معدوم کردن سگ‌های بدون صاحب در کرمان انجام نمی‌شود

سرپرست معاونت خدمات شهری شهردار کرمان گفت: کرمان تنها شهری است که برای معدوم کردن سگ‌های بدون صاحب اقدامی نمی‌کند.

معدوم کردن سگ‌های بدون صاحب در کرمان انجام نمی‌شود

مهدی نیکویی با بیان اینکه در سال‌های اخیر پناهگاه نگهداری از سگ‌های بدون صاحب در جاده کوهپایه راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: پس از جمع‌آوری سگ‌ها، در پناهگاه عملیات عقیم سازی، قرنطینه و رهاسازی آنها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نگهداری، عقیم سازی و تغذیه سگ‌ها هزینه زیادی در بر دارد، گفت: انجمن‌هایی در این خصوص اعلام همکاری کرده اند که به دلیل بالا بودن هزینه ها دچار مشکل شده اند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهردار کرمان با تاکید بر اینکه وظیفه شهرداری در این خصوص، تنها جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب است، ادامه داد: در این راستا چندین اکیپ راه‌اندازی شده و به صورت شبانه‌روز در حال زنده گیری و انتقال سگ‌ها به پناهگاه هستند.

وی گفت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با انجمن حمایت از سگ‌های بدون صاحب، گوشت‌های بسته بندی شده و تاریخ مصرف گذشته، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و رستوران‌داران از طریق انجمن‌ها به پناهگاه منتقل می‌شود.

نیکویی افزود: با توجه به همکاری مداوم شهرداری با انجمن‌ها و برآورده کردن خواسته‌های آنها در خصوص وسایل، نیرو، خودرو و فضای تبلیغاتی، متاسفانه آنها به دلیل بالا بودن هزینه نگهداری سگ‌ها، همکاری آنها با شهرداری کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه از انجمن‌های حامی حیوانات و ان جی اوهایی که مایل به همکاری با شهرداری در این زمینه هستند، دعوت به عمل می‌آید، خواستار همکاری هر چه بیشتر اداره کل دامپزشکی و انجمن‌های مربوط در این زمینه با شهرداری شد.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها