نظر دین درباره طلسم کردن دیگران/ آیا طلسم و جادو حقیقت دارد؟

سرنوشت انسان‌ها در دست خدا و در گرو عملشان است و در بيش تر اوقات اين عقيده که بخت کسي را بسته اند، اعتقادي عوامانه است که هیچ مبنای عقلی و نقلی ندارد.

نظر دین درباره طلسم کردن دیگران/ آیا طلسم و جادو حقیقت دارد؟

مجید محمدی- بسیاری معتقدند از طریق طلسم و جادو می‌توان دیگران را در جهت اهداف خود قرار داده و آنها را مقهور خود کرد. بسیاری هم باور دارند جادو و طلسم شده اند و به همین دلیل، جهت باطل کردن این طلسم نزد باطل کنندگان و رمالان می‌روند. اما این اعتقاد تا چه حد درست بوده و مبنای دینی و عقلی دارد؟

آیا طلسم و جادو حقیقت دارد؟

حجت‌الاسلام حسین محمدی کارشناس متافیزیک در پاسخ به اینکه «سر کتاب» واقعیت دارد، این چنین ابراز می‌دارد: از آقایان باید بپرسید که آیا برای حرف‌هایی که می‌زنند سندی یا مدرکی دارند، از کجا می‌گویند، در حالی که هیچ دلیل و مدرکی ندارند.
وی با تأکید بر اینکه در آیات قرآن کریم و در روایات معصومین (ع) هیچ‌گونه تأییدی نسبت به این مسائل وجود ندارد، می‌افزاید: خود اهل بیت (ع) از اهل جادو و جنبل هم دوری می‌کردند، روایات‌هایی که به صورت تام، مناجات با پروردگار است، هیچ رابطی به اینکه در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد یا محبت زیاد شود، ندارد.
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه عمده دعانویسان شیادانی هستند که برای جلب منفعت یا برای اینکه خودشان را بزرگ نشان دهند تا مردم به دور آن‌ها جمع شوند، این قبیل کار‌ها را خرافه می‌داند و بیان می‌دارد: این‌ها هیچ چیزی نیست، ما که عمری در علوم غریبه کار کردیم، در کتب روایی چنین مطالبی را ندیدیم.
وی درباره فرآیند «سر کتاب» ادامه می‌دهد: دعانویسان کتابی برای خودشان دارند، آن‌ها اسم شخص و اسم مادرش را به حروف ابجد در می‌آورد، ۱۲ و ۱۲ ختم می‌کنند، مثلاً آخرش ۳ می‌ماند و بر اساس چهار عنصر آب، آتش، باد و خاک یا به صورت‌های دیگر می‌گویند طبع شما این جوری است، مشکلات و بیماری‌هایتان این است، کاملاً این مطالب ذوقی است و دلیل و مدرک علمی و نقلی ندارد.
این کارشناس دینی با بیان اینکه نه نقلی و نه عقلی نمی‌توان به این مسائل رسید، می‌گوید: ممکن است مطالبی که دعانویس می‌گوید درست باشد و هم ممکن است غلط باشد، اما هیچ دلیل عقلی نداریم، علمای ما هم نیاوردند، آنچه که در کتاب‌های علوم غریبه نوشته شده است بر پایه موجودات برزخی است که شامل «جن» می‌شود.
*دروغ بودن محتوای کتاب‌های علوم غریبه در بازار نشر
وی می‌افزاید: اگر کسی با آن موجودات مرتبط باشد، به تعدادی از علوم می‌تواند واقف باشد، آن هم به واسطه اجنه که موجودات برزخی هستند نه کتاب، این کتاب‌هایی که در بازار هست، همه آن‌ها خاکروبه و دروغ است که می‌گوید: آقا این را بخوان این جوری می‌شود، این را انجام بده آن طور می‌شود، در واقع هیچ اثری ندارد و ذره‌ای هم در زندگی فرد نمی‌تواند اثر بگذارد، همه این کتاب‌ها برای جلب منافع است.
حجت‌الاسلام محمدی درباره اینکه افراد مدعی ارتباط با جن به چه قدرت‌هایی دست می‌یابند، اظهار می‌دارد: اگر کسی با موجودات برزخی یعنی جن واقعاً مرتبط باشد، یکسری کار‌ها از عهده‌اش برمی‌آید و یک خبر‌هایی می‌تواند بدهد، ولی آنچه در کتاب‌ها هست چیزی نیست، همه آن‌ها خط و خطوط است، اگر قرار است علوم غریبه کتاب شود، دیگر علوم غریبه نیست، باز تأکید می‌کنم علوم غریبه بر مبنای جن است و استاد علوم غریبه یعنی کسی که مرتبط با موجودات برزخی است.
وی با اشاره به اینکه اساتید علوم غریبه بسیار اندک شمار هستند، ادامه می‌دهد: شاید در کل دنیا به اندازه انگشتان دست هم نرسد، سال‌های پیش که در این علوم کار می‌کردم، گفتند یک فردی متبحر در این زمینه فلان مکان حضور دارد و بسیار عالی از غیب خبر می‌دهد، خیلی تعریف می‌کردند، به دنبال آن آقا رفتم، از سر خیابان که به سمت منزلش می‌رفتم، شاید نزدیک به ۱۰ نفر استاد علوم غریبه پیدا شد، در صورتی اگر موردی، حالی آن شخص می‌شد، چیزی را برای خودش می‌نوشت که از بدبختی و فلاکت دربیاید که محتاج ۵ هزار و ۱۰ هزار تومان من نباشد، جالب اینکه پیش استاد مورد نظر رفتم، دیدم استاد بار علمی ندارد و یک عده آدم جاهل بی‌جهت او را بزرگش کردند.
این کارشناس متافیزیک با بیان اینکه سیره علما این نبوده است که از جن استفاده کنند، بیان می‌دارد: من شاگرد آیت‌الله بهجت و شاگرد خیلی از عرفا مانند آیت‌الله تهران ی بودم، کدوم یک از عرفا از علوم غریبه استفاده می‌کردند، عرفای ما ساحتشان فرق می‌کند، انسان در ساحت توحید با سیر و سلوک مرتبه وجودی پیدا می‌کند، یعنی انسان بعد از سیر در عالم ماده وجود برزخی پیدا می‌کند و با سلوک الی الله، وجود ملکوتی و جبروتی پیدا می‌کند، فرق می‌کند با سخنان بیهوده‌ای که این افراد می‌گویند، آقای بها‌ءالدین، آقای بهجت، سیدقاضی فرق می‌کنند، این‌ها با جن‌گیری به این مرتبه نرسیدند.
وی با اشاره به اینکه ممکن است افراد از طریق رحمانی یا شیطانی با جنیان ارتباط برقرار کنند، می‌افزاید: انسان کافر هم می‌تواند با موجودات برزخی ارتباط برقرار کند، حتی تسخیر می‌کند و از آن‌ها کار بکشد، ربطی به ایمان انسان ندارد، یک کافر می‌تواند به طرق مختلف با چله‌ها و ریاضت‌های خاص - این گونه افراد نادرالوجودند- به علوم غریبه دسترسی پیدا کنند.

قرآن چه اشاره‌ای به سحر و جادو کرده است؟

حتما ماجرای مقابله حضرت‌موسی (ع) با جادوگران را شنیده‌اید. این ماجرا بار‌ها در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است. در حقیقت یکی از انواع سحر و جادو که همان تردستی و شعبده و چشم‌بندی محسوب می‌شود، مورد اشاره این آیات است. در آیه ۶۶ سوره طه آمده که ریسمان‌ها و عصاهای جادوگران زمان موسی در اثر سحر، خیال می‌شد که حرکت می‌کنند. در آیه ۱۱۶ سوره اعراف هم آمده است؛ هنگامی که ریسمان‌ها را انداختند، چشم‌های مردم را سحر و آن‌ها را ارعاب کردند. از این آیات روشن می‌شود که سحر دارای حقیقتی نیست که بتوان در اشیا تصرفی کند و اثری بگذارد بلکه این تردستی و چشم‌بندی ساحران است که آنچنان جلوه می‌دهد. اما نوع دومی از سحر هم وجود دارد که در آیات قرآن به آن اشاره شده است. در آیه ۱۰۲ سوره بقره در ماجرای هاروت و ماروت اشاره شده که آن‌ها سحرهایی را فرا می‌گرفتند که میان مرد و همسرش جدایی می‌افکند. به هر حال برخی از علما فقط قائل به نوع اول سحر هستند و برخی دیگر معتقد به هر دو نوع. دسته اول در توجیه اثر سحر می‌گویند که توهم مسحورشدن باعث می‌شود؛ چیزی که اثر سحر در افراد ظاهر شود؛ چیزی مثل تلقین به مریض.

استفتائاتی از رهبر معظم انقلاب

سؤال: یادگرفتن و یاددادن و دیدن شعبده و اقدام به بازی‌هایی که همراه با تردستی هستند، چه حکمی دارد؟

جواب: یاددادن و یادگرفتن شعبده‌ای که از انواع سحر باشد، حرام است، ولی بازی‌هایی که همراه با سرعت حرکت و تردستی هستند و از انواع سحر محسوب نمی‌شوند، اشکال ندارد.

سؤال: آیا آموختن علم جفر و رمل و زیج‌ها و علوم دیگری که از امور غیبی خبر می‌دهند، جایز است؟

جواب: آنچه از این علوم در حال حاضر نزد مردم است، غالبا تا این حد که موجب یقین و اطمینان به کشف امور غیبی و خبردادن از آن‌ها شوند، قابل اعتماد نیستند، ولی آموختن علومی مانند جفر و رمل به‌طور صحیح اشکال ندارد به شرطی که مفسده‌ای بر آن‌ها مترتب نشود.

سؤال: آیا یادگرفتن سحر و عمل به آن جایز است؟ و آیا احضار ارواح و ملائکه و جن جایز است؟

جواب: علم سحر و یادگرفتن آن حرام است مگر آنکه به‌منظور غرض عقلایی و مشروع باشد. اما احضار ارواح و ملائکه و جن، برحسب اختلاف موارد و وسایل و اغراض، احکام مختلفی دارد.

سؤال: آیا فالگیری از طریق سنگریزه و کسب درآمد با آن جایز است؟
جواب: اِخبار به کذب جایز نیست.

آیا می‌توان سحر و جادو را یاد گرفت؟

در این زمینه روایات متعددی از ائمه (ع) وجود دارد؛ مثلا در باب بیست‌وپنجم وسائل الشیعه از قول امام‌علی (ع) آمده است: «کسی که سحر بیاموزد، کم یا زیاد، کافر شده است و رابطه او با خداوند به کلی قطع می‌شود...». فق‌ها و علمای دین ما متفق‌القول معتقدند که یادگرفتن و انجام اعمال سحر و جادوگری حرام است. اما چنانچه برای ابطال سحری نیاز به یادگیری آن باشد یادگیری و آموزش آن اشکالی ندارد بلکه گاهی به‌عنوان واجب کفایی باید عده‌ای سحر را بیاموزند تا اگر مدعی دروغگویی خواست از این طریق مردم را اغفال یا گمراه کند سحر و جادوی او را ابطال و دروغ مدعی را فاش کنند. از امام‌صادق (ع) نقل‌شده است که یکی از ساحران و جادوگران که در برابر انجام عمل سحر مزد می‌گرفت، خدمت ایشان رسید و گفت: حرفه من سحر بوده است و در برابر آن مزد می‌گرفتم، خرج زندگی من نیز از همین راه تأمین می‌شد و با همان درآمد، حج خانه خدا را انجام داده‌ام، ولی اکنون آن را ترک و توبه کرده‌ام، آیا برای من راه نجاتی هست؟ امام‌صادق (ع) در پاسخ فرمود:: «عقده سحر را بگشا ولی گره جادوگری مزن».

چطور با سحر و جادو به مقابله بپردازیم؟

متأسفانه این روز‌ها زیاد شنیده می‌شود که مثلا دختری سحر و جادو شده و برایش خواستگار پیدا نمی‌شود، یا زوجی را جادو کرده‌اند و محبتی بین آن‌ها به‌وجود نمی‌آید. به جرأت می‌توان گفت: اغلب مواردی که مردم آن را سحر می‌پندارند ناشی از توجه بیش از حد به خرافات و اوهام و سوءاستفاده عده‌ای سودجو از شرایط فراهم‌آمده است. درحالی‌که معمولا این دسته از مردم از سحر شناخت دقیقی هم ندارند. درضمن یادمان باشد که لااقل بخشی از سحر، با تصرف در خیال انسان انجام می‌پذیرد و همانطوری که در جریان ساحران و حضرت موسی (ع) اتفاق افتاد، در اینگونه موارد با بالارفتن سطح اعتقادات و آگاهی‌های مردم، عملا اینگونه سحر‌ها کارایی نخواهند داشت. در هر صورت اگر واقعا سحری روی دهد، برای نجات از آن می‌توان از دعا و آنچه در روایات آمده است، بهره برد. در کتاب‌های ادعیه می‌توان به دعاهای معتبری در این زمینه رسید. اگر در موارد بسیار محدودی، راه رهایی به استفاده از سحری دیگر هم منحصر شود، استفاده از سحر برای ابطال سحر هم جایز است. به هر حال باید حواسمان را جمع کنیم که در این وادی مورد سوءاستفاده قرار نگیریم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • ناشناس
    0

    حضرت آقا!!! لطفا توضیح دهید اگر همانگونه که می فرمایید تاثیر طلسم دروغ است پس معنای ظاهر این آیه قرآنی چیست؟ : « وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّيَاطِينُ عَلَى مُلْكِ سُلَيْمَانَ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَكِنَّ الشَّيَاطِينَ كَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى يَقُولَا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلَا تَكْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ وَمَا هُمْ بِضَارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ وَيَتَعَلَّمُونَ مَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنْفَعُهُمْ وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ » ﴿آیه ۱۰۲سوره بقره﴾.

    نظرات شما -
    • نام شما
      0

      هر دین شناس اگر از دادن پاسخ قرآنی و عقلی به انتقادهایی که از سخنان او در باره ی دین و مذهب در رسانه ها ایراد می شود طفره برود یا بر انتقادها سکوت کند باید روی دانش دین شناسی او علامت سئوال و علامت ضرب در قرمز زد تا دیگر در حال ثابت شدن بی پاسخی او خود را بعنوان دین شناس معرفی نکند زیرا سخن از دین و مذهب بی دانش کافی قرآنی و عقلی در باره ی دین و مذهب زمینه گمراهی مردم را فراهم می سازد . وقتی مسئله ای را بویژه در باره ی دین و مذهب رسانه ای می کنیم با باید با دانش کافی برای پاسخ گویی به مخالفتها و اعتراضهای علمی - منطقی وارد بر سخن خویش به دانش قرآنی و عقلی لازم برای دفاع از دین و مذهب مسلح باشیم تا دین و مذهب هیچگاه بازیچه ی زبان و قلم نا آگاهان نشوند و حرمت ارزشهای الهی محفوظ بماند.

  • مبینا
    0

    اگر نمی دیدم ، عمویم و خانمش که از لحاظ مالی و اخلاقی چقدر ضعیف بودند و همیشه پیش رمال گرها می رفتند بحدی که وقتی در بستر بیماری باشند هم جای دکتر پیش رمال می رفتند.. وبه خوشبختی و ثروت و اخلاق خانواده ام چطور حسادت و قبطه می خوردند. و به خاطر یک اختلاف خانوادگی بر مبنای اینکه پدرم باعث ضعف مالی عمویم شده است. چگونه همه برادرانم و پدرم را دست گدایی انداخته اند بحدی که ،حتی از داشتن خانواده ام خجالت میکشم و خود و بچه هاشان که ول گرد بودند چنان به منزلت و رزق و روزی و خوشبختی به تمام معنا رسیدند. هرگز جادو را باور نمی گردم.

    نظرات شما -
    • سپیده عسگری
      0

      خب آدرسشو بگیر

    • جعفری
      0

      واقعا راست میگین ؟؟؟؟؟

  • خانم
    2

    در قرآن صریحا اشاره شده گروهی از جنیان از فرمان پیامبر زمان خود سرپیچیدن و به مردم سحر و جادو آموختن. من معتقدم سحر هست و هستن کسانی که موکل میگیرن و تو زندگی دیگران دعوا و فقرو بیماری می اندازن.حتی برای باطل سحر این افراد علاوه بر توکل بر خدا و خواندن چهارقل و ان یکاد و آیه الکرسی باید باطل سحر هم کرد.احتیاط شرط عقله

    نظرات شما -
    • بنده خدا
      0

      خدا لعنت کنه این ادما رو به حق علی هر چی برای دیگران میخوان به خودشون بر میگرده ی زمانی....

  • معصونهچ
    0

    باباپور

  • رحیم الله
    0

    من از یک اقا پول طلب دادرم آن پول نمدهید چی کار کرد

  • محمد مرکی
    0

    چند وقت شده بیکارم هرکاری هم میکنم به مشکل میخورم خونه نشین شدم سه ساله آیا راه وچاره ای هست

    نظرات شما -
    • اسماعیل
      0

      کارم خیلی وقتی هست جور نمیاد

  • khdarhmaris
    0

    سلام من خودم تمام کارهایم با اسم خداوندهست اگه تمام دنیاراهم بهم بدن پیش جادوگرو سحرگرها نمی رم وضعیتم هم بدک نبود اما یک برادرداشتم وضعیت خوبی نداشت اما شروع کرد به رفتن پیش جادوگرها وسحرگرها الان وضعیت طوری خوب شده که ازنظرثروت بی نیاز شده تمام کارهاش هم باسحروجاده هست ما طوری شدیم که نان خوردن نداریم که الان شبها بچهام گرسنه میخوابن

  • مینا دانشی
    0

    توروخدا اراجیف و شماها نبافین..سحرو جادو واقعیت داره اولا..کسانی هستند که اینکارو انجام میدن به وسیله ی اجنه ها..خداوندهم فرموده اولین کسانی که وارد جهنم میشوند بدون سوال و جواب ساحران و جادوگرانن..شما بیشتر دروغگو هستین که میگین واقعیت نداره..کاملن هم واقعیت داره.باورنداری برم سراغ یکیش جادوتون کنه دیگه ساقط شین اراجیف نتونین بگین

  • مهدی
    1

    سحر و جادو وجود داره...اینقدر اراجریف تحویل ملت ندین...

  • ناشناس
    0

    طلسمات شیطانی وجود داره و اثر میکنه و در تمام ادیان جادوگری حرام است و در اسلام نیز حرام و جزو گناهان کبیره هست. و در فقه اسلامی حکم آن مرگ است. ایه 102 سوره بقره داستان هاروت و ماروت و....

  • aref
    0

    چرا چرت و پرت میگید دعا وطلسم وجود داره برید تو کتاب تورات و انجیل و قرآن بخونید و تو تمام مذاهب دنیا اومده ....و منم اعتقاد نداشتم ...ولی بخدا جن رو به چشم خودم دیدم ....حتی چشم زخم هم واقعیت داره حتی علمی هم ثابت شده.

  • احد
    0

    سلام خدمت دوستان به نظر بنده هم جادووسحرواقعیت داره وقرآن هم جادورونفرین کرده ودراصل نفرین کردن قرآن یعنی اینکه جادووجودداره واثرهم داره چون اگه وجود نداشت که نفرین نمیکرد

  • محمد‌‌
    2

    ‌سلام‌‌بر‌‌دوستان‌‌‌‌‌‌بنده‌این‌پیام‌رو‌می‌نویسم‌به‌دوازده‌امام‌قسم‌‌‌‌‌‌و‌به‌‌زمین‌زمان‌قسم‌‌پیشم‌‌کسی‌هست‌از‌‌مسلمانان‌آنها‌‌‌‌که‌همیشه‌محافظ‌من‌‌هست‌منو‌تشویق‌به‌نماز‌میکنه‌‌ با‌هم‌‌این‌پیام‌رو‌می‌نویسیم‌‌‌‌ ‌؟‌همه‌قرآن‌وعالم‌درسته‌‌‌قرار‌نیست‌همه‌چیز‌دنیا‌ لو‌بره‌آشکار‌بشه‌‌لطف‌خداست‌‌که‌خیلی‌‌چیز‌های‌‌دنیا‌رو‌در‌اختیار‌من‌گزاشته‌‌‌که‌حیف‌نمی‌تونم‌‌بگم‌‌‌‌فقت‌خدا

    نظرات شما -
    • افشین
      0

      سلام جناب زندگی من رو هم طلسم کردن هرکسی هرطوری می‌تونه لطفاً کمکم کنه ممنون.09916795523

  • للل
    1

    واقعن متاسفم شما با وجود این که سواد دارین ...میگین طلسم وجود نداره...جانم وجود داره...و چه کسایی میرن طلسم میکنند حسودان بدخواهان ...ان شالله به حق این روزا هر کی میره هر کی رو طلسم میکنه لعنت شمر بهش باشه امیدوارم از عزیزترین کساش بکشه تا بفهمه طلسم کردن دیگران چه عواقبی داره...این بلا سر من اومده هر روز نفرینش میکنم از خدا هلاکت و به زمین خوردنش میخام ...

    نظرات شما -
    • دل شکسته
      0

      حرف شما کاملا صحیح . این آقای محقق که نمیدونم چطور محقق علوم دینی هست که منکر طلسم .تمام صحبتهای این آقا از روی بیسوادی و عدم اطلاع . واقعا خدا لعنت کنه کسی که طلسم بد ، مخصوصا طلسم شیطانی برای کسی انجام میده . اون پست فطرت رذل که امیدوارم خدا ازشون نگذره بدترین طلسم شیطانی که میتونست در بدترین زمان ممکن باشه برای پدر و مادر م زد، طوری طلسم زده شد که بچه ها و چند نسل هم روی خوش تو زندگی نبینیم . حدود ۷۰ سال پیش این طلسم شیطانی برای ما زده شد و ما تازه بعد از ۷۰ سال کسی پیدا کردیم که بتونه باز کنه ، اونم اول شیا طینی که همراه من بودند با بدبختی و سختی تمام طلسم من باز شد . باور کنید خودم با چشمام دیدم اون شیاطین . بخدا از غصه گریه ام گرفت .۵۰ سال از عمر من تباه شد ، نه زن،‌نه بچه، نه شغل درست و حسابی ، نه پول ووووو تازه باید از ۵۰ سالگی شروع کنم از صفر برای ساختن زندگی ....من که هیچ وقت نمیبخشم آدمایی که این کار با خانواده ما کردند ...غصه بیشتر من این که تمام این مراحل باید تک‌تک برای کل اعضا خانواده انجام بشه ....خواهرم با تحصیلات بالا و خوشرویی و مومن بودن نه ازدواجی کرد ، نه شغلی ووووو اون یکی برادرم هم همینطور ، فقط یکی از برادرام ازدواج کرده که اونم بد بختر از همه ما ....بدتر از این که این شاطین نسل به نسل قرار بود منتقل بشن ، یعنی الان بچه های بیگناه برادرم و همسرش هم با این طلسم آلوده شدند . اون بنده خدا هم نمیتونه مجانی این کارهارو انجام بده ...در ضمن این هم بگم ، ما کلی تو ایران گشتیم که کسی این طلسم سنگین باز کنه اما کسی نتونست . این بنده خدا که خدا خیرشون بده همشون تو هندوستان هستند ...ببینید من چقدر سختی کشیدم تا این شر بزرگ از زندگی همگیمون رها کنم .....این آقا هندی گفت من عجب هستم که شما زنده هستید تا الان با این طلسم وحشتناک . گفتم باور کن ما فقط با ذکر و نیایش و لطف خدا زنده ایم .با این که مسلمون نبود گفت همون خدا بهتون لطف کرد و گفت خدا این توانایی به من اهدا کرده برای کمک به مردم .با قرض و بدبختی مرحله سخت انجام شد ،‌اما واقعا پول نداریم برای باز کردن طلسم خواهر ، برادرام و زن داداشم و بچه هاش ...خدا بزرگ ،‌امیدون به لطف و کرم خداست .وقتی میگم باز کردن طلسم ، دعا یا ورد تنها نیست برای باز کردن طلسم ، منظورم اون شیطانی که به واسطه طلسم به بدن ما وارد شده .....من تا قبل از این فکر میکردم طلسم که تو قبر دفن شده وووو نگو این طلسم شیطان وارد بدن ما کرده بود ....خدا لعنت کنه ، لعنت ، لعنت ، لعنت ، لعنت ، لعنت ، آتیش جهنم نصیب کسی بشه که طلسم بد برای کسی میزنه ....خدا ازشون نگذره ، اگه زنده اند به زجر آورترین و بدترین و درد آور ترین نوع مرگ بمیرند و اگر مرده اند ، روحشون هر لحظه و هر ثانیه در حال عذاب و سوختن باشه ..

  • بمبم
    0

    دونوع هست شیطانی و ارحمانی...ادمهای پست میرن به شیطانی پول میدن هر کاری دلشون خاست بکنند ...روی این ادما به حق امیرالمومنین نخند سیاهی شکمشون به صورتشون بیفته...

  • شیرین
    0

    سلام من بیست وپنج ساله ازدواج کردم پسرم بیست چهارساله هست ،زندگی من وشوهرم ازنظر مالی داغونه ،خیلی گرفتاریم ،درصورتی که نه خودم آدم ولخرجی هستم ونه شوهرم اگر زندگی من طلسم نیست پس چیه ،

  • hbehrooz2
    0

    تمامی علوم غریبه که انسان اولیه توانایی درک ان را ندارد به طلسم و جادو تفسیر میشود هم اکنون انسان مدرن قدم های جهشی عظیم در علم برداشته است اما انچه اکنون به معنای سحر مطرح میشود در چارچوب علم و دانش واقعی نمی گنجد اگر علم توضیحی برای تمام خیالات و توهمات انسانی پیدا کند احتمالا مفهموم سحر و جادوی فعلی بیرنگ خواهد شد و وارد ابعاد بزرگتری از ادراک خواهیم شد

  • شاهرخ
    0

    سلام اون برادری که میگه با قرض و بدبختی پول داده به یه هندی طلسم رو باطل کنه حالا که طلسم شما با طل شده آیا خوشبختی شما که هنوز می‌نالید و نفرین میکنید همه کائنات انرژی است یا مثبت یا منفی و سرامد همه باور انسان است باور ما را اشرف مخلوقات میکند بار و اینکه در هر اتفاق شر و یا بد حکمتی و در هر خیری امانتی در دست ماست زندگی را بهتر می‌کنه من کتاب طلسم رو دیدم و امتحان کردم بجز هدر دادن وقت و پول هیچ چیزی نداره بهترین دعا و بهترین طلسم اعتقاد به انسانیت و باور به خودتون است

  • رها دولتب
    0

    اگه میگن سحر وجود نداره پس چرا زن و شوهری ک با هم خوبن یهوی یکی براشون دعا میکنه و زندگیشون خراب میشه از هم زده میشن تا اینکه اون دعا باطل بشه اون زن و شوهر دوباره با هم خوب میشن واقعا دعا خیلی زندگیا بهم ریخته و خیلی ادمای عاشق جدا کرده ایا حرف من درسته یا نه؟؟؟

  • بنده خدا
    0

    واقعاااا وجود داره من خودم اثراتش رو با چشم دیدم....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها