خاشقچی‌های تاریخ/ داستان هشت فرد مشهور که به صورت مرموزی ناپدید شده و هرگز پیدا نشدند

در طول تاریخ افرادی بوده اند که به صورت عجیبی ناپدید شده و هرگز پیدا نشدند. بسیاری از این افراد در سفردریایی و هوایی ناپدید شدند و هیچگاه اثری از آنها پیدا نشد.

خاشقچی‌های تاریخ/ داستان هشت فرد مشهور که به صورت مرموزی ناپدید شده و هرگز پیدا نشدند

به گزارش خبر فوری ، بعد از ناپدید شدن جمال خاشقچی، روزنامه نگار عربستانی و مخالف حکومت آل سعود بسیاری از رسانه ها و گروهها به جنب و جوش افتاده اند تا سرنخی از او پیدا کنند. اما نباید فراموش کرد که مفقود شدن افراد مشهور مسبوق به سابقه است. بسیاری از این افراد هرگز پیدا نشدند و تا امروز هیچ رد و نشانی از آنها یافت نشده است. در این گزارش به برخی از مهم ترین این افراد اشاره می‌کنیم:

آملیا ایرهارت: خلبان زنی که در سفر دور دنیا ناپدید شد

این نویسنده و خلبان زن مشهور در سال 1937 به صورت عجیبی ناپدید شد. این اتفاق در حالی رخ داد که او تلاش کرد با هواپیمای خود بدون توقف در عرض خط استوا حرکت کرده، سراسر اقیانوس اطلس را دور زده و طولانی ترین سفر هوایی تاریخ را رقم بزند.

قبل از ناپدید شدن ایرهارت پایگاه رادیویی از هواپیمای او هشداری دریافت می‌کند. ایرهارت در این پیام صوتی گفته است که هواپیمایش سوخت کمی دارد و هر لحظه ممکن است سقوط کند. بعد از این پیام صوتی، ایرهارت دیگر هرگز دیده نشد. مدتی بعد البته تک فلزی در یکی از جزایر دورافتاده اقیانوس آرام پیدا شد که بعضی از کارشناسان حدس زدند که آن تکه فلز می‌تواند بخشی از هواپیمای آملیا باشد.

مع الوصف، برخی هم حدس زده اند که او و دیگران توسط سربازان ژاپنی‌ در طول جنگ دوم جهانی دستگیر شده و احتمالا کشته شده اند.

هر کدام از این دو فرضیه درست باشد فرقی در اصل ماجرا نمی‌کند. جسد مرده یا زنده‌ی آملیا ایرهارت و هواپیمایش هرگز یافت نشده و تا امروز ناپدید است.

اسکار زتا آکوستا: روزنامه نگاری که احتمالا به دست قاچاقچیان کشته شده است

او یک خبرنگار، روزنامه نگار و وکیل مشهور در لاس وگاس بوده است. او در سن 39 سالگی در هنگام سفر از ساحل مکزیک ناپدید شد و هرگز پیدا نشد.

آکوستا در سال 1979 برای آخرین بار پسرش را دید و با او صحبت کرد. بعد از آن او سوار یک قایق شد و به آب زد. بعد از این دیگر هیچ کسی آکوستو را ندید و هیچ خبری هم از او منتشر نشد.

برخی حدس می‌زنند که آکوستو توسط فروشندگان مواد مخدر مکزیکی کشته شده است و البته احتمال این هم زیاد است که برخی سیاستمدارهایی که توسط مقالات او افشا شده اند، او را ترور و سپس مفقود کرده اند.

در مورد آکوستو تا کنون فیلمهای بسیاری ساخته شده و نمایشنامه های زیادی نوشته شده است. دل تورو(کارگردان مشهور مکزیکی) یکی از هنرمندانی است که درباره زندگی او آثاری را ساخته است.

ریچی ادواردز: ناپدیدشدن خواننده مشهور گروه ویلش

ادواردز گیتاریست و خواننده مشهور و یكی از اعضای محبوب گروه ویلش و شاید محبوب ترین عضو این گروه بوده است. گروه ویلش در سال 1995 به ایالات متحده سفر کرد. ادواردز در این سفر ناپدید شد و بعد از آن هرگز هم دیده نشد.

از آنجا که مضامین بسیاری از اشعار گروه بر آسیب، درد و افسردگی تمرکز داشتند، بسیاری حدس زده اند که ادواردز خودکشی کرده است. آخرین خبری که از ریچی ادواردز منتشر شده است این است که ادواردز قبل از ناپدیدن شدن از یک راننده تاکسی خواسته است تا او را به یک پل برساند. بنابراین، بسیاری گمان می‌کنند که او احتمالا خودکشی کرده و جنازه اش هم در اعماق رودخانه رفته است و به علت گل و لای یا جسم سنگینی که به او وصل بوده است به ساحل نرسیده است.

دوروتی آرنولد: ناپدید شدن هنگام خرید

دوروتی آرنولد، بانوی میانسال آمریکایی که دختر یکی از بزرگترین واردکنندگان عطر آمریکا بود پس از خرید در خیابان پنجم منهتن، در سال 1910 ناپدید شد.

او برای خرید یک لباس مجلسی شیک به فروشگاه رفته بود که بعد ورود به ساختمان هرگز دیده نشد. آخرین کسی که دوروتی را دید دوستش بود که قبل از رسیدن به سنترال پارک از او خداحافظی کرد. دوروتی برای شام به خانه بازنگشت و دیگر هیچ کسی از او خبری نیافت.

دی‌بی کوپر: هواپیماربایی که ناپدید شد

"دی‌بی" کوپر نام مستعار یک سارق است که یک هواپیما را در سال ۱۹۷۱ در امریکا دزدید. پس از آن‌که هواپیما در فرودگاه بین‌المللی سیاتل فرود آمد، کوپر چهار چتر نجات درخواست کرد، در این زمان او مسافران را آزاد کرد و دستور داد که هواپیما و چهار خدمه‌ی آن دوباره به مقصد رینو، نوادا پرواز کنند. هواپیما بلند شد و به طرف رینو پرواز کرد، و مدت کوتاهی پس از آن، کوپر پلکان عقبی هواپیما را باز کرد و بیرون پرید.

گمان اکثریت این است که کوپر در جایی نزدیک به ونکوور فرود آمده بود اما او هرگز دیده نشد و هیچ اثری از او یا چتر نجاتش کشف نشده‌است. تنها چیزی که پیدا شد یک ۱۰۰ دلاری نشان‌دار روی یک درخت بود. پس از آن یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های شکار تبهکار که تا کنون در ایالات متحده صورت گرفته، به انجام درآمد و پس از بازجویی بیش از ۱۰۰ مظنون، هیچ کس دستگیر نشد و هویت واقعی او تا کنون به عنوان یک راز باقی مانده‌است.

مایکل راکفلر: کشته شده به دست بومیان آفریقا یا بلعیده شده توسط کوسه ها؟

مایکل راکفلر پسر نلسون راکفلر بود که به عنوان فرماندار نیویورک و معاون رئیس جمهور فورد فعالیت می کرد. مایکل راکفلر در سال 1961 و در حالی که مشغول جمع آوری برخی اجناس در گینه نو بود ناپدید شد. قایق او در 12 مایلی ساحل یافت شد اما جسدش هرگز پیدا نگردید.

بعد از پیدا شدن قایق راکفلر شایعاتی مبنی براینکه او توسط ماهی‌ها و کوسه ها خورده شده است، منتشر شد. کارل هافمن در سال 2014 یک کتاب درباره راکفلر نوشت و در آن احتمال داد که راکفلر پس از غرق شدن قایقش تا ساحل یکی از جزایر گینه شنا کرده و در آنجا توسط روستائیان و بزرگان قبیله‌ی ساکن در آن جزیره کشته شده است.

بیسون دله: بسکتبالیستی که به همراه خانواده اش ناپدید شد

بیسون دله یکی از بازیکنان تیم بسکتبال شیکاگو بولز بود. او و تیمش در سال 1997 قهرمانی NBA شدند و او در عنفوان جوانی به اوج شهرت و محبوبیت دست یافت.

دله در سال 2002 هنگام قایق‌سواری در اقیانوس آرام جنوبی همراه با برادرش، نامزدش و قایقران ناپدید شد. از میان اعضای قایق تنها برادر کوچک بیسون یعنی تنها برادرش مایلز دابورد زنده ماند.

FBI تحقیقات وسیعی را روی دابورد انجام داد چرا که گمان می‌کرد دابورد سه سرنشین دیگر را کشته است. هیچ کسی نمی‌داند دقیقا چه اتفاقی در قایق افتاد. مع الوصف، دابورد یک سال بعد از آن اتفاق خودکشی کرد و این عامل ظن و گمانها را نسبت به او بیشتر کرد.

آمبروز بیرس: ناپدید شده در میدان جنگ

آمبروز بیرس یک نویسنده‌ی مشهور آمریکایی بود که با کتاب "فرهنگ شیطان" یا دایره‌المعارف شیطان بیشترین شهرت را در بین عوام کسب کرد.

او در هفتاد و یک سالگی تصمیم گرفت تا با ارتش پانچو ویلا (انقلابی مکزیکی) به بازدید میدان‌های جنگ در مکزیک برود. او در بین سال 1913 و 1914 حین بازدید از مناطق جنگی ناپدید شد و هیچگاه پیدا نگردید.

برخی گمان دارند که مردان پانچو ویلا او را کشته اند اما تحقیقات نیروهای نظامی مکزیک نشان می‌دهد که بیرس هرگز در اردوگاه آنها نبوده است.

منبع: اکسیژن . خبرفوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • قیصر
    0

    امام موسی صدر؟!!!!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      امام موسی صدر رهبر قبلی لبنان که توسط اسراعیل دراسمان لبنان ربوده شد

  • صمدی
    0

    سلام فک کنم این لیست امام موسی صدر و حاج احمد متوسلیان رو کم داره این طور نیست؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ودرست هست حرف دوس ستمان دونفر کم داره

    • خبر فوری
      0

      ممنون از نکته‌ای که اشاره کردید. بسیار درست است. بابت غفلتمان عذرخواهی می‌کنیم.

  • آزاد
    0

    اصلا تو خود ایران صدها نفر ناپدید شده اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها