دو آلبوم جدید که دل خواننده پیشتاز دهه 70 را ربود

قاسم افشار دو آلبوم از دو ترانه‌سرا را برای گوش کردن به مخاطبان موسیقی پیشنهاد می‌کند.

دو آلبوم جدید که دل خواننده پیشتاز دهه 70 را ربود

در هفته جاری دو آلبوم موسیقی از دو ترانه‌سرای شناخته شده، اهورا ایمان و روزبه بمانی منتشر شد و این دو به طور رسمی به جمع چهره‌های شناخته شده‌ای پیوستند که آلبوم موسیقی هم منتشر کرده‌اند.

به گزارش ایران آرت، قاسم افشار، خواننده نسل اول موسیقی پاپ که انتقادهایی نسبت به شرایط فعلی موسیقی در کشور دارد، تحت تأثیر آلبوم‌های «پروانه‌های پیراهنش» و «کجا باید برم» قرار گرفته و این دو آلبوم را برای شنیدن به مخاطبان موسیقی پیشنهاد می‌کند.

این خواننده یادداشتی نوشته که در روزنامه ایران به چاپ رسیده است. در ادامه یادداشت او را می‌خوانید:

"این روزها بازارموسیقی شرایط نابسامانی دارد ومتأسفانه تولیدات آلبوم بسیارکاهش پیدا کرده است. متأسفانه اغلب قطعات موسیقی-اگر هم کیفیتی داشته باشند- به‌صورت تک آهنگ، آن هم درفضای مجازی، منتشرمی شود اما خوشبختانه هستند کسانی که همچنان به‌ کارهای خوب و با ارزش می اندیشند. به‌طورمثال انتشار دو آلبوم از دو هنرمند عزیز اهورا ایمان و روزبه بمانی. اهورا ایمان شاعر و ترانه‌سرای کشورمان به تازگی آلبوم «پروانه‌های پیراهنش» را منتشر کرده و روزبه بمانی نیز «کجا باید برم» را به بازار موسیقی ارائه کرده است.

به نظرمن آلبوم‌های بسیار خوبی است و هر دو عزیز صاحب قلم هستند. قطعاً این آثارمتفاوت با آنچه امروز می‌شنویم خواهد بود و تکراری نیست و حرف‌های جدیدی برای مخاطبان موسیقی دارد. روزبه بمانی و اهورا ایمان از شاعران خوب کشور هستند و با توجه به تجربه و همکاری‌های پیشین با دیگر هنرمندان به‌نظرمن به‌لحاظ نوع نگاه متفاوتی که به فضای موسیقی امروز دارد از رنگ و لعاب خاصی برخوردار خواهد بود و نوید یک آلبوم خوب را می‌دهد البته باید شنیده شود و نظرمخاطبان موسیقی را هم جویا شد.

متأسفانه آشفتگی که این روزها درموسیقی به وجود آمده سبب شده سطح کیفی آثارکاهش پیدا کند که البته این مسأله ابتدا به اشعار و ترانه‌ها مربوط است که دوستان به‌صورت مجاز یا غیرمجاز اجرا می‌کنند.

من براین باورم که در تولید یک اثر هنری چون آلبوم موسیقی اگر به مقوله شعر اهمیت و ارزشی گذاشته نشود باید فاتحه باقی کار را خواند متأسفانه این روزها ترانه و اشعاربسیارسطحی و بی‌محتوایی شنیده می‌شود که درسطح فرهنگ مردم کشورما نیست.

وقتی شعر بدرستی انتخاب نشود قطعاً نمی‌توان توقع داشت ملودی خوبی هم استفاده شود البته این موضوع به سلیقه و انتخاب خواننده هم مربوط است.

من به‌عنوان خواننده این حق انتخاب را دارم که چه شعریا ترانه ای را بخوانم یا مدیربرنامه‌هایی که با ما همکاری دارند این موضوع را باید گوشزد کنند اما متأسفانه می‌بینیم که روز به روز سطح کیفی اشعار و ترانه‌ها کاهش پیدا می‌کنند این همان اتفافی بود که آقای محمد علی بهمنی رئیس سابق شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی به آن اشاره داشتند. بنابراین مدیران و شوراهای ممیزی باید نظارت بیشتری به این موضوع داشته باشند و به هر شعری مجوز انتشار ندهند."

منبع: ایران آرت

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها