درباره‌ی پزشکی که خاشقچی را مثله کرده است بیشتر بدانید/ کالبدشکافی بی‌رحم که تخصصش را از گلاسکو گرفته است

صلاح الطبیقی پزشک عربستانی است که در بریتانیا تحصیل کرده است. او یکی از پزشکان اصلی سازمان پزشکی قانونی عربستان است.

درباره‌ی پزشکی که خاشقچی را مثله کرده است بیشتر بدانید/ کالبدشکافی بی‌رحم که تخصصش را از گلاسکو گرفته است

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیلی میل، صلاح محمد الطبیقی همان شخصی است که متهم اصلی تکه تکه کردن جمال خاشقچی(روزنامه نگار معترض عربستانی) است. الجزیره از قول رسانه‌های ترکیه ای نقل می‌کند که الطبیقی قبل از تکه تکه کردن جسد از ماموران خواسته است برایش موسیقی پخش کنند تا تمرکز بیشتری در انجام عملیات داشته باشد.
این اتفاق بسیاری را کنجکاو کرده است تا درباره این پزشک خونسرد و سنگدل بیشتر بدانند. صلاح الطبیقی پزشک عربستانی است که در بریتانیا تحصیل کرده است. او که یکی از پزشکان اصلی سازمان پزشکی قانونی عربستان است حدودا ۱۴ سال پیش در رشته‌ی کالبدشناسی در دانشگاه گلاسکو اسکاتلند تحصیل کرده و مدرک خود را گرفته است.
در دوم اکتبر یعنی همان روزی که خاشقچی مفقود شد، الطبیقی از ریاض به استانبول آمد و وارد کنسولگری عربستان شد. بعد از قتل خاشقچی احتمالا در چند دقیقه جنازه او را قطعه قطعه کرده است.
روزنامه‌نگاران ترک معتقدند فایل صوتی منتشر شده از سفارت‌خانه نشان می‌دهد آقای خاشقچی از دفتر کنسولگری سعودی به یک میز در اتاق مطالعه منتقل شده است و در آنجا دارویی به او تزریق می‌شود که او را لمس و بی‌حس می‌کند.
بسیاری باور دارند که این دارو هم توسط الطبیقی به خاشقچی تزریق گردیده است.
الطبیقی در حساب توییترش خود را مسئول ارشد پزشک قانونی عربستان معرفی کرده است. آنچه مشخص است این است که او سمتی امنیتی در حکومت آل سعود داشته است.
روزنامه تایمز معتقد است که حداقل ۹ نفر از ۱۵ فرد مشکوکی که از عربستان به استانبول رفته اند امنیتی بوده اند. این روزنامه اعلام کرد که پلیس ترکیه از طریق نرم افزار تشخیص چهره، اطلاعاتی در مورد این افراد جمع آوری کرده و توانسته است سه مظنون دیگر را هم تشخیص دهد. دو نفر از این سه نفر بادیگارد مخصوص محمد بن سلمان بوده اند.

منبع: دیلی میل

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • احمد
    0

    بیچاره خاشقجی اواره بعد از یک سال دوری از وطن باید بدون گناه تکه تکه شود عملی که ارازل واوباش خطرناک با قربانیان انجام می دهند باید توسط امر یک شاهزاده وتوسط این افراد انجام شود متاسفانه با یک صدام جدید وقذافی جدید دنیا باید اماده باشد. باید عربها زود خودشان را نجات دهند که باید فاتحه خود رد بخوانند. بیچاره میخواسته ازدواج نماید واقعا قضیه وی دنیا را وخصوصا رجب طیب اردوغان را در بهت وشک فرو برده عملی که توسط ارازل بی حیثیت انجام می شود باید توسط گروهی که خود را پادشاه یک کشور اسلامی می دانند انجام شود.

  • رذبل
    0

    دیکتاتور های سعودی همه کاره اند .

  • صادق هاشمی نیا
    0

    آل سعود هزاران نفر مثل این روزنامه نگار رو تیکه پاره میکنه مثل مردم بیگناه یمن .واقعا جوامع بین المللی خودشان را به بیشعوری و نفهمی زدند.ان شاءالله ظهور آقا امام زمان عج.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها