کاهش شدید قیمت سهم‌های خودرویی و بانکی در معاملات امروز

معامله‌گران بازار سهام امروز نیز شاهد افت قیمت سهام نسبت به روز گذشته بودند. افت‌ امروز با شیب ملایم‌تری صورت گرفت اما خودرویی‌ها و بانکی‌ها کاهش قیمت شدیدی را تجربه کردند.

کاهش شدید قیمت سهم‌های خودرویی و بانکی در معاملات امروز

امروز بار دیگر شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۶۵۹ واحد افت کرد و تا رقم ۱۸۷ هزار و ۷۷۸ واحدی پایین آمد. همچنین شاخص کل هم وزن هم جهت با نماگر اصلی ۳۷۱ واحد کاهش یافت و در تراز ۲۸ هزار و ۹۴۱ واحدی نشست.

روز گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی با رشد مواجه شد و تعداد زیادی از شرکت‌های بورسی بزرگ و شاخص دار به رشد این نماگر کمک کردند اما در روز گذشته عمده سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند. به همین علت شاخص کل هم‌وزن نیز روند کاهشی داشته است.

اما امروز شرکت‌های بزرگ نیز نتوانستند به کمک نماگر اصلی بازار بیایند و بدین ترتیب نمادهایی از گروه بانک و موسسات اعتباری و همچنین پالایشگاهی و فولادی به کاهش شاخص کل دامن زدند. از جمله این نمادها می‌توان به نماد شرکت‌های بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس و فولاد مبارکه اصفهان اشاره کرد. هر یک از این شرکت‌ها به ترتیب ۲۸۹، ۱۷۸ و ۱۷۶ واحد تاثیر کاهنده روی دماسنج بازار سرمایه داشتند.

اما در طرف مقابل معدود شرکت‌هایی همچون پتروشیمی پارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی خارک هر یک به ترتیب با ۳۲۱، ۱۷۰ و ۱۱۵ واحد تاثیر افزاینده سعی کردند نگذارند شاخص‌های بازار بیش از این افت کنند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی شاهد نوسان قیمت اکثر سهم‌ها حداکثر تا دو درصد رو به بالا یا پایین بود. در عین حال پتروشیمی پارس که بیشترین تاثیر افزاینده را روی نماگر اصلی بازار داشت امروز با صف خرید مواجه شد.

اما سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری امروز یک دست با کاهش شدید قیمت روبرو شد به طوری که نمادهایی از این گروه تاثیر بسزایی در کاهش شاخص‌های بازار داشته‌اند. با این مساله سهام بسیاری از شرکت‌های بانکی امروز بیش از چهار درصد و بعضا تا مرز پنج درصد افت قیمت را تجربه کرده‌اند.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی عمدتا سهم‌ها حدود دو درصد با افت قیمت روبرو شدند. در این گروه حدود ۶۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۵ میلیارد تومان در ۷۱۳۷ نوبت معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در طی هفته‌های گذشته برخی از سهم‌ها در گروه خودرو و ساخت قطعات با افزایش یا کاهش قیمت ناگهانی مواجه شدند. این موضوع باعث صف‌های خرید یا فروش ناپایدار در این گروه شد. امروز نیز روند قیمت سهم‌های خودرویی به شدت کاهنده بود. مخصوصا در سهم‌های شاخص‌دار شاهد صف‌های فروش بودیم.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۱۷۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۲۱۳ هزار و ۹۶۰ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز ۸.۷ واحد کاهش یافت و به رقم ۲۱۰۲ واحدی رسید. کاهش شاخص کل فرابورس در حالی امروز صورت گرفته است که در هفته گذشته این شاخص برای دومین بار در تاریخ فرابورس توانست تراز ۲۰۰۰ واحدی را پشت سر بگذارد؛ ارزش معاملات این بازار امروز رقم ۶۹۲ میلیارد تومان را رد کرد و حجم معاملات به عدد ۹۷۳ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها