عضو کمیسیون آموزش در گفت و گو با خبرفوری:

منتظرارائه گزارش وزیر علوم درباره دانشجویان ستاره‎دار هستیم/ هیچ نهادی مجاز به محروم کردن افراد از تحصیل نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون اساسی کشورمان هیچ نهاد و ارگان خاصی مجاز به محروم کردن افراد از تحصیل نیست.

منتظرارائه گزارش وزیر علوم درباره دانشجویان ستاره‎دار هستیم/ هیچ نهادی مجاز به محروم کردن افراد از تحصیل نیست

محمدقمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره آخرین وضعیت دانشجویان ستاره‎دار که عمدتا از تحصیل محروم شدند اظهارکرد: در هیچ کجای قانون جمهوری اسلامی ایران بند و تبصره خاصی درباره گرفتن حق تحصیل از افراد در مقاطع تحصیلی مختلف قید نشده است از این رو قطعا هیچ نهاد و ارگانی مجاز به محروم کردن افراد از ادامه تحصیل نیست.

وی تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران باتوجه به برپایی مردم‎سالاری همه افراد حق آزادی بیان دارند و می‎توانند نظرات خود را بیان کنند که دانشجویان نیز به عنوان اقشار تحصیلکرده از این امر مستنثی نیستند از این رو دلیلی برای محروم کردن آنها از تحصیل به دلیل بیان برخی از نظرات وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا در ایران کسانی در دایره افراد مجرم و متخلف از قانون محسوب می‎شوند که با نظام سرجنگ دارند و از هرتوهین و افترایی به کشور، ملت و حاکمیت دریغ نمی‎کنند نه دانشجویی که تنها به دلیل بیان برخی از انتقادات مجبور شده است که قید تحصیل خود را بزند.

قمی تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران همانطور که در قانون اساسی قید شده است همه افراد و اقلیت‎های دینی دارای حق تحصیل هستند و هیچ نهاد و ارگانی نمی‎تواند به دلیل مسائل جزئی که خلاف قانون محسوب نمی‎شود آنها را ستاره‎دار کند.

وی اظهار کرد: بدون شک باید با کسانی که با نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند و از هرتلاشی برای ضربه زدن به ملت ایران استفاده می‎کنند برخورد کرد اما در دایره این افراد قطعا چند دانشجو دلسوز که برای حل مشکلات کشور دغدغه دارند وجود ندارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در کمیسیون آموزش در راستای حل مشکلات دانشجویان ستاره‎دار اقداماتی را انجام دادیم و در این راستا نشستی را نیز با وزیر علوم برگزار کردیم از این رو منتظر ارائه گزارش وزیر علوم درباره اقدامات صورت گرفته برای حل مشکلات این دانشجویان هستیم.

قمی خاطرنشان کرد: قرار شده است وزیر علوم در جهت برطرف کردن مشکلات دانشجویانی که ستاره‎دار شدن آنها ابهام‎ داشته است وارد عمل شود از این رو ما منتظرهستیم تا وزیرع لوم در این راستا توضیحات لازم را ارائه کند در غیرانصورت مجلس اقدامات مدنظر خود را انجام خواهد داد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها