سامسونگ مشغول آزمایش موبایلی با «دوربین سلفی پشت نمایشگر» است

علاوه بر نسبت بیشتر نمایشگر به بدنه، پرچمدارهای سال 2019 سامسونگ به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر نیز مجهز خواهند بود. اما بنابر گزارشی تازه، این کمپانی مشغول آزمایش گام بعدی در زمینه طراحی موبایل های هوشمند است.

سامسونگ مشغول آزمایش موبایلی با «دوربین سلفی پشت نمایشگر» است

با موبایل های فعلی، نیاز به دوربین سلفی و دیگر سنسورها بدان معناست که دستگاه یا به حاشیه نمایشگر و یا به ماژولی بیرون جهنده مجهز می شود. اما سامسونگ چندان از این راهکارها استقبال نمی کند و برای مدت ها در برابر تعبیه بریدگی نمایشگر روی موبایل هایش خویشتن داری کرده است. به همین خاطر، حالا سامسونگ مشغول آزمایش موبایل هایی پروتوتایپ با دوربین های سلفی پشت نمایشگر است.

این تکنولوژی هم اکنون در مراحل ابتدایی توسعه به سر می برد و بنابراین به این زودی ها راهش را به محصولات تجاری باز نمی کند. اما اگر تست های کمپانی کره ای طبق برنامه پیش بروند، امکان دارد شاهد تعبیه آن در اسمارت فون های سال 2020 باشیم؛ این یعنی گلکسی اس 11 محتمل ترین کاندیدا برای بهره گیری به این فناوری است. البته نباید به همین زودی هیجان زده شد و در اکثر اوقات، مشکلات مربوط به کیفیت، تعبیه چنین تکنولوژی هایی را به تعویق می اندازند.

در حال که سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان اسمارت فون برای حذف کامل حاشیه برنامه ریزی کرده اند، سنسورهایی که پشت نمایشگر جای می گیرند ضروری تر از هر زمان دیگر جلوه می کنند. اما هم اکنون تمرکز اکثر کمپانی ها بر کاهش حاشیه ها و بریدگی نمایشگر معطوف شده.

منبع: دیجیاتو

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها