این فعالیت ها را ناشتا انجام ندهید!

گاهی تصور می کنیم که برخی کارها به صورت ناشتا بهتر است یا اصلاً تصور نمی کنیم که ناشتا انجام دادن بعضی کارها چه آسیب هایی به بدن وارد می کند.

این فعالیت ها را ناشتا انجام ندهید!

اگرچه اولین ساعت های روز به نظر بهترین ساعت برای انجام فعالیت و ورزش به نظر می رسد اما هرگز نباید به صورت ناشتا ورزش کنید زیرا برای سلامتتان خطرناک است. در این مطلب به فعالیت هایی می پردازیم که هرگز نباید به صورت ناشتا به انجام دهید.

خوردن داروهای ضد التهاب

خوردن بعضی داروها، به خصوص داروهای ضد التهاب، به صورت ناشتا توصیه نمی شود. داروهایی مانند آسپرین، پاراستامول و دیگر داروهای از این دسته نباید با معده خالی مصرف شوند. علت آن این است که ناشتا بودن، تاثیر این داروها را کم می کند و می تواند مشکلات حاد سلامتی مانند خونریزی روده و معده را به همراه داشته باشد. مصرف شیر می تواند تاثیرات منفی این دسته از داروها را کم کند. می توانید این داروها را با شیر یا با آب مصرف کنید.

نوشیدن قهوه

اگر از آن دسته افرادی هستید که صبح به محض بیدار شدن قهوه می نوشید باید بگوییم که کار اشتباهی انجام می دهید زیرا قهوه باعث ترشح اسید معده می شود. نوشیدن قهوه به صورت ناشتا موجب سوزش معده می شود و مشکلاتی را برای دستگاه گوارش به وجود می آورد. علاوه بر این، نوشیدن قهوه به صورت ناشتا باعث کمبود سروتنین در بدن می شود که این امر بد خلق شدن در کل روز را به دنبال دارد.

اگر ترک این عادت برایتان دشوار است، به قهوه کمی شیر یا خامه اضافه کنید زیرا چربی های موجود در شیر تاثیر منفی قهوه را کاهش می دهد. در ضمن بهتر است از قهوه های طبیعی و غیر صنعتی استفاده کنید.

آدامس جویدن

آدامس جویدن با معده خالی کار بسیار اشتباهی است؛ زیرا اسید کلریدریکی که معده با جویدن آدامس تولید می کند بر مخاط تاثیر می گذارد و باعث ورم معده می شود. بهتر است از آدامس های بدون قند یا با شیرین کننده طبیعی مانند زایلیتول و سوربیتول استفاده کنید. بهتر است آدامس را حتی با معده پر بیش تر از ۱۰ دقیقه نجوید.

ورزش کردن

اگر ناشتا هستید، نباید ورزش سنگین کنید زیرا این کار باعث کاهش توده های عضلانیتان می شود. همچنین اگر به صورت ناشتا ورزش کنید تحرک کمتری خواهید داشت زیرا بدن انرژی کافی ندارد. بهتر است اگر می خواهید ناشتا ورزش کنید، ورزش های هوازی را انتخاب کنید. اگر مشکلی در دستگاه هاضمه دارید، حتما قبل از ورزش چیزی بخورید زیرا فعالیت بدنی باعث تولید شیره معده می شود که این مادّه برای معده مضر است.

خرید کردن

اگر گرسنه هستید بهتر است از رفتن به خرید صرف نظر کنید زیرا ممکن است جنس هایی را بخرید که اصلا نیازی به آن ها نداشته اید!

تحقیقات ثابت کرده زمانی که گرسنه هستید، مواد غذایی بیشتر از نیازتان را خریداری می کنید. برای جلوگیری از بروز این مشکل حتما قبل از رفتن به خرید چیزی بخورید و با خودتان نیز لیستی از اقلامی که نیاز دارید ببرید. این کار موجب صرفه جویی و خرید کمتر می شود.

البته ترفند دیگری که برای خرید کمتر و صرفه جویی وجود دارد این است که خریدتان را نقدی پرداخت کنید و از کارت بانکی استفاده نکنید. زیرا با پرداخت پول به خوبی حس می کنید که چقدر پرداخت کرده اید و دستتان را در خرید اضافه عقب نگه می دارید.

منبع: خانومانه

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها