نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

تعیین یورو به عنوان ارز اصلی کشور نمایشی است/ هنوز هم دلار حرف اول را در معاملات می زند

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم اقدام دولت در تعیین یورو به عنوان ارز مبادلاتی کشور هنوز هم معاملات با دلار انجام می گیرد.

تعیین یورو به عنوان ارز اصلی کشور نمایشی است/ هنوز هم دلار حرف اول را در معاملات می زند

سیدحسن حسینی شاهرودی در گفت و‌ گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه چرا علی رغم اقدام‌ دولت در جهت تعیین یورو به عنوان ارز اصلی کشور بازهم معاملات و مبادلات ما به دلار صورت می گیرد اظهار کرد: عملا تصمیمی که دولت در بحث جایگزینی یورو به جای دلار اتخاذ کرد از منظر بنده یک رویکرد نمایشی بود چرا که تابه امروز این جابه جایی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام معاملات اعم از واردات و صادرات در کشورمان براساس دلار صورت می گیرپ و‌ عملا یورو در این میان نقشی ندارد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد دولت در آن مقطع که نرخ دلار با افزایش بسیاری روبه رو‌شد تصمیمی شتاب زده را در تعیین یورو به عنوان ارز مبادلاتی کشور اتخاذ کرد چرا که این روند تا به امروز به هیچ وجه عملیاتی نشده است.

حسینی شاهرودی تاکید کرد: نه تنها خریداران داخلی بلکه طرف های خارجی که کالاها و اقلام خود را به ما می فروشند نیز بر دریافت پول خود به شکل دلار تاکید دارند.

وی اظهار کرد: اگر ما بنا این را داریم که دلار را کلا از نظام مبادلاتی خود حذف کنیم قطعا باید برنامه و رویکرد منطقی را در این راستا طراحی و اجرایی کنیم چرا که هنوز بازار ایران تحت تاثیر دلار است و بر این اساس نرخ کالاها و اقلام تهیه می شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منطقی تر به نظر می رسد که ما ارزی را به عنوان ارز مبادلاتی کشورمان تعیین کنیم که روند معاملات با آن در بازار راحت تر است از این رو بهتر دولت به فکر چاره و تدبیری جدی برای کل نرخ دلار باشد تا اینکه یورو را جایگزین آن کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها