به فرزندتان مذاکره کردن را آموزش دهید

اسماعیلی گفت: روش مذاکره کردن را به کودک خود آموزش دهید تا اگر با کسی مشکل پیدا کرد، خودش آن را حل کند.

به فرزندتان مذاکره کردن را آموزش دهید

سمیرا اسماعیلی روانشناس و مشاوره خانواده اظهار کرد: به فرزندتان روش مذاکره کردن را یاد دهید تا اگر در آینده با کسی مشکلی پیدا کرد، خودش آن را حل کند. به کودک خود بگویید که باید گفتگو کردن را یاد بگیرد، (گفتگو کردن یعنی اینکه کاری را انجام دهی تا مشکلی که بین تو و فرد دیگر پیش آمده است حل شود وهر دو طرف راضی و خوشحال باشند.)

وی در ادامه بیان کرد: سپس به فرزندتان چند شیوه قدیمی را بیاموزید، برای مثال روش های گشودن گره ها، روش هایی مثل سنگ، کاغذ، قیچی، کشیدن یک کارت، شیر یا خط کردن، یا استفاده از این قانون که "هرکس که اولین نفر رفته، دفعه بعد آخرین نفر می رود". همچنین استفاده از زمان سنج نیز می تواند به حل برخی از مشکلات بین کودکان کمک کند، فقط کافی است که به فرزندان نشان دهید که چطور از آن استفاده کند. به طور مثال به او بگویید من زمان سنج را برای ۵ دقیقه تنظیم می کنم؛ وقتی که این زمان تمام شد، نوبت من است که بازی کنم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه باید اصول مذاکره را برای کودک توضیح داد، گفت: اصول مذاکره را برای کودک توضیح دهید. به طور مثال به او یاد دهید بدون اینکه میان حرف دوست خود بپرد، به حرفهای او گوش کند همچنین با لحن آرام صحبت کند و مهارتهایی که به فرزندتان آموختید را در خانه تمرین کنید.

این روانشناس عنوان کرد: درمورد آینده کودک با او صحبت کنید. فرزندتان را تشویق کنید تا فراتر از حال رفته و به آینده خودش فکر کند. به رفتن اردو از طرف مدرسه ، تغییر مدرسه ، گرفتن دیپلم ، رفتن به دانشگاه ، زندگی در یک آپارتمان ، انتخاب حرفه و شغل و مواردی ازاین قبیل فکر کند، این بحث ها به او کمک خواهد کرد تا به روزهایی که باید بدون شما زندگی کند، فکر کند و کم کم خودش را برای چنین شرایطی آماده کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها