۴.۱۴۸.۰۰۰ تومان؛ یارانه دریافتی هر ایرانی/ ۳۲ ماه، اضافه یارانه گرفتیم!

یارانه نقدی پرداختی به هر ایرانی با پرداخت نود و دومین مرحله یارانه نقدی یعنی مهر ماه سال جاری به 4 میلیون و 186هزار تومان رسید.

۴.۱۴۸.۰۰۰ تومان؛ یارانه دریافتی هر ایرانی/ ۳۲ ماه، اضافه یارانه گرفتیم!

با واریز یارانه نقدی مهر ماه، حجم یارانه دریافتی هر ایرانی با احتساب ماهی 45 هزار و 500 تومان به 4 میلیون و 186هزار تومان رسید .
بر این اساس پرداخت یارانه نقدی از آذرماه سال 1389 کلید خورد و مقرر بود این برنامه در 60 ماه اجرایی شود. با این حساب بر پایه قانون در حال حاضر تعداد یارانه های پرداختی 32 ماه بیش از پیش بینی اولیه است .

در قالب برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است تا سال 1400 پرداخت یارانه نقدی همچنان تداوم داشته باشد .
هر چند در موج تورمی کنونی میزان یارانه پرداختی مشکل خاصی را از خانوارهای ایرانی رفع نمی کند اما با این حال هنوز نسبت به حذف آن مقاومت اجتماعی وجود دارد .
یارانه نقدی با هدف رقابتی کردن اقتصاد ایران و ایجاد رقابت در اقتصاد و حذف یارانه اجرایی شد اما در عمل نتوانست به اهداف خود در این حوزه دست یابد.
یارانه در دو انتخابات گذشته ریاست جمهوری محل رقابت کاندیداهای ریاست جمهوری بود این در حالی است که آثار زیان بار پرداخت یارانه نقدی با شیوه کنونی بیش از پیش آشکار شده است.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • مش قلی
    0

    بابا به خدا اینا دسن هر چی مرده از پشت بستن.خدا وکیلی مردن.ان شاله که خدا دست دولت و همیشه بگیره که صدقه ما رو همیشه سر وقت میده.

  • علی
    0

    اگر به هرنفر تابحال چهار میلیون0تومان یارانه داده اند لطفا حساب کنید.تفاوت بنزین100تومانی رابابنزین1000تومانی وهمچنین افزایش تفاوت سایر انرژی هاراازابتدای طرح هدفمندی که حدودا بیش ازده برابریارانه مردم برای افزایش حاملهای انرژی پرداخت کرده اند.آن رانیز اعلام فرمایید.مردم ازخدا میخواهند قیمت حاملهای انرژی به قبل ازسال90برگردد.وازدولت دیناری بابت یارانه نگیرند

  • با.بایی
    0

    5کیلوگوشت375000.تومان.درسالییان.......بسسسسه.این..رقمهای.زیاد.یاد.اورری.نفرمایید.متشکرم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها