سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال قضات هم می‎‏شود/ اظهارات مقامات قضایی درباره کمبود نیرو منطقی است

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: قضات بازنشسته دستگاه قضایی طبق مصوبه مجلس باید از سمت خود کناره‎گیری کنند.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال قضات هم می‎‏شود/ اظهارات مقامات قضایی درباره کمبود نیرو منطقی است

حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه امکان فعالیت قضات بازنشسته در صورت اذن و اجازه رهبری وجود دارد اظهار کرد: طبق قانونی که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره منع به کارگیری نیروهای بازنشسته در نهادهای اجرایی و حکومتی تصویب شده است قطعا تمامی مقامات بازنشسته باید از سمت خود استعفا دهند.

وی افزود: در قانون تصویب شده از سوی مجلس شورای اسلامی موارد استثنا پیرامون حضور نیروهای بازنشسته در نهادهای اجرایی قید شده است که در این لیست ارائه شده نامی از قضات بازنشسته قید نشده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باتوجه به اظهارات بیان شده از سوی برخی از مقامات دستگاه قضایی مبنی براینکه امکان حضور قضات بازنشسته برای ادامه کار با اذن رهبری وجود دارد قطعا دستگاه قضایی تنها در صورتی مجاز به این امر خواهد بود که مقام معظم رهبری موافقت خود را با این موضوع اعلام کنند.

نوروزی با اشاره به اینکه بنده اطلاعی از صدور اذن و اجازه رهبری درباره حضور قضات بازنشسته دربدنه دستگاه قضایی کشورمان ندارم خاطرنشان کرد: بدون شک اگر اجازه رهبری برای حضور نیروهای بازنشسته و به خصوص قضات در قوه‎قضائیه صادر نشود طبق قانون مصوب مجلس بازنشستگان دستگاه قضایی نیز باید از سمت خود کناره‎گیری کنند.

وی تاکید کرد: بیانات و اظهارات مسئولین دستگاه قضایی کشورمان درباره کمبود نیرو امری منطقی است اما قطعا از منظر بنده حضور نیروهای بازنشسته سبب شده است تا ما از ظرفیت نیروهای جوان و دانشجویان علاقمند به کار در نهادهای اجرایی از جمله قوه‎قضائیه غافل شویم.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باتوجه به اینکه برخی از مسئولین قوه‎قضائیه درباره رایزنی با مقام معظم رهبری به منظور کسب اذن پیرامون حضور قضات بازنشسته در این نهاد صحبت کردند قطعا باید منتظر باشیم و ببینیم که در این راستا رهبری تصمیمی را اتخاذ می‎کنند یا خیر در غیر اینصورت اجرای قانون برای همه افراد و نهادها لازم الاجرا خواهد بود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها