هواوی واچ GT معرفی شد

در روزگاری که اپل واچ سری 4 گوی سبقت را از دیگر رقبایش ربوده، اکنون هواوی با ساعت هوشمند خود سعی کرده، روش متفاوتی در پیش بگیرد.

هواوی واچ GT معرفی شد

این شرکت تصمیم گرفته در هواوی واچ GT خود دیگر از سیستم عامل گوگل یعنی Wear OS استفاده نکند. بدین ترتیب با یک دستبند سلامتی مواجه هستیم که بیشتر ظاهری شبیه به ساعت دارد

البته این مسئله‌ی بدی نیست چرا که هواوی واچ GT هنوز تمامی اعلانات تلفن هوشمند کاربر را نمایش می‌دهد، در حالی که حذف شدن سیستم عامل گوگل موجب شده عمر باتری دو هفته‌ای برایش رقم بخورد.

بدین ترتیب کمپانی چینی، با انتخاب صفحه نمایش لمسی مونوکروم، روند مشابهی با ردیاب‌های سلامتی هوای فیت خود در پیش گرفته که می‌تواند با یکبار شارژ شدن به مدت ۶ روز روشن بماند. پوشیدنی مذکور از یک صفحه نمایش اولد ۱.۳۹ اینچی با پوشش DLC ( کربن الماس مانند) و حاشیه‌های سرامیکی استفاده می‌کند.

این ساعت هوشمند از GPS پشتیبانی کامل می‌کند و بدین شکل می‌تواند دویدن، دوچرخه سواری، شنا و حتی خواب کاربر را بررسی کرده و اطلاعاتی درباره‌ی آن به کاربر ارائه دهد. ضمن اینکه گجت یاد شده به لطف استفاده از ارتفاع سنج تعبیه شده در آن می تواند کوهنوردی کاربر را نیز تحت نظر قرار داده و دیتای کاملی از آن به نمایش بگذارد.

در هواوی واچ GT همانند ردیاب‌های سلامتی این کمپانی قابلیت سنجش ضربان قلب نیز تعبیه شده و بهینه سازی هوش مصنوعی بکار گرفته شده در آن موجب می‌شود که اطلاعات دقیقتری از میزان ضربان قلب کاربر بدست آید. بدین صورت که حسگر نوری تعبیه شده در آن می‌تواند نحوه قرار گیری این ساعت را تشخیص داده و بر همین اساس دقیقترین اطلاعات را به نمایش بگذارد.

سیستم عامل LiteOS انتخاب شده برای این ساعت توسط هواوی توسعه داده شده و مصرف باتری بهینه‌تری را برایش به ارمغان آورده است. علاوه بر این هواوی واچ GT از معماری دو چیپسته‌ بهره می‌برد؛ بدین صورت که یک چیپست به عملیاتی با مصرف پایین انرژی اختصاص پیدا می‌کند و چیپست قدرتمند دیگری وظیفه پردازش عملیات پویا یا گرافیکی را برعهده خواهد داشت.

بدین ترتیب اگر کاربری سیستم سنجش ضربان قلب را روشن نگه دارد و هفته ای ۹۰ دقیقه به ورزش بپردازد، قادر است به مدت ۲ هفته از این ساعت هوشمند استفاده نماید. در بدترین شرایط اگر GPS و صفحه نمایش ساعت یاد شده همواره روشن بماند، هم می‌توان برای ۲۲ ساعت کارایی خود را حفظ کند.

همچنین اگر تنها از حسگر سنجش ضربان قلب و سیستم اعلان‌های آن استفاده شود، کاربر تا ۳۰ روز نیازی به شارژ این ساعت هوشمند ندارد.

هواوی واچ GT قرار است در دو مدل کلاسیک (با بند چرمی) و اسپورت (با بند سیلیکونی) به بازار اروپا عرضه شود و کاربران علاقه‌مند به این ساعت هوشمند می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای معادل ۲۸۹ یا ۲۳۰ دلار، مدل‌های یاد شده را خریداری نمایند.

منبع: دیجیاتو

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها