در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

هشدار عضو کمیسیون آموزش به مقامات بازنشسته/ کنار نروید با قوه‎‏قضائیه طرفید

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در اجرای قانون منع به‎ کارگیری بازنشستگان مصم است و در این راستا قطعا کوتاه نمی‎آید.

هشدار عضو کمیسیون آموزش به مقامات بازنشسته/ کنار نروید با قوه‎‏قضائیه طرفید

محمدمهدی زاهدی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره حضور برخی ازمدیران بازنشسته در بدنه اجرایی کشور باتوجه به نزدیک شدن به ضرب الاجل تعیین شده مجلس شورای اسلامی برای این دسته از افراد اظهارکرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در همان مقطعی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان را مصوب کردند بر اجرا هرچه سریعتر این قانون تاکید داشتند اما انگار برخی از مدیران هنوز در خواب زمستانی هستند و قصدی برای کناره‎گیری از سمت خود ندارند.

وی تصریح کرد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان جز در موارد مستثنی که شرایط آن نیز اعلام شده است شامل تمام نیروهای بازنشسته می‎شود و نهادهای اجرایی هرچه سریعتر باید در جهت تعیین جانشینان این نیروهای بازنشسته وارد عمل شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط امروز کشور قطعا امکان برگزاری آزمون استخدامی وجود ندارد خاطرنشان کرد: با وجود نیروهای بازنشسته در بدنه اجرایی کشور بستری برای جذب نیروهای جوان و البته بیکار در کشورمان فراهم نیست و ما حتی نمی‏توانیم در این مقطع در جهت استخدام نیروهای جدید وارد عمل شویم از این رو امیدوارم نیروهای بازنشسته به جز منفعت شخصی کمی هم به فکر مصلحت کشور باشند.

زاهدی اظهارکرد: تا چه زمانی باید در این مملکت عده‎ای جوان در پی یافتن شغل عمر خود را سپری کنند اما یکسری علی‎رغم به اتمام رسیدن دوران خدمتشان بازهم منفعت فردی را به منافع کشور ترجیح دهند.

وی تصریح کرد: امروز شرایط و اوضاع کشور از نظر شاخص‎هایی چون بیکاری آن هم در افراد تحصیلکرده در وضعیت خوبی قرار ندهد از این رو امیدوارم کمی حس شجاعت در برخی از مدیران و البته نیروهای بازنشسته فراهم شود تا از صندلی‎های خود کنار بروند و بستر را برای حضور جوانان در پست‎های اجرایی کشور فراهم کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک اگر نیروهای بازنشسته در جهت خروج از مناصب خود اقدام نکنند قطعا نهادهای نظارتی کشورمان از جمله قوه‎قضائیه مسئولیت برخورد با آنها را دارند چنانچه طبق قانون مصوب مجلس مجازات حبس نیز برای این دست از افراد درنظر گرفته شده است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • احمد ياري
    0

    سلام فقط يك سوال دارم أيا واقعا اين قانون مشمول افرادي كه در نهاد هأيي همچون ستاد إجرائي فرمان اماممشغول كار هستند مي باشد؟ جايي كه صدها بازنشسته دولتي و انتظامي در ان حضور دارند و أصلا هم برايشان رفتن، مهم نيست.

  • امیر حسین
    0

    آقای محترم همه سر کاریم اونی که بخواد مثل آب خوردن قانون رو دور میزنه و به قانون گذار هم دهن کجی میکنه هستند کسانی که به بهانه بازگشت به کار داشتن خود رو مستثنی کردن پس انقدر شعار ندین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها