سلبریتی هایی که بر سرطان پیروز شدند/ از الیسا، خواننده عرب تا رابرت دنیرو

الیسا، شادیه، بسمه وهبه، کایلی مینوگ، بن استیلر، رابرت دنیرو، مایکل داگلاس . آنجلینا جولی از جمله بازیگران و خوانندگانی هستند که بر بیماری صعب العلاج سرطان پیروز شدند.

سلبریتی هایی که بر سرطان پیروز شدند/ از الیسا، خواننده عرب تا رابرت دنیرو

سرطان، یک بیماری خطرناک و صعب العلاج است که علاوه بر استفاده از داروهای مختلف و تکمیل مراحل شیمی‌درمانی یا پرتو درمانی برای درمان نیاز به عزم، اراده و امید دارد.

در طول تاریخ، بسیاری از افراد مختلف توانسته اند از طریق تلاش و کوشش خود و نیز عزم و اراده بر این بیماری پیروز شوند و تا سالیان سال در کنار خانواده و دوستان زندگی کنند.

در این میان، بسیاری از بازیگران، خوانندگان و ورزشکاران هم تنوانسته اند بر این بیماری صعب العلاج پیروز شوند. در این مقاله به برخی از مهم ترین و شناخته شده ترین این سلبریتی‌ها اشاره می‌کنیم:

الیسا: خواننده لبنانی مشهورکه بر سرطان غلبه کرد

مدتی قبل الیسا، خواننده لبنانی اعلام کرد که توانسته است بر سرطان سینه پیروز شود و مراحل بهبود خود را کامل نماید. او در یک ویدئو منتشر شده در یوتیوب همه زنان را تشویق کرد که به سرعت خود را چکاپ کرده و از ابتلای به این بیماری نترسند چرا که در صورت تشخیص داده شدن به موقع سرطان سینه، درمان به سرعت انجام می‌گیرد و امید بهبود به مراتب بیشتر است.

شادیه: خواننده مشهور که بر سرطان غلبه کرد و تا 86 سالگی زندگی کرد

این خواننده مشهور مصری هم مدتی به سرطان مبتلا بود. او در طول درمان امید و اراده بسیاری داشت. شادیه جراحی‌های سنگین و خسته کننده ای داشت با این حال هرگز از کار و تلاش دست نکشید و خوانندگی را ادامه داد. او در نهایت در سن 86 سالگی در سال 2017 از دنیا رفت.

بسمه وهبه: عزم راسخ یک مجری مشهور

این مجری و گوینده مشهور عرب هم مدتی قبل اعلام کرد به سرطان سینه مبتلا شده است. او در طول درمان کار خود را ادامه داد و حتی مدتی با کلاه گیس در برنامه ها حاضر گشت. در طول درمان روحیه بسیار خوبی داشت و از مراحل درمانش عکسهایی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد. در نهایت او بر بیماری سخت خود پیروز شد و به شغلش بازگشت.

کایلی مینوگ: از ابتلا به بیماری تا کمپین مبارزه با سرطان

کایلی آن مینوگ که اغلب تنها با نام کایلی شناخته می‌شود، خواننده، ترانه‌سرا و هنرپیشهٔ استرالیایی است. او در سال 2006 اعلام کرد که به سرطان سینه مبتلا است. او در آن سال 37 ساله بود و بلافاصله بعد از آن مراحل شیمی درمانی و چراحی سینه را آغاز کرد. کایلی پس از درمان به یکی از فعال ترین اعضاء کمپین مبارزه با سرطان تبدیل شد. و در این زمینه تبلیغات و فعالیتهای بسیاری را انجام داد.

بن استیلر: پیروز شدن کمدین مشهور بر بیماری

بازیگر معروف و جهانی، بن ستیلر بیماری(سرطان پروستات) خود را تا زمانی که در سال 2016 بهبود یافت، فاش نکرد. او پس از این اتفاق از مردان خواست تا آزمایش اولیه سرطان پروستات را انجام دهند. بن استیلر اجازه نداد که این بیماری او را از پابیندازد و هنوز هم یکی از ستارگان مهم هالیوود است.

رابرت دنیرو: ستاره بی‌بدیل سینما هم سرطان داشته است

ستاره بزرگ سینمای جهان در سال 2003 اعلام کرد که به بیماری سرطان پروستات دچار است. او پس از این اتفاق جراحی کرد و موفق شد با بر سرطان غلبه کند. رابرت دنیرو هنوز یکی از بزرگترین ستارگاان جهان است و هنوز در تئاتر و سینمای آمریکا مشغول فعالیت است.

مایکل داگلاس: بازیگری که در میانسالی بر سرطان فائق آمد

مایکل داگلاس هم به سرطان زبان دچار بود. او از ابتدای سال 2016 با بیماری اش جنگید و سرانجام توانست بر آن پیروز شود. این بازیگر مشهور و جهانی به رسانه ها اعلام کرد که اکنون کاملا بهبود یافته است و از زندگی لذت می‌برد.

آنجلینا جولی: مرگ مادر به علت سرطان تا تخلیه سینه

یکی از بزرگترین سلبریتی هایی که با سرطان جنگیده است آنجلینا جولی است. این ستاره هالیوود در سال 2013 جراحی انجام داد و بعد از اینکه به بیماری سرطان مشکوک بود، سینه اش را برداشت. او اعلام کرد که مادرش را بر اثر سرطان از دست داده است و این ماجرا بر زندگی او تاثیر بسیاری داشته است.

منبع: الجزیره . دویچه ووله

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها