طرز تهیه ارمنی پلو با مرغ +عکس

امروز قصد داریم شما را با شیوه‌ی تهیه‌ی ارمنی پلو با مرغ آشنا کنیم. این غذا علاوه بر طعم خاص و دلنشینی که دارد جلوه‌ی زیبایی هم به سفره شما خواهد داد.

طرز تهیه ارمنی پلو با مرغ +عکس

امروز قصد داریم شما را با شیوه ی تهیه ی ارمنی پلو با مرغ آشنا کنیم.این غذا علاوه بر طعم خاص و دلنشینی که دارد جلوه ی زیبایی هم به سفره شما خواهد داد. با توجه به اینکه شما برای تهیه مواد اولیه این غذا به زمانی حدود 30 دقیقه و برای پخت آن به حدود یک ساعت و 30 دقیقه زمان نیاز دارید میتوانید در فرصتی مناسب این غذای خوشمزه را برای سفره ی گرمتان آماده کنید.

ارمنی پلو با با بال مرغ یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و با خواص زیاد است که در آن از زعفران و برنج که بسیار مقوی می‌باشند استفاده شده است و غذایی مناسب برای وعده ناهار و شام محسوب میشود.

مواد لازم برای دو نفر

برنج دو پیمانه
6 عدد بال مرغ
روغن و نمک و فلفل به میزان کافی
زعفران آب کرده به میزان کافی
ارمنی پلو

از خواص ویژه زعفران میتوان به درمان اضطراب و افسردگی، کاهش وزن بدلیل بوجود آوردن احساس سیری، برطرف کننده التهاب مفاصل، تقویت بینایی، درمان بیخوابی، ارتقاء سلامت مغز، درمان آسم، کمک کننده فرآیند هضم، تقویت کننده سیستم ایمنی و بالا بردن سطح انرژی بدن، بهبود سلامت کبد، درمان التهاب، افزایش میزان شفافیت پوست، روشن کننده پوست، درمان خشکی پوست، جلوگیری از ریزش مو و سایر موارد اشاره کرد. بدلیل استفاده از زعفران در این غذا میتوان از خواص مفید زعفران هم بهرمند شد.

برنج هم منبعی عالی از انرژی است که فاقد کلسترول بوده و منبعی از ویتامین ها و مواد معدنی محسوب میشود.علاوه بر آن، برنج سرشار از نشاسته مقاوم است که با رسیدن این نشاسته بصورت هضم نشده در روده، با کمک به رشد باکتری های مفید در روده، به عملکرد طبیعی آن کمک میکند.

طرز تهیه

1. آب را در قابلمه ریخته و منتظر شوید تا جوش بیاید.

2. برنجی که از قبل خیس کرده اید را به همراه مقدار کمی نمک در آب جوش بریزید باید توجه کنید که حتما پیش از له شدن برنج آنرا آبکش کنید.

3. در یک قابلمه تمیز مقداری آب زعفران آبکرده و روغن بریزید و سپس بالهای مرغ را کامل در ته قابلمه بچینید بطوریکه سطح کف قابلمه بطور یکسان پر شود.

4. نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و برنج آبکش کرده را روی آنها بریزید.

5. پس از گذاشتن در قابلمه حتما باید شعله گاز را زیاد کنید.

6. بقیه زعفران آبکرده را روی برنج بریزید.

7. بعد از چند دقیقه شما باید شعله گاز را کم کنید و منتظر بمانید تا مرغها پخته شوند و برنج هم دم بکشد.

8. پس از دم کشیدن برنج کمی شعله آن را زیاد کنید تا ته دیگ طلایی داشته باشید.

9. شما میتوانید برای تزیین این غذا از پیاز داغ بر روی آن استفاده کنید

نکات:

توجه کنید که مزه اصلی این غذا به زعفران استفاده شده در آن است.

غذاهای ارمنی دارای طعمی خاص است که برگرفته از پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی ارمنستان است. آشنایی بیشتر فرهنگ این کشور با شناخت غذاهای متنوع و خوش طعم آن میسر خواهد شد. غذاهای ارمنی طبخ شده با مواد اولیه بومی و روش های سنتی شما را با فرهنگ غنی این کشور آشنا خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • maryam
    0

    ????????

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها