آیا سامسونگ از گوشی های آیفون تقلید می کند؟

پتنت تازه‌ای از طراحی‌های سامسونگ منتشر شده است که از احتمال توسعه تکنولوژی حسگر اثرانگشت در تمام سطح پنل نمایش خبر می‌دهد. علاوه بر این یک گوشی هوشمند با طراحی ناچ هم در این پتنت دیده می‌شود.

آیا سامسونگ از گوشی های آیفون تقلید می کند؟

هفته گذشته اسناد مربوط به یکی از پتنت‌های تازه سامسونگ منتشر شد و از احتمال تعبیه حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش یک گوشی هوشمند مرموز خبر داد. به نظر می‌رسد این گوشی همان پرچمدار Galaxy S10 باشد و در ابتدای سال 2019 شاهد رونمایی رسمی از آن باشیم. از طرفی پتنت متفاوت دیگری هم منتشر شد و نشان داد که کمپانی سامسونگ در حال توسعه این تکنولوژی برای محصولات آینده خود است و چشم اندازی جدی برای آینده آن در نظر دارد.

در پتنت قبلی همان شیوه رایج و موردانتظار طراحی شده بود و تنها بخشی از پنل نمایش به حسگر اپتیکال اثرانگشت اختصاص داده شده بود؛ در حالی که در پتنت تازه‌تر شاهد تعبیه حسگر پیشرفته‌تری هستیم که در همه سطح صفحه نمایش فعال می‌شود و همچنین از پردازنده مجزا با سطح مصرف انرژی پایین بهره می‌برد. به نظر می‌رسد که این پردازنده وظیفه روشن شدن صفحه نمایش در هنگاک لمس توسط کاربر و همچنین پردازش خوانش اثرانگشت را سه بار متوالی بر عهده داشته باشد تا بتواند کیفیت این اثر را به خوبی تأیید کند. بدین ترتیب این حسگر پیشرفته اثرانگشت با نرخ صحت بالاتر، قابلیت استفاده آسان‌تر و سرعت پردازش بیشتر از تکنولوژی حاضر توسعه می‌یابد. علاوه بر این به نظر می‌رسد که سامسونگ بتواند از حسگر پیشرفته مذکور در پنل‌های نمایش تاشو و منعطف هم استفاده کند.

این پتنت تازه از نظر طراحی دو قالب مختلف را به نمایش می‌گذارد. اولین قالب یک گوشی رایج و سنتی را با حاشیه‌های ضخیم به نمایش می‌گذارد که بسیار شبیه به گوشی‌های هوشمند اما قدیمی سامسونگ به نظر می‌رسد. قالب دوم به طرز عجیبی مدرن‌تر است و از ناچ در طراحی ظاهری‌اش بهره می‌برد. ناچ در این گوشی بسیار کوچک و قطره‌ای طراحی شده و شبیه به اسنشال فون و میت 20 هوآوی است.

بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی پس از معرفی آیفون 10 در سال گذشته تلاش کردند از این نوع طراحی در توسعه محصولات تازه خود استفاده کرده و به نحوی آن را به ترندی تازه تبدیل کنند. در همین روند شاهد عرضه محصولات متعددی با ناچ بزرگ یا ناچ کوچک قطره‌ای بودیم اما سامسونگ تا به حال هیچکدام از گوشی‌های هوشمند خود را با الهام از ناچ اپل توسعه نداده است. از طرفی همچنان ممکن است شاهد معرفی یک گوشی هوشمند سامسونگ با ناچ باشیم اما تلاش این غول تکنولوژی برای اجتناب از این ترند نه چندان محبوب نشان می‌دهد که سامسونگ علاقه‌ای به استفاده از این رویکرد ندارد. سامسونگ به جای استفاده از ناچ به دنبال توسعه تکنولوژی‌های دیگر است و قصد دارد به کمک آن‌ها حاشیه‌های صفحه نمایش را در محصولات آینده خود به طور کامل از بین ببرد.

منبع: جی اس ام

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها