روایت منوچهر هادی از ثبت یک رکورد با "دلدادگان"

منوچهر هادی کارگردان پرکاری است و اخیراً با سریال

روایت منوچهر هادی از ثبت یک رکورد با "دلدادگان"

فصل سوم سریال «دلدادگان» هم رو به اتمام است و گره‌های سریال یکی‌یکی باز می‌شوند. شبکه سه مدتی‌ است سریالی را روی آنتن برده که اعداد و ارقام می‌گویند 80درصد بینندگان آن از کیفیت سریال راضی بوده‌اند و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. روزنامه همشهری گفتگویی با منوچهر هادی، کارگردان سریال دلدادگان انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

از بین آثارمنوچهر هادی سریال دلدادگان در حال پخش است، فیلم «آینه‌بغل» به‌تازگی روی پرده بوده و «رحمان 1400» در نوبت اکران است. سریال عاشقانه هم کمی قبل در شبکه نمایش خانگی پخش شد. چطور این‌قدر پرکار هستید؟

در ظاهر اینطور به‌نظر می‌رسد که من خیلی پرکار هستم اما نزدیک به یک‌سال درگیر آماده‌‌سازی دلدادگان بوده‌ام، با پیش‌تولید و مراحل فنی که در حال طی شدن است. اواخر سریال دلدادگان ما پیش‌تولید فیلم سینمایی رحمان 1400 را شروع کردیم. این کار هم یک‌ماه و نیم پیش‌تولید شد و 45روز فیلمبرداری داشت. سرعت فیلمبرداری من زیاد نیست اما به‌واسطه روابط سینمایی خوب، فیلمنامه‌های مناسبی که پیشنهاد می‌شود و اعتماد تهیه‌کنندگان، می‌توانم انتخاب‌های خوبی داشته باشم و کار را بدون دردسر پیش ببرم.

با این حال به‌نظر می‌رسد رکورد میزان ضبط در یک روز را شکسته باشید.

در سریال دلدادگان با کیفیتی که شاهدش بودیم، خوب یا بد و تعداد بازیگران و لوکیشن‌های متنوع، روزی 21دقیقه هم ضبط کرده‌ایم. اما در بیش از 8‌ماه فیلمبرداری، فقط 20نوبت به این شکل فیلمبرداری شد آن هم در مورد سکانس‌هایی که بازیگرانش باتجربه‌تر بودند و میزانسن چندان پیچیده نبود. در بقیه روزها گاهی فقط 2دقیقه ضبط می‌کردیم. مثلا سکانس‌های جنگ در فصل دوم. بعضی روزها هم فقط تمرین می‌کردیم و سکانسی ضبط نمی‌شد. اما به‌طور میانگین در مجموع، روزانه 10دقیقه ضبط کرده‌ایم و فکر می‌کنم این یک رکورد است. یکی از دلایل این اتفاق این است که من با گروه ثابتی کار می‌کنم که همدیگر را می‌شناسیم و به‌دلیل هماهنگ بودن با هم، سرعت کار بالاتر می‌رود. نویسندگان هم در این زمینه نقش مهمی دارند.

دلدادگان به بعضی موضوعات که شاید هنوز تابو یا خط قرمز باشند نزدیک شده، نگران این موضوع نبودید؟

اگر این ویژگی‌ها در قصه نبود من سراغ ساخت سریال نمی‌رفتم. دستمزدی که برای ساخت سریال گرفتم نصف مبلغی است که برای ساخت یک فیلم سینمایی می‌توانم بگیرم. آن هم کاری که به اندازه ساخت سریال زمان نمی‌برد. من در قصه نکات جدیدی دیدم که مرا جذب کرد و تصمیم گرفتم آن را بسازم.

ممیزی‌ها درباره دلدادگان در چه حد بود و آیا به سریال لطمه‌ای زد؟

در نهایت ممیزی کاملا به سلیقه مسئول بستگی دارد. حتما کارگردان بعد از تجربه کارهای مختلف می‌داند چه دیالوگ یا صحنه‌ای نباید در اثرش باشد. تجربه کارگردان و تهیه‌کننده از سانسورچی بیشتر است بنابراین خوب می‌دانند خطوط قرمز کدامند. بخش زیادی از اصلاحات توسط خودمان موقع نگارش متن و اجرا انجام می‌شود. بقیه سانسورها به سلیقه مسئول این کار بستگی دارد. هرچند دلدادگان نسبت به بسیاری از کارها مشمول اصلاحیه‌های اساسی نشد اما همان اصلاحات کوچک هم لازم نبود و فقط سلیقه‌ای انجام شد. در کل سانسور لطمه‌ای به دلدادگان نزده است.

منبع: ایران آرت

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها