عضو کمیسیون انرژی در گفت و گو با خبرفوری:

دولت بنایی برای دونرخی کردن قیمت بنزین ندارد/ احتمال بازگشت کارت سوخت بالاست

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در وضعیت فعلی کشور دولت هیچ بنایی برای دونرخی کردن قیمت بنزین ندارد و اخبار منتشرشده در این راستا کذب محض است.

دولت بنایی برای دونرخی کردن قیمت بنزین ندارد/ احتمال بازگشت کارت سوخت بالاست

عبدالحمید خدری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه آیا امکان دونرخی شدن قیمت بنزین در ماه‎های اخیر باوجود امکان تحریم‎های نفتی آمریکا علیه ایران در 13 آبان وجود دارد یا خیر اظهار کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی که در کشورمان حاکم است و ثبات نسبی که از سوی دولت در حوزه‎های مختلف ایجاد شده است بعید به نظر می‎رسد که دولت در این وضعیت در جهت دونرخی کردن قیمت بنزین وارد عمل شود.

وی افزود: برای دونرخی کردن قیمت بنزین در سال جاری ما نیازمند این هستیم که دولت یا مجلس طرحی را در این راستا ارائه دهند که تا به این لحظه اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا آنجایی که بنده در جریان هستم هیچ رویکردی از سوی دولت در راستای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد از این رو برای من قابل تعجب است که چرا برخی از رسانه‎ها با وجود اینکه کشور نیازمند یک فضای آرام است دست به انتشار اخباری می‏زنند که هیچگونه منبع موثقی ندارد.

خدری در پاسخ به سوالی پیرامون بازگشت کارت سوخت به جایگاه‏های عرضه کننده سوخت خاطرنشان کرد: باتوجه به نوساناتی که در طی چندماه اخیر ما در حوزه ارز با آن روبه رو بودیم و این امر سبب شد تا قاچاق سوخت به خصوص در مناطق مرزی افزایش پیدا کند صحبت‎هایی درباره ارائه کارت سوخت مطرح شده است اما هنوز جمع‎بندی نهایی در این راستا اتخاذ نشده است.

وی اظهارکرد: در زمینه مقابله با قاچاق سوخت و همچنین مدیریت مصرف انرژی در کشورمان بدون شک ما نیازمند یک برنامه و راهکار جدی هستیم که در این راستا ارائه کارت سوخت نیز یکی از ابزارهای مدنظر است که می‎تواند دولت را در زمینه مدیریت مصرف سوخت در کشور کمک کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش‎بینی می‎شود باتوجه به مشکلاتی که درعرصه سوخت در کشورمان وجود دارد دولت در طی ماه‎های آینده در جهت ارائه کارت سوخت وارد عمل شود هرچند اعلام نظر قطعی در این باره نیز در مقطع فعلی امکانپذیر نیست و ما باید منتظر تصمیم دولت باشیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها