١٥٢هزار نفر از زنان خانه‌دار تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: در سطح کشور ١٥٢ هزار نفر از زنان خانه‌دار تحت پوشش حمایت‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت تامین اجتماعی قرار گرفتند.

١٥٢هزار نفر از زنان خانه‌دار تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

ناهید حیدری - مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در نشست تخصصی آسیب‌های اجتماعی استانداری تهران که با حضور حسن بیگی، معاون سیاسی استانداری، دکتر شارقی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیران دستگاها و مشاوران امور زنان کلیه دستگاه‌ها، نهادها و جمعی از انجمن‌های مردمی سخن می‌گفت، با بیان این مطالب افزود: تامین اجتماعی یک سازمان حمایتگر در مقابل آسیب‌های اجتماعی است و فلسفه این سازمان برطرف کردن دغدغه از نیروهای شاغل و بیمه‌پرداز است.

وی تاکید کرد: به لحاظ تکریم، تحکیم و حمایت از نهاد خانواده و کاهش دغد‎غه در میان زنان خانواده از سال ١٣٧٨ بیمه زنان خانه‌دار به اجرا گذشته شد و انتظار داریم از این پس تعداد بیشتری از بانوان از این خدمات بهره‌مند شوند.

حیدری همچنین به خدماتی که به این افراد ارائه می‌شود، اشاره کرد و افزود: نرخ پرداخت حق بیمه و حمایت‌های بیمه‌ای زنان خانه‌دار به صورت، ١٤% (١٢% سهم بیمه‌شده + ٢% سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ پرداخت حق بیمه ١٦% (١٤% سهم بیمه‌شده + ٢% سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ پرداخت حق بیمه ٢٠% (١٨% سهم بیمه‌شده + ٢% سهم دولت) شامل بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی است.

وی تصریح کرد: در صورتی که یک زن خانه‌دار بخواهد حتی دفترچه بیمه درمانی داشته باشد، می‌تواند از خدمات درمانی نیز بهره‌مند شود. اکنون تلاش ما این است که تعداد زنان خانه‌دار بیمه‌شده افزایش یابد و همه همکاران تامین اجتماعی آمادگی دارند که کارهای بیمه‌ای این بانوان را انجام دهند.

حیدری افزود: زنان خانه‌دار می‌توانند برای برقراری بیمه به کلیه شعب این سازمان مراجعه کنند و درخواست بیمه شدن دهند تا در آینده اطمینان‌خاطری برای این عزیزان باشد.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ شرایط برقراری بیمه زنان خانه‌دار را حداکثر سن ٥٠ سال عنوان کرد و گفت: زنان خانه‌دار اگر بالای ٥٠ سال سن داشته باشند، مازاد بر آن سقف سنی، به ازای هر یک سال سن مازاد، باید یک سال سابقه بیمه‌پردازی داشته باشند و اگر زن خانه‌داری قبلا شاغل بوده و اکنون به هر دلیل خانه‌دار شده است، اگر ١٠ سال سابقه بیمه دارد، بدون لحاظ شرط سنی می‌تواند جزو بیمه‌شدگان این سازمان باشد.

منبع: سادس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها