رد ادعای شکنجه دانشجوی آمریکای در کره‌شمالی

مدیر بیمارستانی در کره‌شمالی که

رد ادعای شکنجه دانشجوی آمریکای در کره‌شمالی

این دانشجوی ۲۲ ساله بیش از یک سال در کره‌شمالی زندانی بود و سال ۲۰۱۷ در وضعیت اغماء آزاد شد اما اندکی پس بازگشت به خانه مرد. علت دقیق مرگ او هنوز مشخص نشده است اما یک گزارش پزشکی اخیر در آمریکا مدعی است که شواهدی از ضرب و شتم توسط رژیم کره‌شمالی وجود داشت.

مدیر بیمارستان دوستی پیونگ‌یانگ که وارمبیر در آنجا تحت درمان بود، شنبه با صدور بیانیه‌ای که در خبرگزاری دولتی کره‌شمالی منتشر شد، این ادعاها را محکوم و آنها را "کاملا تحریفی از واقعیت" دانست.

در این بیانیه آمده است: پزشکان آمریکایی که برای بازگرداندن وامبیر به کره‌شمالی آمدند اذعان داشتند که شاخص‌های سلامتی او کاملا طبیعی است و نامه‌ای در این رابطه به بیمارستان ما فرستادند. حال سوال اینجاست که انگیزه آن دسته از پزشکان آمریکایی که با مرگ وارمبیر تلاش دارند داستان متفاوتی ارائه کنند، چیست.

این بیانیه ساعاتی پس از آن منتشر شد که پایگاه صدای آمریکا در گزارشی از شکایت والدین وارمبیر از رژیم کره‌شمالی به اتهام شکنجه و قتل پسرشان خبر داد. در این گزارش با استناد به سخنان دندانپزشکان سابق وارمبیر آمده است شواهدی از ضربه به دندان او وجود داشت و متخصص مغز و اعصابی که او را پس از بازگشت معاینه کرد می‌گوید این دانشجوی آمریکایی از "آسیب مغزی وسیع" رنج می‌برد.

با این حال کره‌شمالی شکنجه وارمبیر را تکذیب کرده و مدعی است که او حین بازداشت دچار مسمومیت غذایی حاد شده بود. وارمبیر به جرم سرقت یک پوستر تبلیغاتی از هتلش حین سفر به کره‌شمالی بازداشت و به ۱۵ سال حبس با اعمال شاقه محکوم شد. او نهایتا پس از مذاکرات طولانی واشنگتن و پیونگ‌یانگ سال گذشته آزاد شد اما کمتر از یک هفته بعد مرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها