۶۷ درصد جمعیت استان زنجان شهری هستند

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: بیش از ۶۷ درصد جمعیت استان زنجان شهری و ۲۳ درصد هم جمعیت روستایی هستند و بیش از ۴۷ درصد جمعیت استان در شهرستان زنجان زندگی می کنند.

۶۷ درصد جمعیت استان زنجان شهری هستند

سید علی شفیعی ظهر یکشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان، افزود: بر اساس اعلام آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جمعیت گروه‌های سنی استان زنجان ۷۰ هزار نفر در سن پیری، بیش از ۷۳۳ هزار نفر در سن میانسالی و بیش از ۲۵۲ هزار نفر در سن کودکی قرار دارند.

وی اظهار کرد: میانگین سنی جمعیت استان زنجان ۳۱ سال بوده که سن میانسالی است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: بیش از ۶۷ درصد جمعیت استان زنجان شهری و ۲۳ درصد هم جمعیت روستایی هستند و بیش از ۴۷ درصد جمعیت استان در شهرستان زنجان و پس‌از آن ۱۷ درصد در خدابنده و بیش از ۱۳ درصد در ابهر ساکن هستند.

شفیعی به نام‌گذاری اسماء مذهبی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: فرهنگ و دین ما اسلام است و از نظر روان‌شناختی و جامعه‌شناختی اسم، سازنده شخصیت انسان است و باید نام‌گذاری اسماء مذهبی و اسلامی در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان ابراز کرد: در استان زنجان استقبال از نام‌های مذهبی بسیار خوب است و در استان زنجان نام‌های فاطمه و زهرا در دختران بیشترین استقبال را دارد.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها