آینده‌ای که هیچ‌گاه از راه نرسید/ معضل آکوستیک نبودن تالار حافظ

الهام نامی بازیگر نمایش «آوانتاژ» با اشاره به ویژگی‌های نقشی که در این نمایش برعهده دارد درباره مشکلات تالار حافظ، سخن گفت.

آینده‌ای که هیچ‌گاه از راه نرسید/ معضل آکوستیک نبودن تالار حافظ

الهام نامی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که این روزها نمایش «آوانتاژ» را در تالار حافظ روی صحنه دارد در این باره گفت: نمایش «آوانتاژ» به کارگردانی کامران شهلایی و محمد لارتی از دوم مهرماه در تالار حافظ روی صحنه رفته است. این نمایش اثری ضدجنگ است و داعیه این را دارد که مساله جنگ را در ابعاد جهانی نقد می‌کند.

وی ادامه داد: «آوانتاژ» در اپیزودهای مختلفی که هر کدام حال و هوای متفاوتی دارند به زوایای مختلف یک رخداد تاریخی که همان بمباران چهارم آذرماه سال ۶۵ است، می‌پردازد. نقشی که من در این نمایش برعهده دارم در زمان حال زندگی می‌کند و در حقیقت آینده‌ای است که هیچگاه به وقوع نپیوسته. در این نمایش شخصیتی که من ایفا می‌کنم و بازیگر مرد اصلی نمایش هر ۲ به نوعی در ذهن هم هستند و شاید اگر اتفاقات اندیمشک رخ نمی‌داد، می‌توانستند آینده‌ای با هم داشته باشند.

نامی یادآور شد: قبل از خواندن نمایشنامه با این ذهنیت که قرار است کاری کلیشه‌ای درباره جنگ بخوانم، روبرو بودم اما بعد از مطالعه متن آن را خیلی دوست داشتم چون نگاه متفاوتی به اتفاقات آن سال‌ها دارد و مطمئنا اگر در فضای بهتر و سالنی مناسب تر به صحنه می‌رفت بیشتر قدر می‌دید و دیده می‌شد.

آینده‌ای که هیچ‌گاه از راه نرسید/ معضل آکوستیک نبودن تالار حافظ

وی درباره اجرا در تالار حافظ و مشکلاتی که این سالن دارد، بیان کرد: من برای اولین بار است که در تالار حافظ به صحنه می‌روم. متاسفانه این سالن مشکلات عدیده‌ای دارد که مهمترینش آکوستیک نبودن سالن است به شکلی که در زمان اجرا مشکلات زیادی را برای ما به وجود می‌آورد. متاسفانه تمام سروصداهای بیرون از سالن و کافه تالار حافظ که در حیاط قرار دارد در زمان اجرا شنیده می‌شود و حتی اگر افراد بیرون آهسته هم صحبت کنند ما صدایشان را می‌شنویم تا جایی که در مواردی باعث اعتراض مخاطبان شده و عوامل مجبور می‌شوند به افراد بیرون تذکر بدهند.

این بازیگر یادآور شد: در این نمایش موسیقی کمی داریم و بیشتر روی سکوت و دیالوگ‌های کاراکترها تمرکز می‌شود که همین مساله صداهای بیرون سالن را بیشتر نمایان می‌کند و باعث از بین رفتن تمرکز بازیگران و تماشاگران می‌شود. همچنین همزمان سه گروه نمایشی در این سالن اجرا دارند و به دلیل کوچک بودن فضای پشت صحنه و اتاق گریم باز هم صدای گروه‌های در حال آماده سازی در زمان اجرا شنیده می‌شود که مساله آزاردهنده‌ای است. قدیمی بودن سیستم‌های نور و صدا و صندلی‌های نامناسب نیز از دیگر مشکلات این تالار است اما در عین اینکه معتقدم باید این معضلات به شکل صریح مطرح شود تا به آنها رسیدگی شود و مورد توجه مسئولان تئاتر قرار گیرد انتقادی را به مدیر فعلی تالار حافظ وارد نمی‌دانم چراکه وی جدیدا وارد این مجموعه شده و از مشکلات سالن آگاه است.

نامی که این روزها سریال «نجوا» را هم روی آنتن دارد در پایان صحبت‌هایش درباره حضور در این مجموعه و دیگر فعالیت هایش گفت: خوشبختانه بازخوردهای خوبی از بازی در سریال «نجوا» دریافت می‌کنم و مخاطبان به من لطف دارند. این مجموعه در مقایسه با بقیه سریال‌ها اثری آبرومند است و من با افتخار در آن بازی کردم. فیلم سینمایی «کار کثیف» به کارگردانی خسرو معصومی را نیر در نوبت اکران دارم که قرار است اواخر آذر ماه اکران شود.

الهام نامی، امین وحیدی پور، رضا بهرامی، ابوذر ساعدی، شادی صیادی، ترانه کوهستانی، احمد جعفری، آرزو کریمی زند، ایلیا بکریان بازیگران نمایش «آوانتاژ» هستند که تا ۶ آبان ماه ساعت ۱۸:۳۰ در تالار حافظ اجرا می شود.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها