آلمان ۸ میلیون یوروی دیگر به پروژه بازسازی غزه کمک کرد

بانک توسعه آلمان و دفتر پروژه‌های سازمان ملل متحد در قدس توافقنامه‌ای را امضا کردند که به موجب آن طرف آلمانی، ۸ میلیون یوروی دیگر به تداوم تلاش‌ها برای بهبود شرایط سکونتی و معیشتی ساکنان غزه کمک خواهد کرد.

آلمان ۸ میلیون یوروی دیگر به پروژه بازسازی غزه کمک کرد

این توافق در ادامه توافق نخست طرفین در ماه ژوئیه گذشته امضا می‌شود که سرآغازی برای اجرای فاز دوم پروژه بازسازی منازل غزه بود و در قالب آن ۳۴۵ منزل جدید با بودجه‌ای بالغ بر ۱۳.۱۵ میلیون یورو احداث خواهد شد. با دریافت این کمک اضافی بانک توسعه آلمان، تعداد منازلی که قرار است بازسازی شود، به ۵۶۶ منزل رسید که بودجه‌ای بالغ بر ۲۱.۱۵ میلیون یورو برای آن لازم است.

در همین راستا، برناد کوبارت، کاردار سفارت آلمان در رام‌الله تصریح کرد که این کشور از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون یورو به پروژه بازسازی منازل کمک کرده است و این کمک‌ها نه تنها به تأمین هزینه بازسازی منازل هزاران فلسطینی ساکن غزه کمک کرده بلکه فرصت‌های شغلی را هم خلق کرده است که غزه به شدت نیازمند آنها بود.

دفتر پروژه‌های سازمان ملل متحد در طول مدت ۱۸ ماهه اجرای این پروژه منازل امن و دائمی و باکیفیت برای فلسطینیان احداث می‌کند و حمایت از حقوق قانونی آنها در آینده را تضمین می‌کند.

در راستای فاز اول این طرح که از ژوئیه سال ۲۰۱۶ تا مارس سال ۲۰۱۸ اجرا شد، این دفتر سازمان ملل با همکاری شورای آوارگان نروژ ۱۵۵ منزل را بازسازی کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها