نفوذ به یک سیستم بیمه درمانی، منجر به سرقت اطلاعات 75 هزار نفر شد

با پیشرفته‌ترشدن فناوری، حملات سایبری نیز جلوتر می روند و گستره سرقت اطلاعات افزایش می‌یابد. اخیرا هکرها به یک سیستم بیمه درمانی دولتی حمله کرده‌اند.

نفوذ به یک سیستم بیمه درمانی، منجر به سرقت اطلاعات 75 هزار نفر شد

تا به امروز وب‌سایت‌های مهمی در دنیا مورد سوء استفاده هکرها قرار گرفته‌اند که پیامدهای ناگواری نیز بدنبال داشته‌اند. امنیت سرور در فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است و قطعا در فضای مجازی هیچ اتفاقی ناگوارتر از به سرقت رفتن اطلاعات و سوابق محرمانه کاربران و مشتریان نیست.

براساس خبری که TechCrunch از مرکز خدمات پزشکی و بیمه منتشر کرده است، هکرها چند روز پیش به یک سیستم مرکز بهداشتی دولتی (CMS) حمله کردند و اطلاعات سوابق بیمه 75 هزار نفر را به سرقت بردند. اطلاعات از طریق سیستمی به سرقت رفتند که عاملان و کارگزاران بیمه استفاده می‌کردند.

این مرکز بهداشتی دولتی (CMS) می‌گوید که روز بیست و یکم مهرماه (13 اکتبر) متوجه حرکات مشکوکی در پورتال ثبت‌نام مستقیم FFE برای کارگزاران و عاملین بیمه شد. این وب‌سایت مخصوص ثبت نام متقاضایان بیمه سلامت است که کارگزاران برای ثبت نام مردم استفاده می‌کنند. مرکز CMS در اظهاراتش عنوان کرد:

هکرها به پرونده سوابق بیمه‌ای حدودا 75 هزار نفر متقاضی خدمات بیمه دسترسی پیدا کرده‌اند.

پس از تایید سرقت اطلاعات در 24 مهرماه، اقداماتی در راستای تامین امنیت سیستم صورت گرفت. این مرکز تا اعمال اقدامات امنیتی جدید سیستم ثبت نام مستقیم را مسدود کرد اما براساس برنامه قصد دارد سیستم را تا هفته آینده مجدد بارگذاری کند. در حال‌ حاضر این مرکز در تلاش است تا با اقداماتی نظیر حفاظت اعتباری به افرادی کمک کند که در این حمله سایبری مورد سواستفاده قرار گرفته‌اند و اطلاعات‌شان هک شده‌ است.

سیما ورما (Seema Verma) مدیر مرکز CMS خاطر نشان کرد که این سیستم با وب‌سایت Healthcare.gov فرق می‌کند که همه مردم می‌توانند برای پوشش بیمه خدمات درمانی در آن ثبت نام کنند. وی می‌گوید که این اتفاق تاثیری روی دوره ثبت‌نام آزاد جدید نخواهد داشت که از 10 آبان (1 نوامبر) آغاز می‌گردد.

منبع: پلازا مگ

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها