میرسلیم در پاسخ به کمپین #استعفای_شجاعانه:

مديران فرتوت اگر ناموفقند بايد كنارشان گذاشت و منتظر استعفاى آنها نشد

مصطفی میرسلیم معتقد است: مديران فرتوت اگر ناموفقند بايد كنارشان گذاشت و منتظر استعفاى آنها نشد، اما نسبت به مديران موفق دست كم بايد از نظريات مشورتى آنها استفاده كرد.

مديران فرتوت اگر ناموفقند بايد كنارشان گذاشت و منتظر استعفاى آنها نشد

کمپین #استعفای_شجاعانه درباره موضوع قانون منع به کارگیری بازنشستگان با مصطفی میرسلیم همکلام شده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

چندی است که موضوع استعفای مدیران کهنسال کشور به یکی از محورهای مطالبات عمومی تبدیل شده است. در چنین شرایطی آیا وجود این مدیران در عرصه های اجرایی کشور با توجه به تجربه ای که دارند نمی تواند برای اداره امور مفید و مناسب باشد؟
میرسلیم : استعفا يا كنار گذاشتن مديران موفق و باتجربه، نوعى خودزنى است. در شرائط كنونى نبايد خودمان را از تجربيات و نظريات ارزشمند آنها محروم كنيم.
بحثی درباره به کار گیری نیروهای جوان در مجموعه های مدیریتی مطرح است با عنایت به سابقه گذشته ایا تغییر روندی های مدیریتی از پیر به جوان منشا اثرات مثبت برای کشور به شمار می رود؟
میرسلیم: در شرائط كنونى كه دشمن مترصد اشتباه ما است ما نبايد خود را از نيروهاى باتجربه محروم كنيم ولى راه حل مناسب كارآموزى واقعى جوانان نزد مديران با تجربه موفق است.
سابقه دهه شصت و بکارگیری نیروهای جوان به عنوان یکی از مهمترین نمونه های مدیریت موفق به شمار می رود آیا این تجربه در شرایط کنونی قابل تکرار است؟
میرسلیم: تجربه سالهاى ٥٧ تا ٦٤ بسيار گران است اما ناشى از ضرورت و اقتضاى روزهاى نخست پس از پيروزى انقلاب است و قابل تكرار نيست.
برغم تلاش های صورت گرفته و وجود مصوبات قانونی بعضا تلاش های برای استمرار حضور در عرصه های مدیریتی از سوی برخی مدیران کهنسال حتی با دور زدن قانون به چشم می خورد. دلیل این همه اصرار برای ماندن در کرسی های مدیریتی گذشته چیست؟
میرسلیم: دو دليل دارد: اول اين كه جانشين پرورى در بسيارى از مديريت ها انجام نگرفته است و دليل دوم نيز دنياطلبى و تشنگى نسبت به مقام است به جاى شيفتگى براى خدمت.
چگونه می توان استعفای شجاعانه مدیران را به عنوان یکی از اصول مهم اخلاقی در عرصه مدیریتی مطرح کرد؟
میرسلیم: مديران فرتوت اگر ناموفقند بايد كنارشان گذاشت و منتظر استعفاى آنها نشد. اما نسبت به مديران موفق دست كم بايد از نظريات مشورتى آنها استفاده كرد. فراموش نكنيم كه تجربه برتر از علم است.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • احمدی اصل
    0

    میدونی چیه خیلی هم جالب نیست

    نظرات شما -
    • صادقی
      0

      صدهانظر که درمنظر قدرقدرتان به یک غاز نیرزد گیرم ورود کند بچه کارآید وکدام گره کور باز کند

  • ل
    0

    کار از فرتوتی گذشته / احمدی نژاد یادش بخیر با یک حرکت مدیر ناکار امد را عزل میکرد

  • شکیب
    0

    ایول میرسلیم خیلی حرف جالبی زدی

    نظرات شما -
    • محمد حسن
      0

      حرف درستی زده کاملا موافقم ولی خودشم یکی از همین پیر و پاتالاست

  • علی
    0

    لطفا این موضوع را به وزیر نفت هم بگویید وزارت نفت پر از بازنشستگان بی انگیزه و ناتوان است تمامی معاونین و مدیر عاملان شرکتهای فرعی وزارت نفت مثل گاز،پتروشیمی ، و...... بازنشسته هستند و انگیزه را از کلیه کارکنان صنعت نفت گرفته اند شما را به خدا پیگیری کنید که قانون منع به کارگیری بازنشستگان در وزارت نفت اجرا شود این وزارت خانه می تواند موتور محرک صنعت و اشتغال باشد اما متاسفانه با وجود بازنشستگان بی انگیزه وزارت نفت در حال نابودی است.

  • آزاد
    0

    این دیگه کیه

  • داودی
    0

    آقای میر سلیم چرا نوک همه تیر ها بطرف وزرا میباشد قدیمی ها میگویند آب از سر چشمه گله چرا از راس هیات دولت کسی انتقاد نمیکند وقتی رئیسی پویا فعال کار بلد باشد طبیعتا زیر مجموعه خودش را نیز از جنس خودش دعوت بکار میکند شما ببینید 5-6 سال یک فرد پیر مرد فرتوت و ناتوان در کار را رئیس دولت سکاندار وزارت بازرگانی و دو وزارتخانه دیگر به مردم و دولت تحمیل کرد هر کس نقدی هم میکرد رئیس دولت جواب سر بالا میداد و وصل میکرد نقد کننده را به دولت قبلی خروجی رفتن این وزیر چه بود میلیارد ها تومان پول از رانتها مناقصه ها مزایده ها برای خود و خانواده اش و با کمال بی رحمی در تلویزیون حاضر میشود میگوید من ثروتم هزار میلیارد است الان هم اقای شریعتمداری شخصا استعفا داده حالا به جهت خسته گی و مسائل دیگر خودش راضی به کار با دولت نیست میخواهند بگمارند به وزارت کار که مهمترین وزارتخانه بعد از وزارت نفت است خوب عدم کفایت و کار آئی فقط مربوط به وزیر نمیشود خائن و وطن فروش را شما در طبقات پائین جستجو نکنید دلسوزان نظام تا کنون نشستند ببینند چرا رئیس دولت لج بازی میکند و چرا افراد مسلط به امور انتخاب نمیکنه چرا مملکت را برحسب بینش خودش به این روز گرفتارکرده شاید از قصد و غرض این رفتارها را انجام میدهد مردم جامعه ایران دولت دلسوز و سیاس و با کفایت و درایت را حس نمیکنند در حال حاضر دقت کنید میبینید فقط وزارت نفت دارد کار میکند بقیه وزارت خانه ها شرح وظایفشان را انجام نمیدهند علت چیه ؟ چرا فساد اداری داره بیداد میکند چرا زیر مجموعه دولت از دولت تمکین نمیکند ؟ قدری رو در بایستی و مماشات را کنار بگذارید عملکرد رئیس دولت را بررسی کنید هیچ نمره قبولی ندارد مردم خسته شدن مردم مایوس شدن تا دیگر نشده فکر عاجلی برای برون رفت از این اوضاع تدبیر کنید .

    نظرات شما -
    • iraj
      0

      ازاین پست برداشته میشن برای پست دیگه گذاشته میشن اینا همش فیلمه ایناریشه دارن اسیدم بریزی خشک نمیشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها