بعد از هوآوی، دست Oppo نیز در تقلب بنچمارک رو شد

ماه گذشته بود که مشخص شد هوآوی در نتایج بنچمارک چندین تلفن نظیر P20 و P20 Pro تقلب می‌کرده است؛ اما این سازنده چینی تلفن‌های هوشمند، تنها کمپانی‌ای نبود که در جهت گمراه کردن سیستم تلاش می‌کرده است.

بعد از هوآوی، دست Oppo نیز در تقلب بنچمارک رو شد

دو دستگاه Oppo، ازجمله پرچم‌دار آن یعنی Find X نیز حالا به این دلیل از لیست بنچمارک 3DMark حذف شده‌اند.
تلفن‌ها طوری برنامه‌ریزی‌شده بودند که اپلیکیشن عمومی 3DMark را از گوگل پلی توسط نام آن شناسایی کرده و منابع خود را در جهت کسب نتایج بهتر [غیرواقعی] در اختیار برنامه قرار دهند. اما کمپانی سازنده 3DMark ،UL، دستگاه‌ها را با استفاده از نسخه خصوصی 3DMark آزمایش کرد و به این نتیجه رسید که Find X و F7 در نسخه عمومی اپلیکیشن نسبت به نسخه خصوصی 41 درصد امتیاز بهتر کسب کرده‌اند. این نتایج در حالی به‌دست آمد که هر دو آزمایش بنچمارک کاملاً به‌صورت یکسان انجام‌شده‌اند.

قوانین بنچمارکتینگ UL، به تلفن‌ها اجازه می‌دهد که حجم‌کارهای سنگین‌تر را تشخیص داده و عملکرد خود را برای آن بهینه‌سازی کنند، به‌ویژه با توجه به نام اپلیکیشن.

UL می‌گوید که Oppo اذعان کرده است که 3DMark را به‌صورت ویژه شناسایی کرده است. خود کمپانی اعلام کرده است: "وقتی‌که ما متوجه می‌شویم که کاربر با اپلیکیشن‌هایی مانند بازی‌ها و 3DMark مواجه می‌شود، ما به SoC اجازه می‌دهیم که تمام سرعت خود را برای یک اجرای بهتر و روان‌تر در اختیار برنامه قرار دهد."

اما تنها تفاوت توضیح Oppo این است که این کمپانی می‌گوید نیاز برنامه‌ها برای پردازش بیشتر را به صورت ساختاری درک می‌کند نه از روی اسم آن‌ها. بنابراین دستگاه‌ها فقط یک استراتژی بهینه‌سازی قدرت را اجرا می‌کنند. در مورد Oppo، این مسئله یعنی محدود کردن قدرت عملکرد بین 70 تا 80 درصد و ارائه تمام قدرت تنها با هماهنگی کاربر.

منبع: سخت افزار مگ

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها