سبزپوشان باز هم در خانه نبردند؛ ذوب‌آهن یک - پیکان یک

دیدار تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و پیکان تهران در هفته دهم لیگ برتر با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

سبزپوشان باز هم در خانه نبردند؛ ذوب‌آهن یک - پیکان یک

هفته دهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور امروز با انجام 3 دیدار آغاز شد که در یکی از این مسابقات، تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و پیکان تهران از ساعت 16:15 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

ذوب‌آهن این دیدار را با ترکیب اولیه رشید مظاهری، وحید محمدزاده، عارف غلامی، حمید بوحمدان، سیدمحمدرضا حسینی، ادی گابریل هرناندز، محمدرضا عباسی، زبیر نیک نفس، مسعود ابراهیم‌زاده، میلاد فخرالدینی و ماریون سیلوا آغاز کرد و نیمکت‌نشینی قاسم حدادی‌فر و محسن مسلمان از نکات جالب ترکیب اولیه سبزپوشان بود.

وحید شیخ ویسی، سجاد مشکل‌پور، حجت حق‌وردی، علی حمودی، آرمان قاسمی، امیرحسین کریمی، مگنو باتیستا، مهدی شیری، شاهین ثاقبی، فراز امامعلی و محمد قاضی نیز ترکیب اولیه پیکان در این مسابقه را تشکیل می‌دادند.

ذوب‌آهن که نتوانسته بود در 4 دیدار خانگی قبلی خود بردی به دست آورد، در برابر پیکان نیاز مبرمی به پیروزی داشت و پیکان رده چهارمی هم که می‌توانست با برد در این دیدار فاصله خود را با صدر جدول کمتر کند، به قصد کسب 3 امتیاز این مسابقه پا به میدان فولادشهر گذاشت.

در دقیقه 4 میلاد فخرالدینی با پاس در عمقی زیبا، گابریل هرناندز را صاحب موقعیتی تک به تک کرد اما مهاجم خارجی ذوب‌آهن نتوانست از این فرصت استفاده کند.

در دقیقه 14 با حرکت خوب محمدرضا حسینی در میانه میدان، محمدزبیر نیک نفس صاحب توپ شد و شوتی را از راه دور به سمت دروازه پیکان زد که با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 15 گابریل هرناندز در محوطه جریمه پیکان پیشروی کرد، اما با دخالت مدافع پیکان توپ در اختیار دروازه‌بان این تیم قرار گرفت و داور نیز اعتقادی به خطای مدافع پیکان نداشت.

در ادامه توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود و موقعیت چندان جدی روی دروازه‌ها به وجود نیامد.

تا اینکه محمدرضا حسینی در دقیقه 26 از سمت چپ دروازه پیکان صاحب توپ شد، اما ضربه کم رمق او در زاویه بسته راهی به دروازه وحید شیخ ویسی پیدا نکرد.

در دقیقه 41 پیکان صاحب یک ضربه آزاد شد و محمد شیری از فاصله زیاد و حدود 40 متری دروازه ذوب‌آهن را باز کرد تا پیکان از معدود فرصت گلزنی که در نیمه نخست این مسابقه به دست آورد، نهایت استفاده را برده باشد.

ذوب‌آهن در ثانیه‌های پایانی و روی ارسال کرنر صاحب یک موقعیت خوب شد، اما تیرک دروازه مانع به ثمر رسیدن گل تساوی این تیم شد و نیمه نخست با برتری یک بر صفر پیکان به پایان رسید.

نیمه دوم این دیدار در حالی آغاز شد که 2 تیم در ترکیب خود تغییری را شاهد نبودند.

خطای مگنو باتیستا بر روی محمدرضا حسینی در دقیقه 49 نخستین کارت زرد این دیدار را نصیب بازیکن پیکان کرد.

در دقیقه 56 گابریل هرناندز جلوتر از مدافعان پیکان در محوطه جریمه این تیم صاحب موقعیت شد، اما توپ روی سر این بازیکن خوب جفت و جور نشد تا این فرصت نیز برای تیم اصفهانی از دست برود.

در دقیقه 58 پاس در عمق محمدرضا عباسی در محوطه جریمه پیکان به میلاد فخرالدینی رسید، اما این بازیکن تعادل خود را از دست داد و نتوانست از این موقعیت بهره ببرد.

در دقیقه 58، مجید جلالی سرمربی پیکان عیسی آل کثیر را به جای شاهین ثاقبی به زمین فرستاد.

ذوب‌آهن در این دقایق فشار زیادی روی دروازه پیکان وارد می‌کرد و بازیکنان این تیم با کار تیمی بهتر سعی در نزدیک شدن به دروازه پیکان داشتند.

در دقیقه 66 مهدی زهیوی به جای هرناندر وارد ترکیب ذوب‌آهن شد.

در دقیقه 67 سرمربی ذوب‌آهن زبیر نیک نفس را از زمین بیرون کشید و محسن مسلمان را به جای او به بازی فرستاد.

در دقیقه 68 و روی یک ضربه شروع مجدد، رحیم زهیوی تعادل میلاد فخرالدینی را در محوطه جریمه پیکان برهم زد تا داور به نشانه اعلام ضربه پنالتی به سود ذوب‌آهن در سوت خود بدمد. محسن مسلمان پشت این توپ قرار گرفت و با یک ضربه مطمئن دروازه وحید شیخ ویسی را باز کرد تا همه چیز برای 2 تیم مساوی شود.

در دقیقه 72 مهدی مومنی در ترکیب تیم فوتبال پیکان جایگزین مهدی شیری شد.

در دقیقه 79 شوت محکم مهدی مومنی به سمت دروازه ذوب‌آهن را رشید مظاهری با 2 دست دفع کرد تا جدی‌ترین فصت گلزنی پیکان در نیمه دوم را از این تیم گرفته باشد.

بلافاصله در سمت مقابل ذوبی‌ها به دروازه پیکان نزدیک شدند و محسن مسلمان از فاصله نسبتاً دور اقدام به شوت‌زنی کرد، اما تیرک افقی دروازه پیکان ناجی این تیم شد.

در دقیقه 82 توپ پس از چند رفت و برگشت به عارف غلامی رسید اما شوت از راه دور او کم‌دقت‌تر از آن بود که دروازه پیکان را تهدید کند.

رضا حبیب‌زاده در دقیقه 83 به جای محمدرضا عباسی در ترکیب ذوب‌آهن قرار گرفت.

در دقیقه 90 ذوب‌آهن روی ارسال محمدرضا حسینی در آستانه دروازه پیکان صاحب موقعیت شد، اما مسعود ابراهیم‌زاده نتوانست خود را به توپ برساند و دروازه‌بان پیکان توپ را در اختیار گرفت.

در دقیقه 90+2 محمد قاضی زمین بازی را ترک کرد و سامان نریمان جهان به جای او در ترکیب پیکان قرار گرفت.

رحیم زهیوی در دقیقه 90+3 و به دلیل اعتراض به داور با کارت زرد او جریمه شد.

ضربه از راه دور میلاد فخرالدینی آخرین موقعیت ذوب‌آهن در این مسابقه بود که از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت.

این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک 2 تیم به پایان رسید.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها