فواید بی نظیر نمک دریا در کاهش ریزش مو

آیا این اواخر موهای شما زیاد می ریزد؟ برای ریزش موهایتان روشهای متعددی را امتحان کردید و نتیجه نگرفتید؟

فواید بی نظیر نمک دریا در کاهش ریزش مو

ابتدا باید علت های ریزش مو را بررسی کرد، سپس راه حل قطعی و مطمئنی برای آن پیدا کرد. ریزش مو در افراد می تواند دلایل و علتهای مختلفی داشته باشد مثلا عواملی از قبیل کمبود برخی ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن، زایمان، جراحی ها، کاهش شدید وزن، رژیم های غذایی، استرس و غیره بر ریزش مو تاثیر می گذارند. کمبود و از دست دادن برخی از املاح معدنی، ویتامین ها و ریز مغذی ها در بدن می توانند عامل ریزش مو باشند.

کمبود آهن در بدن یکی از علل ریزش مو می باشد به این علت که گلبولهای قرمز خون کاهش یافته و از آنجا که وظیفه آنها انتقال اکسیژن از خون به سلول ها می باشد اکسیژن کافی به بافت ها نمی رسد.

عوامل دیگری از قبیل عوامل فیزیولوژیکی نیز می توانند علل ریزش مو باشد. کم کاری غده تیروئید یکی از این عوامل است. افراد زیادی که بیشتر آنها زنان هستند دچار بیماری تیروئید هستند.

هنگامی که بدن هورمون تیروئید را کم ترشح می کند، به اصطلاح کم کاری تیروئید گفته می شود. تیروئید هورمونی است که مسئول متابولیسم بدن، ضربان قلب و حالتهای روحی انسان است، کارهایی ازجمله مصرف اکسیژن بدن، رشد مو، پوست و ناخن ها می باشد.

روشهای متعددی جهت درمان ریزش مو ممکن است وجود داشته باشد. ولی کدام روش بهترین روش و قطعی ترین آنهاست؟ بهترین روش درمان آن، به دلیل نداشتن عوارض و خطرات برای سلامتی افراد روش های طبیعی و خانگی می باشد.

یکی از این روش ها استفاده از نمک دریایی سالم و بهداشتی می باشد. شاید این اواخر در مورد خواص و کاربردهای منحصر به فرد نمک دریایی زیاد شنیده باشید.

برای جلوگیری از ریزش مو به چند روش می توان از نمک دریایی استفاده کرد.

مصرف خوراکی

اسپری نمک دریایی با آب بر روی موهای سر

مخلوط نمک دریایی با شامپو های غیر شیمیایی

مصرف خوراکی:

نمک دریایی دارای خواص بسیاری است. از جمله این خواص می توان به رشد و تقویت موها اشاره کرد. کسانی که دچار ریزش مو شده اند و دنبال راهی موثر برای جلوگیری از ریزش موهای خود می گردند، بهترین راه استفاده از نمک دریایی می باشد. در این مطلب به تقویت و رشد مو با استفاده از نمک دریایی پرداخته ایم.

۳ ماده اصلی برای جلوگیری از ریزش مو

آهن

روی

منیزیم

دریافت کم املاحی مانند گوگرد، منیزیم، روی و برخی از ویتامین های گروه B باعث ریزش مو می شود.

کمبود آهن می تواند عامل اصلی ریزش مو به ویژه در زنان باشد و بر این اساس حصول اطمینان از دریافت کافی این ماده مغذی در رژیم غذایی مهم است. از آنجایی که نمک دریایی منبع مهمی برای دریافت آهن است می تواند در رشد مو بسیار موثر باشد.

فلز روی جزو آن دسته از املاحی می باشد که کمبود آن در بدن باعث طاسی، ریزش و سفید شده زودرس موها می شود. نمک دریایی منبع مهم دردریافت روی می باشد.

منیزیم نیز به نوبه خود تاثیر به سزایی در رشد و سلامت مو دارد. در پی یک آزمایشی که در یکی از آزمایشگاههای دانشگاه کالیفرنیا آمریکا انجام شد، محققان به این نتیجه دست یافتند که دریافت کم منیزیم در موش های آزمایشگاهی منجر به ریزش شدید مو در آنها شد.

نمک دریایی اکسیر تنها و اولین نمک دریایی موجود در بازار است که دارای این املاح و عناصر ضروری برای سلامت و رشد موها می باشد.

روش اسپری آب و نمک دریایی بر روی مو

دو قاشق نمک دریا را در یک لیوان آب حل کنید سپس آنرا به کمک یک آبپاش روی سر خود (ریشه مو) اسپری کنید. بعد از ۵ دقیقه آنرا با آب بشویید. دو بار در هفته این کار را انجام دهید. نمک دریا به مرور باعث ضخیم شدن مو و قوی شدن ریشه مو می شود.

روش ترکیب نمک دریایی با شامپو

در این روش دو قاشق غذا خوری درون شامپو بریزید و هر بار از آن استفاده نمایید. بعد از ۵ دقیقه با آب بشویید.

منبع: زندگی آنلاین

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها