تلاش برای رفع توقیف فیلمی با بازی فاطمه معتمدآریا

فیلم

تلاش برای رفع توقیف فیلمی با بازی فاطمه معتمدآریا

فیلم سینمایی "صد سال به این سالها" به کارگردانی سامان مقدم مدت‌هاست که در انتظار اکران است. این فیلم با بازی پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا و رضا کیانیان، فقط یکبار در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۶ به نمایش درآمد و در سال ۸۷ در جشن خانه سینما در ۶ بخش نامزد دریافت جایزه شد.

داستان این فیلم روایتگر زندگی زنی است که در طول سی سال اتفاقات مختلفی برای او رخ می‌دهد و بخشی از این اتفاقات در جریان پیروزی انقلاب اسلامی رخ می‌دهد.

با وجود اینکه داستان این فیلم درباره تاریخ معاصر است و بخشی از آن در مقطع پیروزی انقلاب اسلامی روایت می‌شود اما تاکنون اجازه نمایش را نداشته است.

مرتضی شایسته (تهیه‌کننده فیلم) با اشاره به اینکه بیش از یک دهه است منتظر اجازه اکران برای این فیلم است، گفت: در طول یازده سال گذشته سه بار در سال‌های مختلف برای فیلم صد سال به این سالها تقاضای صدور پروانه نمایش کردیم. در این مدت دو بار پروانه نمایش برای فیلم صادر شد اما امکان اکران فیلم فراهم نشد و به شکل‌های مختلف در اکران آن مشکلاتی ایجاد شد.

شایسته که مدتی پیش از اکران قریب‌الوقوع فیلم خبر داده بود، افزود: قصد داشتیم مقدمات اکران فیلم را بار دیگر شروع کنیم اما وزارت ارشاد جلوی اکران فیلم را به این دلیل که مدت زمان اعتبار پروانه نمایش فیلم تمام شده است، گرفت.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی به ما اعلام کرد که باید دوباره تقاضای صدور پروانه نمایش کنیم. ما نیز برای سومین بار تقاضای صدور پروانه نمایش را برای فیلم صد سالها به این سالها به وزارت ارشاد ارائه کردیم.

شایسته درباره اشکالی که از سوی وزارت اشراد به فیلم وارد شده، گفت: سازمان سینمایی و وزارت ارشاد به ما اعلام نکردند که چه اشکالات یا اصلاحاتی به فیلم وارد شده است فقط گفتند باید مجدد درخواست پروانه نمایش بدهیم.

منبع: ایلنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها