعلام و عنوان کرد: علاوه بر گرامیداشت یاد شهدای دانش‌آموز از مدارسی که در دفاع از انقلاب بیشترین شهید را تقدیم کردند تجلیل می‌شود و این برنامه در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل امور شاهد و ایثار گران اضافه کرد؛ دبیرستان شهید منتظری نجف‌آباد با ۲۳۴شهید بیشترین شهید را تقدیم کرده است و مدارسی مانند؛ هاتف اصفهانی، هنرستان ابوذر، تسلیمی، همگی از شهر اصفهان، امام خمینی کاشان و عبداللهی و آران و بیدگل و همچنین مدرسه سلمان فارسی از منطقه ۱۷تهران نیز بیشترین شهید را در دفاع از میهن اسلامی تقدیم کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به‌جز ۶استان، تلاش می کنیم همه فعالیت‌های استان‌ها در حوزه شاهد در یک چارچوب واحد انجام شود، بر اساس سند تدوین‌شده؛ در دوره ابتدایی شوق‌انگیز کردن مدرسه گام اول، شوق‌انگیزی برای یادگیری گام دوم و در مرحله بعد استانداردسازی مدارس شاهد در دستور کار این اداره کل است. است و در سندی که تدوین کردیم کیفیت‌بخشی در دستور کار است.

رزاقی افزود: مدارس شاهد یکدست نیستند برخی دانش آموزان در طرح شاهد باید در این مدارس پذیرفته شوند لذا نمی‌شود وضعیت آموزش مدارس شاهد را ملاک کیفیت قرارداد.

وی ادامه داد: کاهش طرح پراکنده و هدایت دانش آموزان شاهد به سمت مدارش شاهد در دستور کار قرار دارد و امسال توانستیم 1800 نفر از آمار دانش آموزان طرح پراکنده کاهش دهیم.

مدیرکل امور شاهد و ایثار گران از فعالیت ۱۳۵۰مدرسه شاهد در سطح کشور خبر داد و افزود: به دلیلی اینکه همچنان ثبت‌نام در مدارس شاهد وجود دارد و همچنین اضافه شدن فرزندان جانبازان ۲۵درصدی به مدارس شاهد، در حال حاضر آمار دقیقی از دانش آموزان شاهد وجود ندارد، اما شاهد افزایش آمار دانش آموزان در مدارس شاهد در سال تحصیلی جاری هستیم.

وی از اجرای طرح ایران مهارت در مدارس شاهد خبر داد و افزود: برای آموزش‌های مهارتی در مدارس شاهد بر اساس تفاهم‌نامه با آموزش متوسطه مقرر شد که همه مدارس دوره اول شاهد در طرح ایران مهارت شرکت کنند، همچنین در هر سه مقطع مدیران موظف شدند بر اساس شرایط محیطی خود مهارت‌هایی که در کتاب‌های درسی وجود ندارد را انتخاب و به دانش آموزان آموزش دهند.

رزاقی گفت: در راستای سیاست‌های مهارت ورزی از سال آینده برخی رشته‌های کاردانش با دو رویکرد مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی ضمیمه مدارس شاهد می‌شود.

وی افزود: تعداد معاونین مدارس شاهد به شرایط نیروی انسانی هر منطقه آموزشی دارد و مدیران مدارس از ۶ساعت تدریس الزامی معاف هستند.

منبع: برنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها